Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

250 kilo zwaar vuurwerk in woning gevonden (limburg)

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    wat the fuck loopt die wout met die dikke shell te zeulen?
    dat moet de EOD toch doen?
    kun je weer eens zien dat het nergens over gaat...
    Ik denk dat die agent geen flauw benul heeft waar die mee loopt, ik geloof dat daar ongeveer 5 kilo
    pts inzit.

    Comment


      #47
      Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
      Juist je liefde voor vuurwerk houdt niet op bij een wetje. Echter is hij wel doorgeslagen in zijn passie. In de zin dat hij dit thuis niet kan opslaan. Maar wie wil zo'n shell nu niet zien. Als jij wist dat een man 2 straten verderop hem had ging je ook kijken met een camera te hand, san quinton. Of was jij van die Meld Misdaad Anoniemlijn?
      Slechte gok, ik praat niet met een zachte G.
      Overigens als ik een melding bij misdaad anoniem had gemaakt was het weinig anoniem geweest om dat vervolgens te melden hier, niet.
      .
      Ik. Misgun niemand zijn hobby, maar dit is gewoon niet goed te kletsen.

      Als het gaat om vuurwerk in discrediet brengen dan heb ik het over de oud en nieuw traditie die we hier nog altijd vieren en die al enige jaren (zwaar) onder vuur ligt. Dit is koren op de molen van een ieder die het tegen de vuurwerktraditie wil gebruiken.... Wanneer ik dan zeg dat dit geen liefhebber is dan doel ik daar op en niet op het feit dat de man geen smaak heeft....

      Wat betreft de uitspraak van iemand dat je aan dergelijke spullen niet kunt komen wanneer je geen liefhebber bent of passie voor vuurwerk hebt die gaat echt niet op.... In dat geval zou er namelijk ook verantwoord met cobra en 3 inch salutes omgegaan moeten worden... Nou dat verantwoord gebruik is ver te zoeken.....

      Kortom al deze spullen horen niet bij de consument in Nederland en dus is het fout wanneer het er wel ligt...en ook met een oud en nieuw zonder deze spullen is er zat moois te beleven...

      Comment


        #48
        Het is 'grappig' om te lezen hoe verschillend de reacties zijn.
        Er is hier een discussie gaande tussen 'freaks' en profs.
        Die dezelfde materie totaal verschillend benaderen.

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door san quinton Bekijk bericht
          Slechte gok, ik praat niet met een zachte G.
          Overigens als ik een melding bij misdaad anoniem had gemaakt was het weinig anoniem geweest om dat vervolgens te melden hier, niet.
          .
          Ik. Misgun niemand zijn hobby, maar dit is gewoon niet goed te kletsen.

          Als het gaat om vuurwerk in discrediet brengen dan heb ik het over de oud en nieuw traditie die we hier nog altijd vieren en die al enige jaren (zwaar) onder vuur ligt. Dit is koren op de molen van een ieder die het tegen de vuurwerktraditie wil gebruiken.... Wanneer ik dan zeg dat dit geen liefhebber is dan doel ik daar op en niet op het feit dat de man geen smaak heeft....

          Wat betreft de uitspraak van iemand dat je aan dergelijke spullen niet kunt komen wanneer je geen liefhebber bent of passie voor vuurwerk hebt die gaat echt niet op.... In dat geval zou er namelijk ook verantwoord met cobra en 3 inch salutes omgegaan moeten worden... Nou dat verantwoord gebruik is ver te zoeken.....

          Kortom al deze spullen horen niet bij de consument in Nederland en dus is het fout wanneer het er wel ligt...en ook met een oud en nieuw zonder deze spullen is er zat moois te beleven...
          Jij vind het vuurwerk in diskrediet brengen, maar dat is iets waar de media (onder leiding/aanvoering van de overheid) al jaren mee bezig is. Men heeft er 0,0 verstand van, maar roept van alles. (Ook mensen uit de branche vereniging maken zich hier schuldig aan, zij verkondigen ook met regelmaat regelrechte leugens over 'illegaal' vuurwerk.

