Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevangenisstraf geëist na afsteken vuurwerk in voetbalstadion

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Gevangenisstraf geëist na afsteken vuurwerk in voetbalstadion

    Het Openbaar Ministerie Oost-Nederland heeft 15 maanden gevangenisstraf, waarvan 5 maanden voorwaardelijk, geëist tegen een 34-jarige man uit Wapenveld. Hem wordt zware mishandeling verweten, omdat hij zwaar illegaal vuurwerk zou hebben afgestoken op een volle tribune in het Vitesse stadion.

    De man, een trouwe Vitesse supporter, zou nitraten meegesmokkeld hebben het stadion in bij de wedstrijd van Vitesse tegen NAC op 15 december 2013. Na een gelijkmakend doelpunt van Vitesse zou hij een nitraat afgestoken hebben op een volle tribune. Er ontstond flinke consternatie in het stadion. Vier personen hebben gehoorschade opgelopen. Een van de slachtoffers is buiten bewustzijn geweest en moest door ambulancepersoneel worden behandeld.

    De verdachte heeft zich later zelf gemeld bij Vitesse. Hij had de nitraten het stadion binnen gesmokkeld in een pakje shag.

    De officier van justitie acht de man schuldig aan het teweegbrengen van een ontploffing waardoor er gevaar voor zwaar lichamelijk letsel bij personen te verwachten was en aan het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

    Politie en voetbalclubs werken al jaren samen om grote voetbalwedstrijden in goede banen te leiden en gewelddadigheden te voorkomen. Stewards zorgen voor de ordehandhaving binnen het stadion. ‘Verdachte wist dat hij geen vuurwerk mag afsteken in het stadion, laat staan zwaar illegaal vuurwerk. Hij heeft dat toch heel bewust gedaan met grote gevolgen’, aldus de officier. De officier heeft een celstraf van 15 maanden geëist waarvan 5 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.

    De rechtbank Gelderland, locatie Arnhem, doet over veertien dagen uitspraak.

    https://www.om.nl/actueel/nieuwsberi...vangenisstraf/
    https://youtube.com/c/EindjePyro

    #2
    Goede zaak op een tribune vuurwerk afsteken had van mij tien jaar mogen zijn

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
      Goede zaak op een tribune vuurwerk afsteken had van mij tien jaar mogen zijn
      Helemaal met je eens maar aan de andere kant wordt je in Nederland met een vuurwerk delict zwaarder bestraft dan menig ander strafbaar feit : iemand zwaar lichamelijk letsel toebrengen wordt bij wijze van spreken minder bestraft. Natuurlijk moeten strafbare feiten bestraft worden maar zorg dan wel dat ze in Nederland in verhouding staan met andere misdrijven want nu ben je bij elk vuurwerkvergrijp al een crimineel terwijl een tasjesdief na een uur op bureau te hebben gezeten weer mag gaan ?
      Vuurwerk doet de duivels dansen

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
        Helemaal met je eens maar aan de andere kant wordt je in Nederland met een vuurwerk delict zwaarder bestraft dan menig ander strafbaar feit : iemand zwaar lichamelijk letsel toebrengen wordt bij wijze van spreken minder bestraft. Natuurlijk moeten strafbare feiten bestraft worden maar zorg dan wel dat ze in Nederland in verhouding staan met andere misdrijven want nu ben je bij elk vuurwerkvergrijp al een crimineel terwijl een tasjesdief na een uur op bureau te hebben gezeten weer mag gaan ?
        Klopt wat je zegt, ik heb een taakstraf van 180 uur moeten doen ivm vuurwerk, en daar liepen ook jongens die 100 uur hadden omdat ze iemand het ziekenhuis hadden ingeslagen. De beste man lag 2 weken in het ziekenhuis.
        https://youtube.com/c/EindjePyro

        Comment


          #5
          Dus als er iemand "illegaal" vuurwerk naar mij of mijn kinderen gooit en ik sla die persoon het ziekenhuis in mag ik 100 uur werken voor de regering en degene die in het ziekenhuis ligt mag nadat hij uit het ziekenhuis is ontslagen alsnog 180 uurtjes werken ......

          Raar land dat Nederland
          Vuurwerk doet de duivels dansen

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
            Dus als er iemand "illegaal" vuurwerk naar mij of mijn kinderen gooit en ik sla die persoon het ziekenhuis in mag ik 100 uur werken voor de regering en degene die in het ziekenhuis ligt mag nadat hij uit het ziekenhuis is ontslagen alsnog 180 uurtjes werken ......

            Raar land dat Nederland
            in zo n geval zou ik die 100 uurtjes gewoon op de koop toe nemen .
            laat we eerlijk wezen als jij niet voor je hebben en houwen op komt heb je daar je leven lang spijt van .
            02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

            Comment

            Working...
            X