Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    30 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen

    In de haven in Rotterdam is vorige week 30 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen. In de twee containers zaten rotjes met flitspoeder.
    *Dat hebben de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en het Openbaar Ministerie (OM) donderdag bekendgemaakt.*
    Het knalvuurwerk was onjuist geclassificeerd en voor Nederland illegaal. Het was bestemd voor een Tsjechische importeur. Eind juni werd 40 ton illegaal vuurwerk in de haven van Rotterdam in beslag genomen. Dat was bestemd voor hetzelfde bedrijf.
    Afgelopen jaar werd dit knalvuurwerk ook in Nederland illegaal aangetroffen. Het OM heeft beslag gelegd op de vangst en is een onderzoek gestart.

    #2
    Dus feitelijk mag het in beslag genomen worden doordat het onjuist geclassificeerd is? Ondanks dat het voor een buitenlandse importeur is en het puur om doorvoer van goederen betreft?

    Los van de regeltjes ...prima hoor....al dat ondeugdelijke illegale knalspul wekt toch alleen maar op mijn irritatie. En daarbij wordt er nog veel te veel mee gestunt en gesloopt.

    Comment


      #3
      30 ton aan enkel rotjes? Klinkt behoorlijk zielig eigenlijk..

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
        30 ton aan enkel rotjes? Klinkt behoorlijk zielig eigenlijk..
        DJF of Golden Dragons? Enige rotjes die ik ken met flitspoeder....

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
          DJF of Golden Dragons? Enige rotjes die ik ken met flitspoeder....
          We weten natuurlijk niet wat voor mooie snipper knallers ze in Tjechie hebben.

          Comment


            #6
            rotjes met flitspoeder is de juiste benaming.
            eindelijk een journalist die het snapt.

            Comment


              #7
              Ik snap het stukje niet echt , het was toch voor doorvoer? Het is in Nederland illegaal maar daar toch niet.of ging alleen om de foute klassering?

              Comment


                #8
                Ik weet niet of je zomaar op elke haven containers met massa explosief spul mag aanbieden/stallen/doorvoeren ivm veiligheid , of dat in de "vrachtbrief" niet over de juiste lading/inhoud wordt gesproken ?
                Natural Born Pyro

                Comment

                Working...
                X