          Ik hoop toch dat je het verschil in verkrijgbaarheid van een 210 mm shell en standaard cobra's, nitraten, vlinders of zelfs normale sferische shells kent. Natuurlijk is dit soort vuurwerk te krijgen, maar hiervoor spreek je niet de standaard handelaar op de hoek van de straat aan. Dat men vaak niet goed omgaat met illegaal vuurwerk (vernielen bijvoorbeeld), dat ontken ik niet. Maar dit gebeurd ook met legaal vuurwerk, die achterlijke shocks die mdn tegenwoordig vaker op de kop afsteekt dan normaal, die romijnse kaarsen waarmee men elkaar bekogeld, babypijltjes (of groter) die horizontaal door de straat vliegen etc. Wanneer je verstandig omgaat met dit soort vuurwerk, dan is dit ook prima door een consument af te steken. (Het is geen raket wetenschap waarvoor je aan de universiteit moet studeren. Die opleiding groot vuurwerk stelt nou niet bepaald veel voor) Blijf je zitten met het feit dat natuurlijk de opslag een probleem is en niet iedere randdebiel dit over straat moet rollen ...

          Sommige mensen zie ik een karton knalcakes (silver salute, salute cake 1/2 etc) afsteken, dacht je dat men daar geen last van heeft?! Ik kan je zeggen dat in de eerste drie weken van december er hier in de stad (veel) minder knallen te horen waren dan dat er nu in de laatste week te horen zijn. Een gedeelte van het vuurwerk dat nu wordt afgestoken is illegaal, maar ik heb al ontelbare aantallen potten, pijlen en ander legaal spul de lucht in horen gaan.

          Ik geniet van vuurwerk, van hele kleine legale dingen als grondbloemen, bijtjes, hapiness fonteintjes tot het grotere werk waaronder dit soort (en groter/zwaarder) vuurwerk. Ga ook eens genieten in plaats van alleen maar te zeuren over hoe illegaal vuurwerk de traditie kapot maakt.

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door HypeZ Bekijk bericht
            Jij vind het vuurwerk in diskrediet brengen, maar dat is iets waar de media (onder leiding/aanvoering van de overheid) al jaren mee bezig is. Men heeft er 0,0 verstand van, maar roept van alles. (Ook mensen uit de branche vereniging maken zich hier schuldig aan, zij verkondigen ook met regelmaat regelrechte leugens over 'illegaal' vuurwerk.

            Ik hoop toch dat je het verschil in verkrijgbaarheid van een 210 mm shell en standaard cobra's, nitraten, vlinders of zelfs normale sferische shells kent. Natuurlijk is dit soort vuurwerk te krijgen, maar hiervoor spreek je niet de standaard handelaar op de hoek van de straat aan. Dat men vaak niet goed omgaat met illegaal vuurwerk (vernielen bijvoorbeeld), dat ontken ik niet. Maar dit gebeurd ook met legaal vuurwerk, die achterlijke shocks die mdn tegenwoordig vaker op de kop afsteekt dan normaal, die romijnse kaarsen waarmee men elkaar bekogeld, babypijltjes (of groter) die horizontaal door de straat vliegen etc. Wanneer je verstandig omgaat met dit soort vuurwerk, dan is dit ook prima door een consument af te steken. (Het is geen raket wetenschap waarvoor je aan de universiteit moet studeren. Die opleiding groot vuurwerk stelt nou niet bepaald veel voor) Blijf je zitten met het feit dat natuurlijk de opslag een probleem is en niet iedere randdebiel dit over straat moet rollen ...

            Sommige mensen zie ik een karton knalcakes (silver salute, salute cake 1/2 etc) afsteken, dacht je dat men daar geen last van heeft?! Ik kan je zeggen dat in de eerste drie weken van december er hier in de stad (veel) minder knallen te horen waren dan dat er nu in de laatste week te horen zijn. Een gedeelte van het vuurwerk dat nu wordt afgestoken is illegaal, maar ik heb al ontelbare aantallen potten, pijlen en ander legaal spul de lucht in horen gaan.

