Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeder en zoon aangehouden voor beledigen agenten in Rijen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Moeder en zoon aangehouden voor beledigen agenten in Rijen

    RIJEN - De politie heeft vrijdagavond een moeder en haar zoon uit Oosterhout aangehouden op het Mathilde Wibautplein in Rijen. De 14-jarige jongen was brutaal en wilde zijn ID-bewijs niet laten zien. Zijn 47-jarige moeder bemoeide zich ermee en schold de agenten uit.

    Een politieman kwam in zijn vrije tijd langs het plein. Hij zag jongeren lopen en hoorde knallen van waarschijnlijk vuurwerk.

    Brutaal
    De agent vertelde de jongeren dat hij voor de politie werkt en vroeg hen om hun ID-kaarten. Hij riep twee agenten op die wel dienst hadden.

    De agenten besloten de jongeren van het plein weg te sturen. Ze reageerden brutaal tegen de agenten, maar gingen wel weg.

    Uitschelden
    Toen de politieauto wegreed, riepen de jongeren de agenten na. De agenten stopten om de jongeren opnieuw aan te spreken.

    Een 14-jarige jongen was erg brutaal en wilde zich niet identificeren. Zijn moeder bemoeide zich ermee en schold de agenten uit.

    Ze werden allebei aangehouden en naar het politiebureau gebracht

    Stoken tot we er bij neervallen!!

    #2
    Goed boorbeeld van de moeder naar haar zoon, het lijkt echt een trend te worden. In plaats van dat zij haar zoon aanspreekt en hem een standje geeft gaat ze er nog even vol in.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    Comment


      #3
      Toen ik jong was ging dat anders,tegenwoordig is de asso opvoeding helemaal in

      Comment


        #4
        Ik zou me toch echt een partij blij zijn,als ik weggestuurd word na het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijden. (+ het waarschijnlijk in bezit hebben van illegaal vuurwerk,je gaat mij niet vertellen dat je in september een rotje af gaat steken. Aangezien ik zelf maar wat ouder ben.)
        [B]We stelen de show daarom denk je dat we dieven zijn![/B]

        Comment


          #5
          ik heb het gevoel dat dit verhaal wat gekleurd is .
          een jongen 14 met zijn moeder zal geen rotzooi trappen die kijkt wel uit .
          volgens mij was dat andere clubje jongeren de oorzaak van de knallen .
          wat ik al helemaal raar vind is dat die agent in zijn vrije tijd zomaar zijn werk gaat doen .
          ik denk dat die jongen of zijn moeder eerst naar de papieren van agent hebben gevraagd .
          want agent in burger moet naar mijn inzien zich wel hard kunnen maken naar zijn cliënten .
          zodra die agent niks opzak heeft, heeft hij ook geen poot om op te staan .
          zo simpel is het .
          ik stel die moeder en die zoon in het gelijk .
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
            Goed boorbeeld van de moeder naar haar zoon, het lijkt echt een trend te worden. In plaats van dat zij haar zoon aanspreekt en hem een standje geeft gaat ze er nog even vol in.
            Je moet vaak voor die amateuristische laagopgeleide-politieagenten voor het minste je ID-bewijs laten zien. Een pure schatkistvullen-wet, ik verzet me ook altijd, al heb ik het natuurlijk wel bij me. Ik snap de frustratie van de moeder wel wanneer die jongen alleen iets had geroepen in de zin van 'ga eens boeven vangen'.

            Comment


              #7
              Schatkist vullen ivm legitimatie?? hoezo?je hebt je gewoon te legitimeren ongeacht de opleiding van de agent dat is nou eenmaal de wet.en het feit dat jij vind dat jij je niet aan de wet hoef te houden door de lage opleiding van de agent(iets waar jij niks van weet)zegt eigenlijk al genoeg

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
                Schatkist vullen ivm legitimatie?? hoezo?je hebt je gewoon te legitimeren ongeacht de opleiding van de agent dat is nou eenmaal de wet.en het feit dat jij vind dat jij je niet aan de wet hoef te houden door de lage opleiding van de agent(iets waar jij niks van weet)zegt eigenlijk al genoeg
                Morgen wordt het verplicht om je piemel te laten zien aan een agent. Is nu eenmaal de wet. Je piemel verplicht laten zien aan een agent is net zo belachelijk als legitimatie wet. Het is gewoon pure geldklopperij. Eén ze harken geld binnen met de verkoop van goedkoop plastic kaartjes en 2 omdat de meeste het onzin vinden en dus zich niet aan die "wet" houden harken ze nog eens geld binnen met boetes

                Alsof een crimineel een paspoort draagt, alleen nette mensen zijn de klos met dit soort wetten. De echte criminelen trekken hier toch niets van aan. Alsof jij gaat inbreken met je ID-kaart op zak en meestal zijn die misdrijven veel zwaarder dan deze overtreding.

