Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederland: Pakkettenvervoerders alert op vuurwerk.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Nederland: Pakkettenvervoerders alert op vuurwerk.

    Postpakkettenvervoerders controleren zendingen steeds vaker op illegaal vuurwerk. DHL Nederland doet dat mede om de veiligheid van de medewerkers te waarborgen.

    Door Jan Hensels
    DHL Nederland laat vaker verdachte pakketten door afzenders openen of haalt zendingen door de röntgenstralen. De controles zijn volgens een woordvoerder van DHL nodig nu Nederlanders regelmatig online illegaal vuurwerk in het buitenland bestellen. Dat gebeurt vooral bij bedrijven in landen als Polen, Italië en Spanje.

    Bron:http://www.limburger.nl/article/2013...131109020/1055

    #2
    Bij bedrijven in Italië en Spanje? Dat is nieuw voor mij.

    Comment


      #3
      Hier laat de media zien hoe in en in slecht ze zijn vuurwerk pakketten uit italie en spanje laat me niet lachen man.welke italiaanse of spaanse online winkel dan??
      Laatst aangepast door pyroboy; 7 November 2013, 14:45. Reden: respect aub.

      Comment


        #4
        Ik geloof wel dat er iets uit italie en spanje is onderschept via de post, ze zullen echt niet zomaar een land schrijven als er echt niks uit italie of spanje is gekomen. Zij zelf weten ook wel dat wij niet dom zijn

        Comment


          #5
          Mischien een particulier maar dat is op een hand te tellen,en wat de pers betreft die hebben wel bewezen dat ze leugens bij bosjes schrijven over vuurwerk vooral als het geld binnen brengt.ik google veel ik weet zo'n 15 poolse sites die bezorgen maar ik ken er geen een die vanuit italie bezorgt

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
            Ik geloof wel dat er iets uit italie en spanje is onderschept via de post, ze zullen echt niet zomaar een land schrijven als er echt niks uit italie of spanje is gekomen. Zij zelf weten ook wel dat wij niet dom zijn
            Dagelijkse praktijk dat ze wat uit hun duim zuigen. En ze weten niet eens van ons bestaan maar denken dat alle mediaconsumenten makke domme schapen zijn die alles geloven wat ze op tv zien en in de krant/op internet lezen. Daarom denken ze er ook zo vaak mee weg te komen dingen uit hun duim te zuigen of te verdraaien zonder gedegen onderzoek te doen vantevoren.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
              Dagelijkse praktijk dat ze wat uit hun duim zuigen. En ze weten niet eens van ons bestaan maar denken dat alle mediaconsumenten makke domme schapen zijn die alles geloven wat ze op tv zien en in de krant/op internet lezen. Daarom denken ze er ook zo vaak mee weg te komen dingen uit hun duim te zuigen of te verdraaien zonder gedegen onderzoek te doen vantevoren.
              Er leiden meerdere wegen naar Rome

              Maar dat is dit bericht toch ook. Alsof ze alle pakketten gaan nakijken. En die gepakt worden zijn nog maar een topje van de IJsberg. Als je zoiets wil doen moet je het bij de bron aanpakken. Maar dat online verkoop is na 2017 toch zo goed als afgelopen

              Comment


                #8
                Hoezo na 2017??leg ff uit als je zin hebt.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
                  Hoezo na 2017??leg ff uit als je zin hebt.
                  ‘New date for doomsday set for January 1, 2017’

                  Even though people around the globe waiting anxiously for the world to end on December 21 have survived unscathed, the actual Apocalypse is nigh on four years away, Doomsdayers have claimed.
                  One shot

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                    Dagelijkse praktijk dat ze wat uit hun duim zuigen. En ze weten niet eens van ons bestaan maar denken dat alle mediaconsumenten makke domme schapen zijn die alles geloven wat ze op tv zien en in de krant/op internet lezen. Daarom denken ze er ook zo vaak mee weg te komen dingen uit hun duim te zuigen of te verdraaien zonder gedegen onderzoek te doen vantevoren.
                    Dat zuigen ze dus niét uit hun duim. Vorig jaar was al gebleken dat er veel via de post verstuurd wordt. En er zijn inmiddels heel wat websites die verboden knallers en ander verboden vuurwerk aanbieden dat gericht is op Nederlanders, en vaak (indirect) gerund worden door Nederlanders. Dit van uit vaak Oost Europese landen zoals Polen.

                    En waarom zou het niet uit Spanje of Italië kunnen komen? Immers veel van het verboden knal spul wat op die websites wordt aangeboden komt immers vaak uit Italië. Waarom het dan niet direct versturen van uit zo een land? Net zo makkelijk..

                    Van mij mogen ze de controles nog heel wat verder opschroeven. Je moet er toch niet aan denken dat je als pakketten bezorger met zo een explosief pakketje met zware knallers betrokken raakt bij bijvoorbeeld een ongeluk. Waar bij brand ofzo uitbreekt.. de gevolgen kunnen dan wel eens bijzonder ernstig zijn!
                    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                    Comment


                      #11
                      Het is dat je hier geen webshops en/of bedrijven mag noemen, anders zou je je bewering dat de verzendingen uit Italië en Spanje niet uit de duim gezogen wordt kunnen onderbouwen met bewijs.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                        Dagelijkse praktijk dat ze wat uit hun duim zuigen. En ze weten niet eens van ons bestaan maar denken dat alle mediaconsumenten makke domme schapen zijn die alles geloven wat ze op tv zien en in de krant/op internet lezen. Daarom denken ze er ook zo vaak mee weg te komen dingen uit hun duim te zuigen of te verdraaien zonder gedegen onderzoek te doen vantevoren.
                        Ik snap de media wel, cobra 6 de hype tegenwoordig ondanks dat ik die dingen helemaal niks vind, komt uit italie.
                        bsc uit spanje die dit jaar ook veel via de handel te krijgen zijn. Het verzenden gebeurt voor 90% uit polen. maar ik weet ook wel zeker dat er ooit is een kartonnetje uit spanje of italie hierheen is gestuurd. Ik zal niet meteen zeggen vanuit de fabriek maar via kleinere winkels die wel aan post/levering doen zullen dit heust wel een keer opgestuurd hebben wat nu gescand of wat dan ook is en dus onderschept werd.