            Ik geniet van vuurwerk, van hele kleine legale dingen als grondbloemen, bijtjes, hapiness fonteintjes tot het grotere werk waaronder dit soort (en groter/zwaarder) vuurwerk. Ga ook eens genieten in plaats van alleen maar te zeuren over hoe illegaal vuurwerk de traditie kapot maakt.
            en zo is het maar net veel plezier vandaag

            Comment


              #51
              Oorspronkelijk geplaatst door HypeZ Bekijk bericht
              Jij vind het vuurwerk in diskrediet brengen, maar dat is iets waar de media (onder leiding/aanvoering van de overheid) al jaren mee bezig is. Men heeft er 0,0 verstand van, maar roept van alles. (Ook mensen uit de branche vereniging maken zich hier schuldig aan, zij verkondigen ook met regelmaat regelrechte leugens over 'illegaal' vuurwerk.

              Ik hoop toch dat je het verschil in verkrijgbaarheid van een 210 mm shell en standaard cobra's, nitraten, vlinders of zelfs normale sferische shells kent. Natuurlijk is dit soort vuurwerk te krijgen, maar hiervoor spreek je niet de standaard handelaar op de hoek van de straat aan. Dat men vaak niet goed omgaat met illegaal vuurwerk (vernielen bijvoorbeeld), dat ontken ik niet. Maar dit gebeurd ook met legaal vuurwerk, die achterlijke shocks die mdn tegenwoordig vaker op de kop afsteekt dan normaal, die romijnse kaarsen waarmee men elkaar bekogeld, babypijltjes (of groter) die horizontaal door de straat vliegen etc. Wanneer je verstandig omgaat met dit soort vuurwerk, dan is dit ook prima door een consument af te steken. (Het is geen raket wetenschap waarvoor je aan de universiteit moet studeren. Die opleiding groot vuurwerk stelt nou niet bepaald veel voor) Blijf je zitten met het feit dat natuurlijk de opslag een probleem is en niet iedere randdebiel dit over straat moet rollen ...

              Sommige mensen zie ik een karton knalcakes (silver salute, salute cake 1/2 etc) afsteken, dacht je dat men daar geen last van heeft?! Ik kan je zeggen dat in de eerste drie weken van december er hier in de stad (veel) minder knallen te horen waren dan dat er nu in de laatste week te horen zijn. Een gedeelte van het vuurwerk dat nu wordt afgestoken is illegaal, maar ik heb al ontelbare aantallen potten, pijlen en ander legaal spul de lucht in horen gaan.

              Ik geniet van vuurwerk, van hele kleine legale dingen als grondbloemen, bijtjes, hapiness fonteintjes tot het grotere werk waaronder dit soort (en groter/zwaarder) vuurwerk. Ga ook eens genieten in plaats van alleen maar te zeuren over hoe illegaal vuurwerk de traditie kapot maakt.
              Je heb op zich wel gelijk hoor, maar ik vind dat er wel een lijn getrokken mag worden, en zo'n cilinder shell gaat wat mij betreft echt te ver.

              Aan de andere kant moet je ook niet hypocriet ***len want als je mooie blokjes aangeboden krijgt voor een leuke prijs koop je ze ook (dit geld voor ons allemaal denk ik wel)
              Quitters never win, winners never Quit

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
                Het is 'grappig' om te lezen hoe verschillend de reacties zijn.
                Er is hier een discussie gaande tussen 'freaks' en profs.
                Die dezelfde materie totaal verschillend benaderen.
                Klopt, leuke stof altijd op vwc. Ik ben ook fan van shells, maar de fabriek/makers verwachten wel dat je dit netjes opslaat. Is anders ook wel aso tegenover hen/hem.

                Comment


                  #53
                  Op zich ook niks tegen met het goed op te slaan is wel zo veiliger.
                  Maar we mogen dit als we al wilden opslaan in een vuurwerk bunker niet.

                  Jammer dat er nergens kleine mini bunkers zijn waar je als consument je vuurwerk mag opslaan.
                  Heb ik persoonlijk liever dan thuis of in een stal etc...

                  Comment


                    #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door HypeZ Bekijk bericht
                    Jij vind het vuurwerk in diskrediet brengen, maar dat is iets waar de media (onder leiding/aanvoering van de overheid) al jaren mee bezig is. Men heeft er 0,0 verstand van, maar roept van alles. (Ook mensen uit de branche vereniging maken zich hier schuldig aan, zij verkondigen ook met regelmaat regelrechte leugens over 'illegaal' vuurwerk.

