Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Politie Zwolle moet strenger controleren op vuurwerk'

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    'Politie Zwolle moet strenger controleren op vuurwerk'

    GroenLinks-raadslid Van Harten in Zwolle wil van burgemeester Meijer van Zwolle weten of het voor de politie echt zo moeilijk is om te controleren op het te vroeg afsteken van zwaar vuurwerk.

    Het raadslid zegt dit in reactie op de duizenden klachten die al zijn binnengekomen op het landelijke meldpunt vuurwerkoverlast.nl. Van Harten is betrokken geweest bij de oprichting van het meldpunt. De initiatiefnemers pleiten ervoor dat het afsteken van vuurwerk door particulieren wordt vervangen door het kijken naar professionele vuurwerkshows.

    Bang voor gewonden
    Ook in Zwolle zijn al meerdere klachten binnengekomen over zwaar vuurwerk dat met name 's nachts wordt afgestoken. 'Mensen zijn bang, dat hun ramen worden beschadigd en dat mensen gewond raken. Ook maken mensen zich zorgen over hun huisdieren', heeft Van Harten gemerkt.

    Politie kan niets doen
    Volgens Van Harten geeft de politie aan dat ze niets kunnen doen. Van Harten wil van burgemeester Meijer weten of dat echt zo is en of de politie niet meer kan focussen op vuurwerkoverlast.

    Vuurwerkvrije zones
    Alle meldingen worden verzameld en zullen worden aangeboden in Den Haag. Ook de burgemeesters van de steden krijgen de klachten overhandigd. Van Harten geeft aan dat de initiatiefnemers geen vuurwerkhaters zijn, maar alleen overlast willen voorkomen. Daarom pleit het raadslid voor vuurwerkvrije zones op plaatsen waar veel geklaagd wordt over vuurwerk.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    En daar gaan ze weer... ze mogen nu wel eens een keer ophouden met zeuren want bijna alle meldingen zijn toch nep -.-

    Comment


      #3
      ik denk dat ik de locale politiek toch maar eens in de gaten ga houden .
      want groenlinks kan hier nou wel van alles willen , maar toch zal het denk ik over meerdere schijven moeten gaan.
      ik ben benieuwt hoe dat gaat uit pakken .
      dan bedoel ik het met goede moet .
      02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

      Comment


        #4
        Galgroen links vol met mensen die zo'n saai leven hebben dat ze alleen plezier beleven aan het vergallen van andermans plezier

        Comment


          #5
          Ik woon in zwolle, maar ik moet zeggen dat ik er nog niet last van heb.
          Ik herken het ook niet helemaal, dus ben wel benieuwd in welke wijken dit gebeurd.
          Ik woon zelf in een wijk waarin dit wel zou moeten gebeuren, omdat het niet de meest mooie buurt is.
          En als ik er hier al geen last van heb?
          In Zwolle ga ik dit in de gaten houden en misschien een keer met de lokale politicus kletsen.
          Wat nog wel positief is is dat dit geen haters zijn.
          De oplossing die ze aandragen vind ik wel vreemd. Een vuurwerkvrije zone?
          Nederland is tot de 28e een vuurwerkvrije zone. Ik heb soms echt het idee dat deze mensen gewoon niet weten waar ze het over hebben.
          Weet je wat? we maken deze straat vuurwerkvrij. Dat betekent dat je er het hele jaar door geen vuurwerk af mag steken. Dus ook geen illegaal vuurwerk boefjes....
          pffff.

          greetzzz
          Eer was was was, was was is!

          Comment


            #6
            Het is duidelijk waar GL op inzet, via de lokale politiek steeds meer vuurwerkvrije zones instellen.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
              Ik woon in zwolle, maar ik moet zeggen dat ik er nog niet last van heb.
              Ik herken het ook niet helemaal, dus ben wel benieuwd in welke wijken dit gebeurd.
              Ik woon zelf in een wijk waarin dit wel zou moeten gebeuren, omdat het niet de meest mooie buurt is.
              En als ik er hier al geen last van heb?
              In Zwolle ga ik dit in de gaten houden en misschien een keer met de lokale politicus kletsen.
              Wat nog wel positief is is dat dit geen haters zijn.
              De oplossing die ze aandragen vind ik wel vreemd. Een vuurwerkvrije zone?
              Nederland is tot de 28e een vuurwerkvrije zone. Ik heb soms echt het idee dat deze mensen gewoon niet weten waar ze het over hebben.
              Weet je wat? we maken deze straat vuurwerkvrij. Dat betekent dat je er het hele jaar door geen vuurwerk af mag steken. Dus ook geen illegaal vuurwerk boefjes....
              pffff.

              greetzzz
              het zelfde plan had ik ook al om eens te gaan praten binnen hier binnen de lokale politiek .
              zouden we wat kunnen betekenen voor elkaar ?
              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

              Comment

              Working...
              X