Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politie doet niets tegen schenden vuurwerktijd

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Politie doet niets tegen schenden vuurwerktijd

    De politie treedt nauwelijks op tegen het afsteken van vuurwerk buiten de wettelijk toegestane afsteektijden. Jongeren die al dagen van tevoren knallen op straat, hebben daardoor vrij spel.
    Dat blijkt uit cijfers die het AD heeft opgevraagd bij Halt en het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). Rond de vorige jaarwisseling werden in het hele land slechts 524 'vroegafstekers' bekeurd. Een jaar eerder waren dat er nog 647. Ruim 1200 jonge vuurwerkklantjes werden tijdens oud en nieuw doorverwezen naar Halt, 1 jaar eerder 1600.

    ,,Ontzettend lage aantallen,'' zegt Gerrit van de Kamp, voorzitter van politievakbond ACP. ,,Maar het verbaast me niets. Agenten hebben geen tijd om hierop te controleren. In december moeten de overuren opgemaakt worden, waardoor er nauwelijks mankracht is. Ook heeft vuurwerkoverlast geen prioriteit."

    'Symboolmaatregel'
    Sinds de vorige jaarwisseling zijn de afsteektijden aangescherpt: vuurwerk mag alleen nog worden afgestoken op 31 december tussen 18.00 en 2.00 uur. ,,Een symboolmaatregel,'' zegt Van de Kamp. ,,We kunnen dit gewoon niet handhaven. Ik snap heel goed dat mensen daar boos om worden. Zij willen dat er iets wordt gedaan met de tienduizenden meldingen van vuurwerkoverlast."

    Utrecht is een van de steden waar vorig jaar nauwelijks vuurwerkbonnen zijn uitgeschreven: er werden slechts vijf mensen bekeurd. ,,Als er tijd is, gaan we erop af,'' zegt politiewoordvoerder Ellen de Heer. ,,Maar als er een melding van een inbraak of een overval is, gaat dat voor.''


    Bron:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...werktijd.dhtml
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

    #2
    Hehe opzich vind ik dit niet erg. Oudjaarsdag moet gewoon de hele dag geknalt worden!

    Comment


      #3
      Is ook niet te handhaven, de extra inzet is tijdens jaarwisseling wenselijk.

      Comment


        #4
        Dit toont eens te meer aan dat een totaal verbod onzin is. Is totaal niet te handhaven, omdat je alleen bij een heterdaadje iemand kan pakken. Zodra iets afgaat is het al afgestoken en al moeilijker om te achterhalen wie er achter heeft gezeten.

        Ben er absoluut voor om overlast zoveel mogelijk te proberen te voorkomen en vandalisme mag van mij keihard aangepakt worden. Maar meer is er ook niet mogelijk.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door PaulL1985 Bekijk bericht
          Dit toont eens te meer aan dat een totaal verbod onzin is. Is totaal niet te handhaven, omdat je alleen bij een heterdaadje iemand kan pakken. Zodra iets afgaat is het al afgestoken en al moeilijker om te achterhalen wie er achter heeft gezeten.

          Ben er absoluut voor om overlast zoveel mogelijk te proberen te voorkomen en vandalisme mag van mij keihard aangepakt worden. Maar meer is er ook niet mogelijk.
          Overlast wordt alleen maar meer door deze regel, het is niet te handhaven en het is als ouder erg lastig om de jongens te temperen, vingertjes jeuken van ze.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
            Ruim 1200 jonge vuurwerkklantjes werden tijdens oud en nieuw doorverwezen naar Halt, 1 jaar eerder 1600.
            Tijdens oud en nieuw nog wel , sure
            [I][/I][B]De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.[/B]

            Comment


              #7
              Ik las het op het AD, maar die microfoon in Utrecht zal alles oplossen

              Comment


                #8
                Nou daar hebben ze volgens mij nog niemand mee kunnen pakken. Anders had je dat allang met veel bombarie gelezen in het AD of een andere krant.
                The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

                Comment


                  #9
                  Tja, ik heb vorig jaar ook gewoon de hele dag op dezelfde plek gestaan overdag. helemaal geen politie gezien..
                  Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

                  Comment


                    #10
                    Vorig jaar reden ze drie keer door de straat heen, heb tussendoor steeds wel even gestookt

                    Comment


                      #11
                      Denk dat dit vooral te maken heeft waar je stookt en welke agenten je tegen het lijf loopt; de één zou vast wat flexibeler zijn, en de ander doet het precies volgens het boekje...
                      Zonder respect geen vuurwerk.

                      Comment


                        #12
                        Het is ook een regel van niks, ik sta hier gewoon te stoken overdag met mijn 4 zoontjes.
                        Als er een boete uit komt is dat zo jammer dan.

                        Comment


                          #13
                          dit is gewoon broodje aap verhaalzeiden ze vorig jaar ook bij ons en ik ging de hond uitlaten en ze fietsen gewoon door de buurt om kinderen te kunnen schaken.

                          Comment


                            #14
                            Bij controleren ze alleen op illegaal, dat zei een agent vorig jaar die door de buurt kwam

                            Comment


                              #15
                              Den haag zal best maar denk nu in dorpen dat je gelijk die prent heb

                              Comment

                              Working...
                              X