Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Souisa: 'Zulke bomaanslagen zijn toch niet normaal'

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Souisa: 'Zulke bomaanslagen zijn toch niet normaal'

    MIDDELBURG - "Een betrekkelijk rustige jaarwisseling in Middelburg? Dat dacht ik niet", zo zegt Loes Souisa. ,,Bij ons zijn de ruiten eruit gevlogen door de luchtdruk van een vuurwerkbom." Bij ons, dat is de Fine Line Tattoo aan de Vlasmarkt.


    Niet alleen hun zaak liep schade op. In die straat zijn die nacht negentien ruiten vernield door de kracht van het vuurwerk. Ze vindt het dan ook een beetje vreemd dat burgemeester Harald Bergmann, in een terugblik op de jaarwisseling sprak over een betrekkelijk rustig verlopen jaarwisseling.

    Haar man Rinus Souisa stelt klip en klaar dat het een wonder is dat er die nacht geen gewonden zijn gevallen in Middelburg door dat vuurwerk en het rondvliegend glas. Bij een pand in hun straat is zelfs een voordeur 'eruit gevlogen' en raakte het plafond beschadigd door het vuurwerk. "In 25 jaar hebben we zoiets nog nooit meegemaakt", aldus Loes Souisa.

    Op 5 januari heeft Souisa een brief gestuurd naar het Middelburgse college waarin zo melding maakt van de schade in haar straat. Ze vraagt zich af of er wel voldoende toezicht was. Ook vraagt ze aan de gemeente om een bijdrage om de schade te herstellen. Want 'bomaanslagen' zijn volgens haar geen zaken die normaal zijn.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    De diverse partijen en de branche moeten zich dit jaar eens goed hard maken dat het woord "vuurwerkbom" verkeerd gebruikt wordt ten nadele van het imago van vuurwerk in het algemeen.
    In dit geval heeft iemand blijkbaar flink geknutseld met explosieve stoffen (= bom), die heeft vast niet simpel 20 rotjes aan elkaar geplakt en ontstoken (= "vuurwerkbom").

    Mensen in deze straat hebben nu de pest aan vuurwerk terwijl het niet met vuurwerk te maken heeft, het is gewoon een bom geweest, explosieven, geen vuurwerk.

    Comment


      #3
      Zijn het andere stoffen geweest dan word gebruikt bij vuurwerk is het inderdaad gewoon een BOM, maar als het bestond uit verknutselde vuurwerk onderdelen dan is of we het leuk vinden of niet wat mij betreft een VUURWERKBOM.

      Comment


        #4
        Ik vind de term "vuurwerkbom" sowieso al een rare term. Een bom is gewoon een bom, en een zelfgemaakte bom is een I.E.D.

        Bommen worden gebruikt om mensen en/of objecten te beschadigen. Vuurwerk is amusement, en zodra mensen explosief materiaal uit vuurwerk halen en hier een bom mee maken is het naar mijn mening geen vuurwerk meer te noemen maar dan word het een I.E.D.

        De term vuurwerkbom laat het kwaad dat al gebeurd is zelfs minder erg lijken als het daadwerkelijk is. De term vuurwerk betrekken bij het vervaardigen en gebruiken van een geïmproviseerde bom laat het in ieder geval een stuk onschuldiger klinken als wat het eigenlijk is; een misdrijf.
        When you stand for nothing, you fall for anything.

        Comment

        Working...
        X