                Kortom, het zijn net als alle andere wetten, onnodig, kost geld want waar gaat het hier over? Een burger die toevallig politieman is als beroep hoorde knallen. WAARSCHIJNLIJK vuurwerk, daarbij houden ze verkeerde mensen aan die zich terecht vals beschuldigd voelen. Die gaan schelden, niet netjes maar misschien wel begrijpelijk. En die worden opgepakt, het was totaal niet nodig geweest. Want het feit is dat er geen vuurwerk aangetroffen is, geen kruit sporen gevonden zijn. Dit is gewoon weer Nederland op zijn best. En de echte boeven hebben vrij spel omdat wij onze agenten voor dit soort kattekwaad inzetten want als zou het wel vuurwerk geweest zijn. Goh goh, wat erg.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
                  Morgen wordt het verplicht om je piemel te laten zien aan een agent. Is nu eenmaal de wet. Je piemel verplicht laten zien aan een agent is net zo belachelijk als legitimatie wet.
                  Ik zat even te twijfelen of ik hier veel woorden aan vuil ging maken, maar ik doe het niet.
                  Misschien zegt het dan al genoeg.
                  Eer was was was, was was is!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
                    Schatkist vullen ivm legitimatie?? hoezo?je hebt je gewoon te legitimeren ongeacht de opleiding van de agent dat is nou eenmaal de wet.en het feit dat jij vind dat jij je niet aan de wet hoef te houden door de lage opleiding van de agent(iets waar jij niks van weet)zegt eigenlijk al genoeg
                    Het feit? Welk feit? Ik zeg nergens dat ik me niet aan de wet zal houden? Je zal wel enigszins verblind zijn door de frustratie vanwege mijn verwijt, of er zit poep in je ogen. De politieopleiding is op MBO niveau, dat is gewoon laag opgeleid, daarnaast zie ik om me heen genoeg mensen met het verstand van een doperwt die zo'n opleiding volgen en zelfs voor slagen.

                    Maar zal het nog even voor je uitleggen:

                    De legitimatie-wetgeving is enkele jaren geleden versoepelt met dezelfde kulargumenten als de wetgeving voor de opslag van internet-data, 'terrorismebestrijding'. Daardoor mag een agent iedereen die hij ziet om z'n legitimatie vragen, wanneer de gevraagde deze niet toont riskeert hij een boete. Dat is voor mij gewoon puur spekken van de staatskas. Ik heb al meerdere keren m'n ID moeten laten zien omdat ik tegen agenten zei: 'ga boeven vangen' wanneer zij zich 's ochtends bij mij in de buurt achter muurtjes/bosjes stonden om schoolgaande kinderen te controleren op hun voor-/-achterlichten. Wat ook weer een vorm van staatskasspekken is.

                    Comment


                      #11
                      Het mag dan wel aan de poep in mijn ogen liggen maar jij zegt zelf dat jij je verzet tegen het legitimeren jou eigen woorden.dus mag ik vervolgens daar wel uit concluderen dat jij je niet aan de wet tot legitimeren wil houden.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
                        Ik zat even te twijfelen of ik hier veel woorden aan vuil ging maken, maar ik doe het niet.
                        Misschien zegt het dan al genoeg.
                        Ja te hoog niveau voor je he Je wordt toch figuurlijk uitgekleed om je helemaal te legitimeren. Gaat een anders toch niets aan. Of hij houdt je aan op verdenking van afsteken van vuurwerk en je krijgt een boete. Of je hij laat je met rust maar gaat niet je lopen vragen om ID-kaart. O heb ik niet, boete. Maar ach je was ook niet die ik zocht maar hier heb je toch een boete. Nergens goed voor, behalve dan Wonko zegt spekken van de staatskas en indirect hun eigen salaris.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
                          Het mag dan wel aan de poep in mijn ogen liggen maar jij zegt zelf dat jij je verzet tegen het legitimeren jou eigen woorden.dus mag ik vervolgens daar wel uit concluderen dat jij je niet aan de wet tot legitimeren wil houden.
                          Verzetten is toch wel iets anders dan niet aan de wet houden hoor

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door wonkobonko Bekijk bericht
                            Het feit? Welk feit? Ik zeg nergens dat ik me niet aan de wet zal houden? Je zal wel enigszins verblind zijn door de frustratie vanwege mijn verwijt, of er zit poep in je ogen. De politieopleiding is op MBO niveau, dat is gewoon laag opgeleid, daarnaast zie ik om me heen genoeg mensen met het verstand van een doperwt die zo'n opleiding volgen en zelfs voor slagen.

                            Maar zal het nog even voor je uitleggen:

                            De legitimatie-wetgeving is enkele jaren geleden versoepelt met dezelfde kulargumenten als de wetgeving voor de opslag van internet-data, 'terrorismebestrijding'. Daardoor mag een agent iedereen die hij ziet om z'n legitimatie vragen, wanneer de gevraagde deze niet toont riskeert hij een boete. Dat is voor mij gewoon puur spekken van de staatskas. Ik heb al meerdere keren m'n ID moeten laten zien omdat ik tegen agenten zei: 'ga boeven vangen' wanneer zij zich 's ochtends bij mij in de buurt achter muurtjes/bosjes stonden om schoolgaande kinderen te controleren op hun voor-/-achterlichten. Wat ook weer een vorm van staatskasspekken is.
                            Sorry hoor ik ben ook in het bezit van een mbo diploma. Het feit dat je me daardoor beschouwd als iemand met het verstand van een doperwt vind ik best kwalijk. Hoezo vooroordelen en weinig respect voor je medemens....
                            Ben het helemaal met je eens hoor dat ze bij de politie tegenwoordig alleen maar bezig zijn met geld binnen harken. Maar wie bepaald dat? De regering en zijn die in het bezit van een mbo diploma? Lijkt me niet
                            Stoken tot we er bij neervallen!!

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door wonkobonko Bekijk bericht
                              Verzetten is toch wel iets anders dan niet aan de wet houden hoor
                              Dan weet je wat het echte probleem is: er werd gevraagd om een ID kaart. Dat had uiteraard een Ausweis moeten zijn...

                              Pff. Wat een verhaal weer. Het maakt wel duidelijk welke kant Nederland op gaat.

                              Comment

                              Working...
                              X