Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk: verbod of een genot?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk: verbod of een genot?

    Wij zijn allemaal bijgekomen van alle feesten, waardoor het nu tijd is voor een Analyse.

    Een eerste schadeberekening in het nieuwe jaar laat zien er ongeveer 13 miljoen euro materiële schade bedraagt. In totaal 1.558 branden, waaronder een brand in een flat voor ouderen, een brand die ervoor zorgde dat tientallen huizen in Almere zonder stroom kwamen te zitten en een brand waardoor 150 inwoners van Enschede zonder water kwamen te zitten. Maar dit is alleen schade aan 'stenen'.

    Een greep uit de krantenkoppen laat zien dat dit jaar vooral kinderen slachtoffer zijn van vuurwerk. Er zijn 482 mensen op de spoedeisende hulp, waarvan ongeveer 120 met oogletsel. Zeker 12 mensen die blind zijn geraakt, 31 vingers die verloren zijn gegaan, drie gedeeltelijk en een volledig geamputeerde hand. Daarnaast 76 mensen met brandwonden en 31 mensen met open wonden. Apart dat we zulke getalen met oud en nieuw 'normaal' vinden, maar op ieder ander dag moord en brand zouden schreeuwen.



    Natuurlijk: ik kan ook genieten van siervuurwerk. Die prachtige kleuren in de lucht zijn fantastisch om te zien, maar is er geen andere manier om ervoor te zorgen dat mensen wél van vuurwerk kunnen genieten, maar de materiële schade en natuurlijk het aantal vuurwerkslachtoffers flink te laten dalen? Steeds meer gemeenten stellen vuurwerkvrije zones of een algeheel vuurwerk verbod in. In 2015 hadden 56 gemeenten vuurwerkvrije zones ingesteld.



    Wordt het niet tijd dat Tiel niet achter de feiten aanloopt, maar ook kiest voor vuurwerkvrije zones? Of misschien wel een algeheel verbod en een mooie vuurwerkshow op de Waalkade, waar iedereen in alle gelukzaligheid kan genieten. Dat zou wat mij betreft zorgen voor een nóg mooier en gelukkiger 2016. GroenLinks wenst het u hoe dan ook.



    Armagan Önder

    GroenLinks Tiel


    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Vuurwerkshow op de waalkade. Elk jaar tijdens de kermis een groot succes voor die 65 toeschouwers! Sjapoo sjapoo Under !

    Comment


      #3
      Groenlinks. Moet ik nog meer zeggen? Gewoon doorlopen mensen.. Niks te zien hier

      Comment


        #4
        Als je zo kan genieten van siervuurwerk is het domste wat je kan doen vuurwerk verbieden.
        Heel de straat komt dan vol met poolse saluteblokken , cobras die gevels verwoesten(kuch)
        En de illegale handel viert hoogtij!
        Wat je wel zou kunnen doen is je ogen opendoen en eens om je heen kijken op oudjaar.
        Kinderen met tasjes en astronauten is een beeld wat bij mij al een goede 25 jaar meegaat in mijn traditie.
        Niks raars of gevaarlijks mee aan de hand.
        gewoon kids die lol hebben en uitkijken naar deze dag.
        Hetzelfde geldt voor mij als volwassene.
        Ik koop enkel ce gekeurd vuurwerk van de beste dealers in het land!
        Doe normaal , steek niks over de grond af en gooi niks door brievenbussen etc.
        En tot dusver vinden er geen problemen plaats.
        Waarom niet? door normaal gebruik
        Zoals het hoort.
        kom nou eens niet zeiken op onze hobby maar kijk eens verder dan je ogen lang zijn.
        Al jaren zorgt illegaal!
        Jawel illegaal vuurwerk voor de overlast.
        We kunnen hier maar 3 dagen kopen he!
        die blokjes staan bij piet en ans gewoon 3 dagen in de gang en jantje weet ook dat ie er vanaf moet blijven.
        Gewoon onze traditie behouden maar dan wel zonder gezeik/geziek van onze moraalridders bonte en de rest van de groene gang!

        En natuurlijk ook de makkelijke media die hier aan te verdienen is is eigenlijk een schande!
        Ow huis in de brand...vuurwerk.
        Ow stoel richting mars geschoten...vuurwerk....
        Ow eerste buitenaarde contact...vuurwerk...
        Zo kan je je fantasie de loop laten...
        Even a broken clock is right twice a day.

        Comment


          #5
          En het einde is nog niet inzicht,en elke keer is d'r wel weer een of andere gekwiekste politicus,die de feiten weet te verdraaien en mensen weet te manupileren om zieltjes te winnen!Waar gaat het toch heen in de maatschappij,om elke gebeurtenis aan vuurwerk te linken en zichzelf als een wereld verbeteraar voor te stellen!Man man man hoe wanhopig ben je dan als jezelf als politicus niet inziet in wat voor ellende je eigenlijk de mensen duwt,door vuurwerkshows te willen organiseren,waar jullie iedereen met een fles in ze Hand en een stuk vuurwerk in ze jas,want dat gaat geheid gebeuren, op af laat komen!Dan ben je werkelijk blind voor de gevolgen en dan nog niet te spreken over de 'verbodsregels'die juist ongein en vandalisme en illegaal vuurwerk in de wereld met zich brengt,en dat hebben jullie als 'verstandige' nadenkende mensen,op jullie geweten,ga zo door heren en dames van de politiek,want wat je zaait zal over enige tijd geoogst worden!
          Laatst aangepast door White thunder1; 14 January 2016, 07:03.

          Comment


            #6
            Ik kom niet door de kudtcookiewall...

            Hoe dan ook; het blijft lastige voor onze linkse medemens om nog te zien dat er ook nog een middenweg is tussen genieten en verbieden. Als je iets niet leuk vindt hoef je het nog niet meteen te verbieden... (Ik weet dat dat niet de essentie van zijn stuk is, maar dan had hij maar een slimmere titel moeten kiezen )

            Comment

            Working...
            X