Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Agenten dragen bodycams tijdens oud en nieuw in Veen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Agenten dragen bodycams tijdens oud en nieuw in Veen

    Agenten die toezien op het verloop van de viering van oud en nieuw in Veen, worden uitgerust met een camera.

    De beelden die worden gemaakt met die bodycams, kunnen dienen als extra bewijs wanneer mensen zich misdragen.

    Politiewoordvoerster Jordie van den Heuvel noemt geen aantallen, maar zegt dat 'enkele agenten' een bodycam dragen. ,,Maar dat gebeurt niet alleen in Veen, ook in andere plaatsen in Brabant."

    Bewijsvoering
    Justitiewoordvoerster Elke Kool: ,,De beelden kunnen gebruikt worden voor bewijsvoering." Ook zij benadrukt dat deze werkwijze al langer in heel Nederland gebruikelijk is bij grote evenementen.

    De viering van oud en nieuw in het Aalburgse Veen ligt dit jaar onder een vergrootglas, na de 100 arrestaties in de nacht van 30 op 31 december 2013. Daartoe werd besloten toen een autowrak in de fik werd gezet en hulpverleners bekogeld. Deze week bood justitie excuses aan, omdat veel aanhoudingen niet terecht waren. Ex-verdachten krijgen een schadevergoeding.

    Bron:ad.nl

    #2
    Ik kende het nog niet maar ik ben hier wel voor!
    Van mij mogen ook de andere hulpdiensten hier gebruik van gaan maken aangezien er nog steeds te veel problemen zijn met hulpdiensten die lastig gevallen worden door omstanders.

    Comment


      #3
      Ik ben uiteraard niet voor. Tenzij wij als burger ook mogen filmen. Wat er ook gebeurd is. Feit is dat de politie daar flink over de scheef gegaan is. Dat mag ook wel op beeld gezet worden. Dat ze maar eens de echte raddraaiers oppakken en niet elke keer de goede die dan onder het kwade moet lijden. Maar ik ben vast de enige met deze mening hier

      Comment


        #4
        Vaak genoeg gehad bij opstootjes dat de politie wilt dat je de fotos of filmpjes wist.....
        Vaak maken ze misbruik of dreigen ze met iets terwijl ze je niks kunnen maken maar omdat ze soms vaak buitensporig geweld gebruiken willen ze het verbergen of ze willen niet met hun onsmakelijkenhoofd op joetoep.

        Comment

        Working...
        X