                        En probeer maar is het ongelijk te bewijzen dat het ook daadwerkelijk niet gebeurd uit de andere landen buiten polen.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                          Van mij mogen ze de controles nog heel wat verder opschroeven. Je moet er toch niet aan denken dat je als pakketten bezorger met zo een explosief pakketje met zware knallers betrokken raakt bij bijvoorbeeld een ongeluk. Waar bij brand ofzo uitbreekt.. de gevolgen kunnen dan wel eens bijzonder ernstig zijn!
                          Als koeriers het vuurwerk niet bezorgen wordt het wel gehaald door mensen persoonlijk bij handelaren, en die hebben het op hun beurt ook weer ergens vandaan gehaald. Uiteindelijk denk ik dat er op die manier veel meer wordt rondgereden op de openbare weg met vuurwerk, dan dat het efficient met een pakketdienst rechtstreeks uit Polen komt. Ik heb nog nooit gehoord van dat er iets fout ging daarmee met brand en dergelijke, dus echt gevaarlijk is het sowieso niet, maar het alternatief lijkt mij absoluut niet veiliger en mensen doen het toch.

                          Ieder bedrijf kan zelf bepalen of ze wel of niet meedoen aan het leveren van vuurwerk. Doet de DPD het niet, dan is er vanzelf wel een ander bedrijf wat het wel wil. Als het in Nederland en Duitsland nou ook legaal was om vuurwerk te bezorgen konden de winkels nog een 1.3g sticker op de dozen plakken, is het ook voor de bezorgers gelijk duidelijk wat erin zit.

                          Vuurwerk per post is heel erg handig en is een logisch gevolg van de opkomst van internetwinkels. Er wordt steeds meer gewinkeld op internet waarbij spullen door een koerier worden bezorgd, zo ook vuurwerk. Ik vind dat ook fijn omdat vuurwerk op die manier een beetje uit de illegaliteit gehaald wordt. Je kunt het gewoon bij een winkel in het buitenland kopen via internet. Met handelaren afspreken op een parkeerplaats, wapen op zak, contant geld bij enz. hoeft in principe niet meer.

                          Daarom vind ik dat het juist legaal moet worden in plaats van dat de controles moeten worden opgeschroefd.

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Dinkydau Bekijk bericht
                            Als koeriers het vuurwerk niet bezorgen wordt het wel gehaald door mensen persoonlijk bij handelaren, en die hebben het op hun beurt ook weer ergens vandaan gehaald. Uiteindelijk denk ik dat er op die manier veel meer wordt rondgereden op de openbare weg met vuurwerk, dan dat het efficient met een pakketdienst rechtstreeks uit Polen komt. Ik heb nog nooit gehoord van dat er iets fout ging daarmee met brand en dergelijke, dus echt gevaarlijk is het sowieso niet, maar het alternatief lijkt mij absoluut niet veiliger en mensen doen het toch.
                            Dat jij nog nooit gehoord hebt dat het fout ging wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dinkydau Bekijk bericht
                            Ieder bedrijf kan zelf bepalen of ze wel of niet meedoen aan het leveren van vuurwerk. Doet de DPD het niet, dan is er vanzelf wel een ander bedrijf wat het wel wil. Als het in Nederland en Duitsland nou ook legaal was om vuurwerk te bezorgen konden de winkels nog een 1.3g sticker op de dozen plakken, is het ook voor de bezorgers gelijk duidelijk wat erin zit. Daarom vind ik dat het juist legaal moet worden in plaats van dat de controles moeten worden opgeschroefd.
                            Bedrijven in Nederland kunnen niet bepalen of ze meedoen aan het leveren van vuurwerk omdat het verboden is. Als het legaal wordt kunnen winkels en bedrijven hier inderdaad op inspelen en veiligheidsmaatregelen treffen. Maarja, dan mag je alsnog geen vuurwerk vanuit Polen laten komen, dus ik vraag me af wat je ermee opschiet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dinkydau Bekijk bericht
                            Vuurwerk per post is heel erg handig en is een logisch gevolg van de opkomst van internetwinkels. Er wordt steeds meer gewinkeld op internet waarbij spullen door een koerier worden bezorgd, zo ook vuurwerk. Ik vind dat ook fijn omdat vuurwerk op die manier een beetje uit de illegaliteit gehaald wordt. Je kunt het gewoon bij een winkel in het buitenland kopen via internet. Met handelaren afspreken op een parkeerplaats, wapen op zak, contant geld bij enz. hoeft in principe niet meer.
                            Vuurwerk via internet bij een winkel in het buitenland kopen is net zo illegaal als hetzelfde vuurwerk op een parkeerplaats kopen
                            Laatst aangepast door aribaba; 7 November 2013, 17:06. Reden: Tiepvoutje

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dinkydau Bekijk bericht
                              Als koeriers het vuurwerk niet bezorgen wordt het wel gehaald door mensen persoonlijk bij handelaren, en die hebben het op hun beurt ook weer ergens vandaan gehaald.
                              Maar die mensen kiezen er bewust voor om het vuurwerk te vervoeren, en een chauffeur van DPD niet…
                              One shot

                              Comment

                              Working...
                              X