Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minister wil af van vuurwerk overdag.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Minister wil af van vuurwerk overdag.

    vrijdag 24 oktober 2014.

    Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft alle Nederlandse gemeenten een brief gestuurd over het verbod dat hij wil op afsteken van vuurwerk overdag. Het wetsvoorstel is al door de Tweede Kamer aangenomen en moet nog door de Eerste Kamer, wanneer is nog niet bij de redactie bekend. Algemeen is de verwachting dat het voorstel hier ongeschonden door heen komt. Afsteken van vuurwerk is momenteel nog toegestaan op Oudejaarsdag tussen 10:00 en 02:00 uur. De minister wil dat terugbrengen, waardoor vuurwerk afsteken alleen mogelijk zou zijn tussen 18:00 en 02:00 uur.

    Burgemeester Gorter is een tegenstander van deze tijden. Volgens hem is het voor met name kinderen beter als zij overdag kunnen afsteken, zodat zij kunnen zien wat zij doen. Bovendien zou het mogelijke verbod om overdag af te steken, moeilijk te handhaven zijn.

    In 2015 komt er een vergunningstelsel om de import van vuurwerk te regelen. In 2017 verwacht de minister een paspoort te introduceren voor mensen die zwaar vuurwerk mogen afsteken. Producenten en leveranciers mogen dan geen zwaar vuurwerk verkopen aan mensen zonder paspoort.

    De minister geeft ook enkele tips aan burgemeesters om overlast in te perken.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    burgemeester Gorter is een tegenstander van deze tijden. Volgens hem is het voor met name kinderen beter als zij overdag kunnen afsteken, zodat zij kunnen zien wat zij doen. Bovendien zou het mogelijke verbod om overdag af te steken, moeilijk te handhaven zijn.
    Bron
    die meneer snapt het!
    mijn mening: gewoon een vuurwerk verbod bij bepaalde zones instellen waar altijd overlast is.
    is veel beter te handhaven!
    maar laat ons en de afsteektijden met rust!

    Comment


      #3
      Hulde voor burgemeester Gorter! Hij kan nog zelf nadenken blijkbaar, en is niet bang zijn bevindingen te uiten.

      Kunnen we hem niet aandragen als vervanger voor Opstelten?
      Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

      Comment


        #4
        Paspoort voor zwaar vuurwerk? Hoezo in wat voor zin? Dat stukje snap ik niet echt.

        Comment


          #5
          Dat is weer één of andere nutteloze maatregel die men bedacht heeft om de illegale handel tegen te gaan.
          Maar volgens mij is er niet één Nederlandse importeur meer die er zijn handen aan brand.
          Dus dat zogenaamde paspoort mist zijn doel naar mijn mening.
          Extreme Pyromaniac for life.

          Comment


            #6
            Nou er komt nog steeds veel zwaar vuurwerk binnen via de legale weg.wat daarna in de illegale handel terecht komt

            Comment


              #7
              Afsteken van vuurwerk is momenteel nog toegestaan op Oudejaarsdag tussen 10:00 en 02:00 uur???

              wat is nou mag nou wel om 10.00 of pas egt om 18.00 uur??

              Comment


                #8
                Ik snap er ook niks meer van
                31december is de dag dat je lekker stoken mag

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mosjosb Bekijk bericht
                  Ik snap er ook niks meer van

                  Er zijn dus al burgermeesters die gewoon het niet gaan handhaven en Opstelten smeekt hen om dit wel te doen.

                  Kortom, het is een belachelijke regel die niet door de eerste kamer zou moeten komen. Niet te handhaven en 1 dag in het jaar. Hopelijk zitten er nog wat slimmenkoppen in de eerste kamer

                  Comment


                    #10
                    Voor zover is weet, moet de eerste kamer dit besluit 6 weken voor oud & nieuw nemen. Anders zijn ze volgens mij te laat en is het dus nog 10:00.
                    Tot half november dus.

                    Comment


                      #11
                      Hoe dan ook, ik houd mij er niet aan!
                      Dat deed ik anders ook niet, dus waarom nu wel.
                      Zo gauw het in de winkel te koop is, wil ik wel 1 dingetje uitproberen, dat betekent niet dat ik dan meteen massaal los ga, want dat doe ik om 00:00u tot 01:00u op het moment van de jaarwisseling zelf.

                      De carbidknallen zullen in ieder geval niet tot 18:00u wachten, zeker niet in het Oosten van het land.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfreakz19 Bekijk bericht
                        Afsteken van vuurwerk is momenteel nog toegestaan op Oudejaarsdag tussen 10:00 en 02:00 uur???

                        wat is nou mag nou wel om 10.00 of pas egt om 18.00 uur??

                        Dit betekend dat het een "hakken over de sloot" gevalletje gaat worden. Nu is het vuurwerk besluit nog ongewijzigd, en ze moeten daarin de afsteek tijden nog veranderen. Maar aangezien de dag der dagen nadert, moeten ze dus vaart gaan maken.

                        Wat zou het toch mooi zijn als ze kei hard falen om het er op tijd doorheen te krijgen he? Dan gun ik mezelf om het te vieren 200 euries budget verhoging!
                        Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door witte reus Bekijk bericht
                          Hoe dan ook, ik houd mij er niet aan!
                          Dat deed ik anders ook niet, dus waarom nu wel.
                          Goed plan, laten we dat met z'n alle doen! Kun je er al helemaal vergif op innemen dat er binnen een aantal jaar nog meer beperkingen komen..

                          Comment


                            #14
                            Beetje tegengas geven mag toch, helemaal niets mis mee. Als iedereen ja en amen tegen nieuwe regels zegt en iedereen zich daaraan houdt dan heb je op voorhand al verloren. Je mag best van je laten horen, tradities blijven tradities.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door pyro-freak Bekijk bericht
                              Goed plan, laten we dat met z'n alle doen! Kun je er al helemaal vergif op innemen dat er binnen een aantal jaar nog meer beperkingen komen..
                              Die komen er toch wel.wat je ook doet Nederland zoekt toch een weg om de liefhebber financieel uit te melken en zoveel mogelijk de hobby in te perken. Net als een klein kind stampvoetend nee zeggen tegen pa doet nederland dat tegen europa.

                              Comment

                              Working...
                              X