Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ING: Minder vuurwerk de lucht in

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    ING: Minder vuurwerk de lucht in

    WINSCHOTEN – Er is met oud en nieuw minder vuurwerk de lucht in gegaan. Dat blijkt uit een onderzoek van ING. Gemiddeld is er 49 euro per persoon uitgegeven aan bommen en siervuurwerk. Onderzoeksbureau Q&A constateerde, volgens Nu.nl, eerder deze maand ook al dat dit jaar opnieuw minder mensen van plan zijn om vuurwerk aan te schaffen.

    Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) denkt dat er in totaal ongeveer evenveel vuurwerk als vorig jaar is aangeschaft. Toen ging er voor 65 miljoen euro de lucht in. Knalvuurwerk is minder populair; siervuurwerk is juist wat meer wordt gekocht.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Altijd fijn die tegenstrijdige berichten!

    Comment


      #3
      Nou toen ik om me heen keek in de nacht zag ikjuist veeel meer vuurwerk dan afgelopen jaarwisseling.
      Ja ook meer groots vuurwerk.
      Ik denk dat er nog altijd evenveel gestookt wordt! Maar dat er een verschuiving plaats vind van de markt.
      Veel kopen vuurwerk in het buitenland.
      Niet altijd omdat het beter is maar ook vaak omdat het goedkoper is.
      Zo wordt er in de statestieken minder gestookt of verkocht.. Maar in praktijk zie je veel meer vuurwerk dan andere jaren..

      Of ben ik de enige die dit is opgevallen?

      Comment


        #4
        Hier bij in de buurt ging er meer de lucht in de de afgelopen 2 jaar bij elkaar... haha

        Comment


          #5
          Bij ons ging ook veel meer de lucht in dan de jaren ervoor.

          Ook veel illegale shells / blokken gezien.. Wel erg mooi hoor alleen jammer dat het legale siervuurwerk daarbij gewoon echt waardeloos lijkt. Opgegeven moment kon ik mijn eigen vuurwerk zelfs niet meer zien doordat het werd overruled door het 'illegale' spul van een huizenblok verder op ( gelukkig was het maar even ).

          Hopelijk komt er komende jaren verandering dat er wat zwaarder legaal siervuurwerk op de markt mag komen.

          Comment


            #6
            Denk dat er juist veel meer verkocht is als vorig jaar, wij hadden dit jaar al bijna 3000 bestellingen meer te verwerken (online - losse verkoop) dan vorig jaar !!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
              Gemiddeld is er 49 euro per persoon uitgegeven aan bommen en siervuurwerk

              Waarom nou weer dit wordt gebruiken, wordt hier behoorlijk moe van..... media suckssss pffffff
              Vuurwerk doet de duivels dansen

              Comment


                #8
                Ach de schrijver arjan brondijk(echte naam??)mogen we wat mij betreft ook op het lijstje van ruggeprikkers
                Bijschrijven met zijn opruiende tekst bommen.

                Comment


                  #9
                  alle verkooppunten zeiden drukker en gemiddeld tussen de €70 en €80 per bestelling en dan komt deze snijboon met een compleet ander verhaal.

                  Comment


                    #10
                    Dit zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op wat klanten van de ING bank hebben uitgegeven?

                    Comment

                    Working...
                    X