Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kost vuurwerk nu eigenlijk echt ??

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Wat kost vuurwerk nu eigenlijk echt ??

    Jaarlijks kopen we voor zo'n 70 miljoen euro aan vuurwerk. Dat is het legale vuurwerk, illegaal gaan er nog 10-tallen miljoenen doorheen. In deze aflevering van KVW: De Rekenkamer slaat De Rekenkamer een vuurwerkfolder open en vertrekt naar China om de werkelijke prijs van een vuurpijl te berekenen. Zo'n vuurpijl levert natuurlijk een hartstikke mooie minuut op, maar ook zo'n 800 gewonden per jaar. Toch betalen we graag veel geld voor een harde knal en een spetterende vuurpijl. Maar wat kost dit vuurwerk nou echt? Jaïr Ferwerda gaat op onderzoek uit in het woud van 'kanonslagen', 'knock out superbowls', 'sodeknetters' en 'vet goede potjes' en ontdekt dat één seconde vuurwerk soms wel meer dan een euro kost. Sofie van den Enk bezoekt een vuurwerkfabriek in Liu Yang, de vuurwerk hoofdstad van China waar ze ontdekt voor hoeveel geld vuurwerk gemaakt kan worden en dat blauw en goud hele dure kleuren zijn. Marc de Hond spreekt met een plastisch chirurg die vertelt hoeveel vingers er jaarlijks sneuvelen en wat dit kost. In de Rekenkamer maakt Stefan Stasse zijn eigen vuurwerk en ontdekt dat er 35.000 brievenbusklepjes geplaatst moeten worden voor de jaarwisseling.

    In de uitzending van De Rekenkamer op 19 december 2013 zal er aandacht worden besteed aan de vraag: "Wat kost vuurwerk?".

    Bron : http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen...gen/19-12-2013
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    #2
    Denk zeker dat het stukken Goedkoper is dat wij bij een winkel kopen.

    Comment


      #3
      Top bedankt voor de tip Torr
      December Will Be Magic Again!!

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door erik36 Bekijk bericht
        Denk zeker dat het stukken Goedkoper is dat wij bij een winkel kopen.
        Goh zou je denken ja?;)

        Ik ben overigens wel benieuwd hoe groot de marges nou zijn. Interessant.

        Comment


          #5
          Sofie van den Enk bezoekt een vuurwerkfabriek in Liu Yang, de vuurwerk hoofdstad van China waar ze ontdekt voor hoeveel geld vuurwerk gemaakt kan worden en dat blauw en goud hele dure kleuren zijn.
          Tijdens deze interview waren de heren van Lesli vuurwerk ter plaatse. Ik meen gehoord te hebben dat de heer J. Groeneveld van Lesli vuurwerk zijn medewerking heeft verleend aan deze uitzending van de rekenkamer.
          Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

          Comment


            #6
            Ik ben benieuwd.. Is een programma wat doorgaans goed in elkaar steekt met cijfertjes en weetjes. Vond hun aflevering vorige week over voetbalhooligans, en wat dat onze samenleving nou kost ook erg treffend en goed.
            [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
              Tijdens deze interview waren de heren van Lesli vuurwerk ter plaatse. Ik meen gehoord te hebben dat de heer J. Groeneveld van Lesli vuurwerk zijn medewerking heeft verleend aan deze uitzending van de rekenkamer.


              Het interview was met Jasper Groeneveld.
              Was een leuke avond. Ik ben benieuwd wat ze er van maken.

              Comment


                #8
                Ik zet het meteen in de agenda, thanks voor de tip
                One shot

                Comment


                  #9
                  leuk vrouwtje ?!!!
                  ffffffffff

                  Comment


                    #10
                    Volg de rekenkamer altijd met veel interesse en laat het ook terug komen in mijn lessen. Ben dan ook erg benieuwd naar deze uitzending, vorige week over voetbal hooligans was bijvoorbeeld erg interessant.
                    Hoop alleen niet dat er bewust een negatief beeld wordt gecreëerd.
                    Groeten...:)

                    Comment


                      #11
                      Staat in me agenda!
                      Youtube: www.youtube.com/user/DePyroPro/

                      Comment


                        #12
                        Ben benieuwd naar de marges!

                        Comment


                          #13
                          Dat is al over een weekje, ben benieuwt

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door metallicafan Bekijk bericht
                            Dat is al over een weekje, ben benieuwt
                            Bedankt voor de reminder want het was mij alweer ontschoten
                            Vuurwerk doet de duivels dansen

                            Comment


                              #15
                              Ik heb echt veel zin in deze aflevering. Zeker na het zien van de trailer. Nog maar 2 dagen en dan is het zover.

                              Comment

                              Working...
                              X