Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk gevonden na heidebrand Waalre

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk gevonden na heidebrand Waalre

    De brand in het Brabantse natuurgebied Groote Heide bij Waalre is hoogstwaarschijnlijk aangestoken. De boswachter van het gebied, Mari de Bijl, hoorde dat er op verschillende plekken vuurwerk is gevonden.

    Volgens hem wordt elk jaar wel iets gevonden waardoor een heidebrand kan ontstaan. "Ik word er erg verdrietig van. Je hebt van die mafkezen die het leuk vinden om de boel aan te steken. Vorig jaar was het een barbecue die nog stond na te smeulen in hetzelfde gebied. Er lagen toen verse preien bij en daar had ik de daders met liefde mee om de oren geslagen." Ook de brandweer houdt er rekening mee dat de brand is aangestoken.

    De brand brak gisteren aan het eind van de middag uit. Er is een gebied van ongeveer zes hectare verwoest. De brandweer is vandaag ook nog aan het nablussen.

    "Af en toe laaien de vlammen wat op, dat kan geen kwaad, maar mensen die er rondlopen bellen 112 omdat ze bang zijn dat het groter wordt. Dan maar beter helemaal uitmaken", aldus boswachter De Bijl. Morgen wil hij de ecologische schade opnemen en kijken of hij het vuurwerk nog kan vinden.

    Bron: http://nos.nl/artikel/2047862-vuurwe...nd-waalre.html

    #2
    Wat wel belangrijk is en hier niet word genoemd is dat de brandweer uitsluit dat het door vuurwerk is ontstaan.
    Dit werd in een bericht op omroep brabant geschreven.
    Extreme Pyromaniac for life.

    Comment


      #3
      lijkt me een stug verhaal, er is dus vuurwerk gevonden en dan komt het ook meteen door vuurwerk. Ze hebben niet eens bewijzen. Echt weer zon nos stukje wat schrijft voor meer kijkers en niet voor hun vaste kijkers. Draait tegenwoordig alleen nog maar om geld..:(

      Comment


        #4
        En zo blijven er altijd mafkezen...

        Comment

        Working...
        X