                    Ik hoop toch dat je het verschil in verkrijgbaarheid van een 210 mm shell en standaard cobra's, nitraten, vlinders of zelfs normale sferische shells kent. Natuurlijk is dit soort vuurwerk te krijgen, maar hiervoor spreek je niet de standaard handelaar op de hoek van de straat aan. Dat men vaak niet goed omgaat met illegaal vuurwerk (vernielen bijvoorbeeld), dat ontken ik niet. Maar dit gebeurd ook met legaal vuurwerk, die achterlijke shocks die mdn tegenwoordig vaker op de kop afsteekt dan normaal, die romijnse kaarsen waarmee men elkaar bekogeld, babypijltjes (of groter) die horizontaal door de straat vliegen etc. Wanneer je verstandig omgaat met dit soort vuurwerk, dan is dit ook prima door een consument af te steken. (Het is geen raket wetenschap waarvoor je aan de universiteit moet studeren. Die opleiding groot vuurwerk stelt nou niet bepaald veel voor) Blijf je zitten met het feit dat natuurlijk de opslag een probleem is en niet iedere randdebiel dit over straat moet rollen ...

                    Sommige mensen zie ik een karton knalcakes (silver salute, salute cake 1/2 etc) afsteken, dacht je dat men daar geen last van heeft?! Ik kan je zeggen dat in de eerste drie weken van december er hier in de stad (veel) minder knallen te horen waren dan dat er nu in de laatste week te horen zijn. Een gedeelte van het vuurwerk dat nu wordt afgestoken is illegaal, maar ik heb al ontelbare aantallen potten, pijlen en ander legaal spul de lucht in horen gaan.

                    Ik geniet van vuurwerk, van hele kleine legale dingen als grondbloemen, bijtjes, hapiness fonteintjes tot het grotere werk waaronder dit soort (en groter/zwaarder) vuurwerk. Ga ook eens genieten in plaats van alleen maar te zeuren over hoe illegaal vuurwerk de traditie kapot maakt.
                    Als mijn mening voor jou overkomt als zeuren dan zou ik zeggen lees een ander topic...?!!?!
                    Heb je opleiding tot pyrotechniek gedaan trouwens?

                    Uiteraard is dit materiaal moeilijker te verkrijgen (gelukkig) het gevaarlijke zit hem voor mij deels in het feit dat iemand zo ver gaat om deze vormen van vuurwerk te bemachtigen dat het wel iets bizars en wanhopigs heeft.
                    Ik geniet net als jij ontzettend van alle vormen van vuurwerk en keur alle vormen van misbruik af, maar dit nog harder dan een 40 grams pijl die voor 31 dec. 10.00 uur wordt afgestoken...


                    Uiteraard sta je vrij om van mijn (deze) mening af te wijken.
                    Laatst aangepast door san quinton; 1 January 2014, 09:17.

                    Comment


                      #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
                      Wat een onzin, als een jongen van 17 gepakt wordt met zware nitraatbommen van het Belgische Zena roept net zoveel haters op. Die zien het verschil niet tussen een 10 inch shell of nitraatbom hoor. Die zijn gewoon anti-vuurwerk die zien het verschil niet eens tussen fles benzine en vuurwerk las ik in een ander topic. Die mensen zijn dom; Roepen in November: "Dat geknal! Het vuurwerk moet verboden worden" Je kunt nog zo'n mooi verhaal hebben maar een dom mens snapt het toch niet en die blijft maar roepen: Verbieden. Dus of het nu dit is of doos nitraat. Tis gewoon sneu voor de man en sterker nog. Als hij niet verraden was had er geen haan naar gekraaid
                      Beetje laat met mijn reactie. Maar moet ik nou medelijden gaan krijgen met iemand die dit thuis opslaat?
                      December Will Be Magic Again!!

                      Comment


                        #56
                        Met dit vuurwerk is niks mis mee.
                        kinderen zullen dit toch niet kunnen betalen.........
                        En iets wat zo duur is gooi je niet in een bushokje.

                        Comment


                          #57
                          ..................
                          Laatst aangepast door jejestilo074; 28 March 2014, 08:39.

                          Comment

                          Working...
                          X