Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taakstraf geeist voor illegaal vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Taakstraf geeist voor illegaal vuurwerk

    Tegen twee 23-jarige jongens is voor de rechtbank een taakstraf van 240 uur geëist. De twee hadden in 2014 180 kilo illegaal vuurwerk opgeslagen in een schuur in Hoensbroek. Verder eiste het OM zes maanden voorwaardelijke celstraf met een proeftijd van drie jaar. Het vuurwerk lag een paar maanden in het schuurtje van de oma van één van de verdachten. Oma wist dat het vuurwerk er lag, maar had geen idee dat het om gevaarlijk mortierbommen, cobra's en lawinepijlen ging. Tegenover de rechtbank verklaarden de jongens dat ze van plan waren het vuurwerk te verkopen. De rechtbank doet over twee weken uitspraak.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Dat is helemaal hersenloos, om ook nog is te verklaren,dat ze het wilden verkopen!

    Comment


      #3
      Aan de andere kant, met zo'n hoeveelheid komt het ongeloofwaardig over dat je het zelf gaat afsteken!
      Eind goed, Knal goed!

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Black Dragon Bekijk bericht
        Aan de andere kant, met zo'n hoeveelheid komt het ongeloofwaardig over dat je het zelf gaat afsteken!
        180kg zit ze zo aan joh

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door White thunder1 Bekijk bericht
          Dat is helemaal hersenloos, om ook nog is te verklaren,dat ze het wilden verkopen!
          Contact verkoop verliep via internet.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
            180kg zit ze zo aan joh
            Uiteraard niet wanneer het om lawinepijlen, cobra's en ander knalmeuk gaat. Als ik het goed begrijp weegt een cobra 6 bruto circa 75 gram. Bij 180 kilo gaat het dan om 2400 Cobra 6'en. Uiteraard hadden de veroordeelden niet alleen Cobra's, maar aan illegaal knalspul zijn het zeker geen misselijke aantallen.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
              180kg zit ze zo aan joh
              inderdaad met een paar grote 200shots+ flowerbeds wel.
              Enjoy dont destroy i love fireworks

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
                Uiteraard niet wanneer het om lawinepijlen, cobra's en ander knalmeuk gaat. Als ik het goed begrijp weegt een cobra 6 bruto circa 75 gram. Bij 180 kilo gaat het dan om 2400 Cobra 6'en. Uiteraard hadden de veroordeelden niet alleen Cobra's, maar aan illegaal knalspul zijn het zeker geen misselijke aantallen.
                300 Cobra's, 83 lawinepijlen en 242 shells.

                Comment


                  #9
                  Shells dus grotendeels verantwoordelijk voor het gewicht. Cobra's en pijlen schat ik in op circa 30 kilo. 150 kilo aan shells, ik gok 4-5 inch. Straatwaarde in totaal, 8.000-12.000 euro gok ik zo. Dan komt het natuurlijk ook niet geloofwaardig over dat 2 23-jarigen dat even voor de lol ophoesten om met oudjaar weg te stoken.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
                    Shells dus grotendeels verantwoordelijk voor het gewicht. Cobra's en pijlen schat ik in op circa 30 kilo. 150 kilo aan shells, ik gok 4-5 inch. Straatwaarde in totaal, 8.000-12.000 euro gok ik zo. Dan komt het natuurlijk ook niet geloofwaardig over dat 2 23-jarigen dat even voor de lol ophoesten om met oudjaar weg te stoken.
                    Volgens internet hadden ze deze partij naar eigen zeggen in België gekocht voor € 2500,-
                    Ik weet dat er hier geen prijzen worden besproken maar de getallen die je noemt klinken erg hoog.

                    Comment


                      #11
                      Ik zeg,alles door lonten en rennen voor je leven.

                      Comment


                        #12
                        Zo te horen heb jij niet zoveel verstand van de straat waarde van illegaal vuurwerk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
                        Shells dus grotendeels verantwoordelijk voor het gewicht. Cobra's en pijlen schat ik in op circa 30 kilo. 150 kilo aan shells, ik gok 4-5 inch. Straatwaarde in totaal, 8.000-12.000 euro gok ik zo. Dan komt het natuurlijk ook niet geloofwaardig over dat 2 23-jarigen dat even voor de lol ophoesten om met oudjaar weg te stoken.
                        075 zaantjee

                        Comment


                          #13
                          Ik denk dat je een paar duizend euro winst kunt maken.Het is maar net wat de gek er voor geeft.

                          Comment


                            #14
                            Tegenover de rechtbank verklaarden de jongens dat ze van plan waren het vuurwerk te verkopen.
                            Waarom? Vonden ze de strafeis te laag ofzo?!!
                            When you stand for nothing, you fall for anything.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
                              Waarom? Vonden ze de strafeis te laag ofzo?!!

                              Haha bedenk het zo verstand komt het met de jaren althans dat hoop ik haha.
                              Enjoy dont destroy i love fireworks

                              Comment

                              Working...
                              X