Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Vuurwerk ís al verboden tot oudjaar'

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    'Vuurwerk ís al verboden tot oudjaar'

    In de vuurwerkdiscussie praat men steeds om een verbod op het vuurwerk. "Waarom? Het ís al verboden om vuurwerk af te steken (behalve op 31 december)", merkt lezer M. Popijus op. "Je gaat toch niet proberen het overtreden van een verbod te verbieden?" Wat vindt u van de discussie en het meldpunt vuurwerkoverlast? We zijn benieuwd naar uw mening.

    M. Popijus vervolgt:
    "Al meer dan 15.000 meldingen zijn er binnengekomen bij het meldpunt vuurwerkoverlast sinds dat afgelopen zaterdag openging.

    In het vuurwerkdebat gaat het steeds om een verbod op het vuurwerk tegenover het recht om vuurwerk af te steken. Ik vraag me af waarom.

    In Nederland mag je op 31 december vuurwerk afsteken. Alleen die dag en dan tot een uur of 2 ’s nachts. Op 19 december, de eerste dag van het meldpunt, zijn er al tweeduizend klachten binnen. Dan kun je vuurwerkvrije zones instellen wat je wilt, maar daar zal niemand van onder de indruk zijn, want op 19 december ís het al verboden om vuurwerk af te steken.

    Arno Bonte, initiatiefnemer van het meldpunt, verklaart: „Het recht op een veilige en overlastvrije jaarwisseling weegt voor mij zwaarder dan het recht om zelf te mogen knallen.” Ja, alleen heeft dus niemand tot 31 december dat recht! Vuurwerk buiten 31 december om is nu ook al verboden, net als illegaal vuurwerk.

    De discussie is een valse discussie. Je gaat toch niet proberen het overtreden van een verbod te verbieden? Zelfs de initiatiefnemer van het meldpunt heeft het niet over het falen van de handhaving."

    Bron:http://www.telegraaf.nl/watuzegt/249...udjaar___.html
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

    #2
    dit zou in de bijbel moeten komen...
    Perfect stuk!!! Ik zie een lichte kentering in de media, welke eerst klakkeloos het Groene gebral overnam. Het lijkt dat men erachter komt dat het verhaal in dit geval ook 2 kanten heeft, top!!!

    Comment


      #3
      Heel goed stukje en helemaal waar!!

      Comment


        #4
        Ik denk dat een aantal media eindelijk gaan inzien dat de druk die Arno Bonte en andere haters op ze aan t uitoefenen is niet serieus genomen kan worden. Maar nog steeds is het negatieve onzin nieuws helaas in de meerderheid, dus ik blijf anti-media. Artikel is positief, maar zelfs een baby kan dit beter schrijven.
        Website: https://www.rfgfireworks.nl

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
          Ik denk dat een aantal media eindelijk gaan inzien dat de druk die Arno Bonte en andere haters op ze aan t uitoefenen is niet serieus genomen kan worden. Maar nog steeds is het negatieve onzin nieuws helaas in de meerderheid, dus ik blijf anti-media. Artikel is positief, maar zelfs een baby kan dit beter schrijven.
          Wat had ik hier anders moeten neerzetten?

          Het gaat er om om het verhaal kort en bondig te ontzenuwen en 1 kern punt te nemen, maak er een uitgebreid betoog van en mensen haken af.
          Het gaat erom om het publiek aan het denken te zetten, de rest vult men zelf wel in.
          En langzaam lukt dat ook (lijkt er op in ieder gevsl)

          Comment


            #6
            goed stuk, en dat in de telegraaf...

            Comment


              #7
              Hele goede observatie, mijn complimenten! Echt oprecht heel erg scherp.. Bonte gebruikt het meldpunt om zijn strijd voor een vuurwerkverbod te onderbouwen, maar dat is helemaal niet relevant.. Het enige punt wat hij hierdoor zou kunnen maken is inderdaad falende handhaving, maar daar gaat iedereen klakkeloos aan voorbij

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door sprinkhaan Bekijk bericht
                Wat had ik hier anders moeten neerzetten?

                Het gaat er om om het verhaal kort en bondig te ontzenuwen en 1 kern punt te nemen, maak er een uitgebreid betoog van en mensen haken af.
                Het gaat erom om het publiek aan het denken te zetten, de rest vult men zelf wel in.
                En langzaam lukt dat ook (lijkt er op in ieder gevsl)
                Jij hebt dit artikel geschreven? Indien ja: chapeau! Hoe heb je je weg bij de media naar binnen weten te vinden als ik vragen mag?
                Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
                  Ik denk dat een aantal media eindelijk gaan inzien dat de druk die Arno Bonte en andere haters op ze aan t uitoefenen is niet serieus genomen kan worden. Maar nog steeds is het negatieve onzin nieuws helaas in de meerderheid, dus ik blijf anti-media. Artikel is positief, maar zelfs een baby kan dit beter schrijven.
                  Wat een wazige opmerking van je? Dus een baby kan dit beter? Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing hiervan, staaf je opmerking met feiten waarom het slecht is om vervolgens mensen te helpen het volgende keer beter te doen in plaats van het af te kraken zonder verder commentaar, dat is altijd makkelijk.
                  greetzz
                  Eer was was was, was was is!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hendtje Contentje Bekijk bericht
                    Jij hebt dit artikel geschreven? Indien ja: chapeau! Hoe heb je je weg bij de media naar binnen weten te vinden als ik vragen mag?
                    Ik heb dit ingediend bij wuz(wat u zegt)
                    Een soort publieke mogelijkheid om brieven/columns etc. in te dienen
                    Iedereen is dus vrij om een mening of opinie op te sturen
                    De redactie bepaalt uiteindelijk welk stuk geplaatst word.

                    Dus dit is erg netjes van de telegraaf,(compliment dus)

                    Comment


                      #11
                      ze steken al heel het jaar vuurwerk af. wordt er gek van. niet alleen ik maar zelf mijn beesten
                      Een reactie op deze ingezonden brief. Wat moet je met zo'n reactie? Er wordt geeneens op de inhoud ingegaan.
                      Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

                      Comment


                        #12
                        Hè hè, eindelijk gaan de ogen open!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
                          Een reactie op deze ingezonden brief. Wat moet je met zo'n reactie? Er wordt geeneens op de inhoud ingegaan.
                          helemaal niets mee doen. Azijnzeikers houdt je altijd.
                          greetzz
                          Eer was was was, was was is!

                          Comment


                            #14
                            Gewoon om lachen want als ik het een beetje lees kan 9 op de 10 geen normaal Nederlands en de argumenten slaan nergens op.

                            Comment


                              #15
                              tja als je dat artikel leest begin je je toch af te vragen waar was ons nog druk over moeten maken .
                              het lijk er op als of het in eens een stuk lichter word op mijn schouders .
                              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                              Comment

                              Working...
                              X