Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Machinaal gefabriceerd vuurwerk verovert de markt'.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    'Machinaal gefabriceerd vuurwerk verovert de markt'.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	pyromould.jpg
Vertoningen:1
Grootte:59,5 KB
ID:	1612342

    ELBURG - Pyromould® is een nieuwe manier van vuurwerk maken die veiliger, beter en goedkoper is. Tuincentrum de Nieuwstad zorgt ervoor dat Pyromould® dit jaar in de regio Elburg te verkrijgen is. Vrijwel al het vuurwerk dat wij met Oud en Nieuw afsteken komt uit China. Dit vuurwerk wordt tot nu toe met de hand gemaakt. Handwerk wordt door de stijgende welvaart echter steeds duurder. Daarnaast wordt door een tekort aan personeel de werkdruk steeds hoger. Dit kan resulteren in een hogere foutmarge en dus een lagere veiligheid. Om deze reden heeft vuurwerkimporteur Lesli Vuurwerk samen met een Chinese vuurwerkfabriek machines ontwikkelt die de klassieke productielijn vervangen. Dit heeft een aantal voordelen: De veiligheid wordt vergroot. Pyromould® is van nature zwaar en hierdoor zeer stabiel. Omdat alle buizen machinaal gevuld worden is de foutmarge extreem klein. Hierdoor is de kans op een lage explosie of explosie in de buis nihil. De kwaliteit is beter. Pyromould® heeft een zeer consequente schiethoogte. Het tempo is strak en de kwaliteit van de effecten is door de exact afgewogen kruitsubstantie perfect. De prijs is beter. Pyromould® is gemiddeld 8% goedkoper dan vergelijkbare artikelen die met de hand gemaakt zijn. Dit verschil zal de komende jaren nog meer oplopen. De nieuwe vuurwerkproducten zijn bij Tuincentrum de Nieuwstad verkrijgbaar en te bestellen via www.tuincentrumdenieuwstad.nl

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Pyromould® is gemiddeld 8% goedkoper dan vergelijkbare artikelen die met de hand gemaakt zijn.
    Tot nu toe niet, maar goedkoper vuurwerk juich ik altijd toe.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

    Comment


      #3
      En grootste nadeel van alles is dat er straks iedereen thuis zit zonder werk! Dat noemt men vooruitgang. Ik zie dit liever niet bij al het vuurwerk gebeuren aangezien ik dit alleen zie om de kosten te drukken, niets meer en niets minder. Ik betaal liever een eurootje meer wetende dat er mensen nog werk hebben.

      Comment


        #4
        De term machinaal gemaakt vind ik behoorlijk betrekkelijk aangezien alleen de cake wordt geperst, de inhoud, lont etc wordt volgens mijn namelijk nog steeds handmatig gedaan.
        Vuurwerk doet de duivels dansen

        Comment


          #5
          Er worden er twee werkeloos,de gene die de tubes rolt en de gene die de eindproppen erin slaat. Maar ja
          die Pyromould machine heeft ook mensen nodig dus dit is meer een verwrongen reclame dan iets anders.
          Vuurwerk zal altijd handwerk blijven.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
            En grootste nadeel van alles is dat er straks iedereen thuis zit zonder werk! Dat noemt men vooruitgang. Ik zie dit liever niet bij al het vuurwerk gebeuren aangezien ik dit alleen zie om de kosten te drukken, niets meer en niets minder. Ik betaal liever een eurootje meer wetende dat er mensen nog werk hebben.
            Je moet wel met het volgende rekening houden.
            De Chinezen verdienen meer, dan vroeger.
            Dus als je alles handwerk zal houden, worden de cakes op den duur onbetaalbaar.

            En ander ,,probleem'' dat de jongere Chinezen liever in de kleding en de telefoon fabrieken werken.
            Is minder vies werk, laten we even achterwege wat voor chemische zooi er gebruikt wordt in die fabrieken.
            Lekkel met je handjes in de broom verbindingen, maar je werkt dan wel in een Apple fabriek.
            Kom zei de vis in de vissenkom.

            Comment


              #7
              Even een oud topic bumpen

              Mooi dat pyromould de toekomst heeft, maar waar stop ik nu mijn onsteker in
              De lont verdwijnt in wat gips/lijm onder de cake

              Comment


                #8
                En ze zij zwaarder = nog sneller aan de 25kg
                Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                Comment


                  #9
                  Lang zitten twijfelen tussen de Pyro Caviar van dit merk, of de Panter...
                  Toch voor de Panter gekozen.

                  Gevalletje, de kat uit de boom staren, eerst zien dan geloven
                  Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

                  Comment


                    #10
                    En de cakes zullen consequenter zijn. Minder missers. En dat vindt ik wel een groot pluspunt.

                    Comment


                      #11
                      Had vorig jaar de Mrs. gala en merkte wel verschil. Hardere crackling, strak tempo, boeketten op zelfde hoogte en flinke burst. Heb er nu weer 2, maar dan als Phenomenom van New Sporit.

                      Comment


                        #12
                        Er schoot mij nog wat te binnen. Gaan ze dit ooit voor elkaar krijgen voor de waaier vorm?

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
                          Je moet wel met het volgende rekening houden.
                          De Chinezen verdienen meer, dan vroeger.
                          Dus als je alles handwerk zal houden, worden de cakes op den duur onbetaalbaar.

                          En ander ,,probleem'' dat de jongere Chinezen liever in de kleding en de telefoon fabrieken werken.
                          Is minder vies werk, laten we even achterwege wat voor chemische zooi er gebruikt wordt in die fabrieken.
                          Lekkel met je handjes in de broom verbindingen, maar je werkt dan wel in een Apple fabriek.
                          Zo'n apple-fabriek is nu eenmaal veel lucratiever om te gaan jatten.

                          Comment


                            #14
                            Trouwens Weco maak al jaren met machines vuurwerk

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door White thunder1 Bekijk bericht
                              Trouwens Weco maak al jaren met machines vuurwerk
                              Dat verklaard de goedkope prijzen ook denk ik zo?

                              Comment

                              Working...
                              X