Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ingezonden: Tijd voor een vuurwerkverbod.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ingezonden: Tijd voor een vuurwerkverbod.

    Het is 30 november 2014. Al dagen hoor ik regelmatig het afsteken van vuurwerk.
    In de NRC meldt de Nationale Politie de vondst van achtduizend kilo illegaal vuurwerk: „ levensgevaarlijke vuurwerkbommen met verwoestende kracht' .
    Ik denk: Dit is absurd, dit gaat vreselijk uit de hand lopen.

    Omdat de burgemeester verantwoordelijk is voor de veiligheid van zijn burgers stuur ik hem een email: Wilt u alstublieft in Barneveld een vuurwerkverbod instellen ?
    Maandagvond belt de veiligheidscoordinator van Barneveld mij op. Hij laat weten dat, alles afwegende, een algemeen vuurwerkverbod niet haalbaar is. Men werkt aan een vuurwerkbeleid van Barneveld voor de komende jaarwisseling, waar goede punten in zitten zoals een voorlichtingscampagne en alternatieve feestmogelijkheden.
    Maar mijn onrustige gevoel blijft.

    Direct na het gesprek lees ik de Barneveldse Krant . Op een speelplaats (!) in Nijkerk zijn door de Explosieven Opruimingsdienst vuurwerkmortieren weggehaald, waarna de wijk weer vrijgegeven kon worden (Ik ben even sprakeloos, is dit echt waar?)

    Later lees ik weer een vuurwerkbericht op de website van de Barneveldse Krant. In een schuur aan de Achterveldseweg in Barneveld is zesduizend kilo illegaal zeer zwaar vuurwerk door de politie in beslag genomen,
    Grote partijen (illegaal) vuurwerk die in woonbuurten of andere niet veilige plekken worden opgeslagen, zijn gevaarlijk voor omwonenden'', stelt de politie in een toelichting. ,,Jaarlijks vinden persoonlijke ongelukken plaats met illegaal vuurwerk, met ernstig letsel tot gevolg.''

    Daarom herhaal ik op deze plaats mijn verzoek aan burgemeester Van Dijk : Wilt u alstublieft een vuurwerkverbod instellen ? Voor het te laat is. Voor onze veiligheid.
    En organiseer een feestelijk vuurwerkfeest op de Koewei.

    Jan Fousert
    Barneveld

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Snap niet dat jullie dergelijke colums hier plaatsen. Zo geef je deze mensen toch een podium voor hun gezeik.

    Mijn persoonlijke mening houd het bij de normale media en houd deze vage colums weg van de site
    Stoken tot we er bij neervallen!!

    Comment


      #3
      Niet een idee om zelf ook wat dingen in te sturen ?

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
        Snap niet dat jullie dergelijke colums hier plaatsen. Zo geef je deze mensen toch een podium voor hun gezeik.

        Mijn persoonlijke mening houd het bij de normale media en houd deze vage colums weg van de site
        Bovendien gaat het ook nergens over. Vuurwerk wat inbeslag genomen is wordt dus al aktie tegen onder nomen en voortijdig afsteken (veelal illegaal) wordt ook aangepakt. Een verbod helpt daarbij dus niet omdat dit al verboden activiteiten zijn

        Kortom, Jan is nogal dom

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Altijdwat Bekijk bericht
          Niet een idee om zelf ook wat dingen in te sturen ?
          Ja als men dat nu massaal deed. Allemaal bij de verkooppunten een standaard brief naar de burgemeesters sturen dat het belachelijk is dat je maar 1 dag mag afsteken en eigenlijk 3 wilt hebben

          Comment


            #6
            Domme mensen die niet het verschil begrijpen tussen illegaal en legaal zo gaat het altijd

            Comment


              #7
              Tja, ligt het aan het vuurwerk, of aan de afsteker zelf..?
              dat dus.

              Comment


                #8
                Ben ik het of deze kerel niet zo slim? Hij zegt zelf illegaal vuurwerk en pleit voor een vuurwerkverbod? Weet men tegenwoordig wat illegaal betekend? Man Man Man het niveau. Dat soort columns nog geplaatst worden ook.

                Comment


                  #9
                  deze meneer kan wel een cursus werkelijkheid gebruiken! man man man, ik denk dat die vent zichzelf onnoemelijk in de weg zit met zijn eigen onwetendheid. zou het geen idee zijn voor burgermeesters, als ze zulke brieven/vragen ingestuurd krijgen, dat ze dan ook meteen een link meesturen in het antwoord waar zulk soort mensen een kijkje kunnen nemen naar de feiten rondom (illegaal) vuurwerk? dat zou een hoop onwetendheid weg kunnen nemen denk ik.
                  Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
                    Snap niet dat jullie dergelijke colums hier plaatsen. Zo geef je deze mensen toch een podium voor hun gezeik.

                    Mijn persoonlijke mening houd het bij de normale media en houd deze vage colums weg van de site
                    Nogmaals, ik heb al eerder gezegd: Dit soort dingen moet je ook gewoon vermelden. Als dat niet wordt gedaan dan kunnen wij er geen weerwoord op geven en zijn we net zo fout bezig als zij. Het is belangrijk dit van beide kanten te zien en te reageren.
                    Vuurwerk is een passie!

                    Comment

                    Working...
                    X