Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hilversum verbiedt vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hilversum verbiedt vuurwerk

    Hilversummers mogen rond de jaarwisseling geen vuurwerk afsteken in het centrum. Het verbod dat de gemeente daar instelde blijft van kracht, zo heeft de Raad van State (RvS) bepaald.

    Een aantal vuurwerkhandelaars had bij de RvS geklaagd over het verbod. Zij vrezen omzetdaling, omdat bewoners van het aangewezen gebied volgens hen geen vuurwerk meer zullen kopen. De uitspraak van vandaag is een voorlopig oordeel. In de loop van 2016 doet de bestuursrechter een definitief uitspraak in de zaak.

    Het vuurwerkverbod geldt voor het uitgaansgebied in het centrum en voor een deel van het Langgewenst. Ook in de periode van 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur mag geen consumentenvuurwerk worden afgestoken in dit aangewezen gebied.

    Heel jammer
    Vuurwerkhandelaar Johan Witbaard (foto onder) is teleurgesteld over de uitspraak. "Heel jammer." Volgens hem zijn er te veel zaken doorgeschoven naar de definitieve uitspraak en is er nu te veel aandacht gegeven aan het aspect openbare orde. Witbaard was initiatiefnemer van de rechtszaak, maar had de 'morele steun' van andere Hilversumse vuurwerkhandelaren.

    De gemeente noemt de uitspraak een positief bericht dat het college sterkt in zijn aanpak om de jaarwisseling vooral veilig en gezellig te houden.



    Bron: www.rtlnieuws.nl

    #2
    Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat dit wordt afgeschaft.wat jullie?

    Comment


      #3
      Ik ben heel blij dat ik niet in Hilversum woon.
      Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

      Comment


        #4
        Ik vind het niet meer dan logisch dat in een druk uitgaansgebied een stookverbod is. Te vaak meegemaakt hoe er in drukke straten met illegaal vuurwerk gestrooid wordt. Gevaarlijk en irritant.

        Lees goed dat het hier niet om HEEL Hilversum gaat hè: enkel uitgaansgebied en nog een stukje. Zoveel omzet zullen de verkopers ook niet mislopen.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
          Ik vind het niet meer dan logisch dat in een druk uitgaansgebied een stookverbod is. Te vaak meegemaakt hoe er in drukke straten met illegaal vuurwerk gestrooid wordt. Gevaarlijk en irritant.
          De gemeente spreekt over vuurwerk. Het illegale spul is al verboden. Dus waarom een verbod op iets wat al verboden is?

          Comment


            #6
            Ik ben blij dat ik überhaupt niet Meer in Nederland woont met een hoop onnodige wetjes en bepalingen,zelf zien de gemeentes 'de bomen niet Meer door het bos'.

            Comment


              #7
              Ja t is jammer dag de burgervader van Hilversum Broertjes heet want die gast heb een scheithekel aan vuurwerk dus verbieden maar.. zo makkelijk gast dat. 1 iemand die het verpest voor zoveel liefhebbers!! Bah eikel...

              Comment


                #8
                Zinloosheid ten toppe. Maar goed, de kwaden winnen altijd in dit land.
                Website: https://www.rfgfireworks.nl

                Comment


                  #9
                  Gewoon gezond verstand gebruiken. Dat is alles wat ze vragen
                  Vriendelijke groet, FireDisplay-4K Vuurwerk films!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Roy101 Bekijk bericht
                    De gemeente spreekt over vuurwerk. Het illegale spul is al verboden. Dus waarom een verbod op iets wat al verboden is?
                    Omdat jij het verschil wel kent en mss hanteert, maar de algemene jongeling daar schijt aan heeft. "vuurwerk toegestaan" zien zij als vrijbrief om met alles te gooien.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Levensgenieter Bekijk bericht
                    Gewoon gezond verstand gebruiken. Dat is alles wat ze vragen
                    Dit dus. Wil men zelf de kop niet gebruiken, dan dwingen ze 't wel af.

                    We zijn de dupe van de dommen.

                    Comment


                      #11
                      Ik hoop dat dit verbod slecht voor hem uitpakt om zijn ongelijk te bewijzen. Misschien door middel van vandalisme of overlast van iets anders. Niet dat ik pro-sloper ben maar zou toch leuk zijn als hij zo voor schut gezet kan worden.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Joppiesaus Bekijk bericht
                        Ik hoop dat dit verbod slecht voor hem uitpakt om zijn ongelijk te bewijzen. Misschien door middel van vandalisme of overlast van iets anders. Niet dat ik pro-sloper ben maar zou toch leuk zijn als hij zo voor schut gezet kan worden.


                        Een politicus reageert nooooit uit angst met 'goed dan draaien we het wel terug', dat gaat altijd harder door en door...denk ff na voor je iets zegt aub

                        Comment


                          #13
                          Tja... misschien gewoon geen groen-links meer stemmen

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Roy101 Bekijk bericht
                            Tja... misschien gewoon geen groen-links meer stemmen
                            Ik mag toch hopen dat bezoekers van dit forum dat sowieso al niet deden?

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
                              Ik mag toch hopen dat bezoekers van dit forum dat sowieso al niet deden?

                              Inderdaad. Maar ja... tegenwoordig weet je het maar nooit

                              Comment

                              Working...
                              X