Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rotterdamse sigarenboer verkoopt vuurwerk met 'opruimplicht'.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Rotterdamse sigarenboer verkoopt vuurwerk met 'opruimplicht'.

    Hij verwacht niet dat de straten na oud en nieuw smetteloos zullen zijn: 'Maar je moet toch ergens beginnen', zegt Peter van Dam. De Rotterdamse sigarenboer is de rommel op straat op nieuwjaarsdag zat. Met de bergen vuurwerkafval in het vooruitzicht verkoopt hij 'vuurpijlen met opruimplicht'. Met korting bovendien.


    Peter van Dam. © AD/Jan de Groen.

    'Ik verkoop vuurwerkpakketten van 55 euro. Ik doe daar een tientje vanaf als de klanten beloven na het afsteken hun stoep schoon te vegen. Als ze dat ondertekenen geef ik ze een gratis een stoffer en blik mee', zegt Van Dam in het AD.

    Hij vind het niet meer dan normaal dat mensen hun eigen rommel opruimen. Zelf veegt hij dagelijks zijn stoep schoon. 'Ik vind dat niet meer dan normaal. Vroeger was dat verplicht. Tegenwoordig heeft niemand zelfs meer een bezem in huis.'

    Controleren kan hij het natuurlijk nooit. Maar dat is ook niet zijn intentie. 'Ik wil mensen aan het denken zetten. Niet door met een vingertje te wijzen, maar door hen op een ludieke manier op hun gedrag aan te spreken.


    bron

    #2
    leuk idee, maar ik vind het ook gewoon normaal dat mensen hun straat weer schoonmaken...
    Ik doe dat zelf ook elk jaar

    Comment


      #3
      Vind het een leuke onderneming, hopelijk slaat het idee aan.
      Raaddebom.nl

      Comment


        #4
        Lees binnenkort in het Algemeen Dagblad over:

        VEEG UW STOEP EN VERDIEN €10.00

        Vroeger stond er in de A.P.V. (algemene politieverordening) van bijma elke gemeente dat burgers verplicht waren de stoep voor hun huis schoon te houden.Bij het invoeren van Europese regels werd dit geschrapt. Volgens Brussel mag je niemand verplichten werkzaamheden te verrichten zonder daarvoor te betalen. Gevolg de stoep is niet meer van de burgers, maar van de Reinigingsdienst. Men voelt zich niet meer betrokken bij de buitenruimte. Bijna niemand heeft nog een bezem in huis. Mede door het vuil op straat rond de jaarwisseling, heeft het vuurwerk bij velen een negatief imago.

        Peter van Dam heeft hier schoon genoeg van.

        Bij het "OPVEEG pakket" (Night Display Pakket) t.w.v. €55.00 ontvangt u € 10.00 korting als u na het afsteken en genieten van uw vuurwerk met gratis bijgeleverd stoffer en blik uw stoep veegt. Deze aanbieding geld uitsluitend, als u de op het pakket aangebrachte A.P.V. (Algemene Peter Verordening) voorziet van uw naam en handtekening. Hierin staat dat u de afspraak maakt met uzelf om op te ruimen.


        Feitelijk betaald Peter van Dam u hiervoor €10.00 en voldoet hiermee aan de Europese wet.

        Dit pakket staat voor € 55.00 geprijsd op de bestelsite. Als u bij het afhalen aangeeft met deze aktie mee te willen doen, ontvangt u €10.00 retour.

        Comment


          #5
          Ik veeg al jaren de straat schoon, soms al 's nachts waarna ik de boel in de hens steek. (Klein vuurtje, geen brandgevaar etc.) of ik doe het de ochtend (lees: laat in de middag). Nog nooit gedacht dat ik de keuze had.
          "I came in like a crackling ball."

          Comment


            #6
            Ik ruim het ook altijd op. Meestal als ik een cake heb afgestoken leg ik hem onder de carpot neer. Anders is de kans groot dat het kartonpap word, dat is namelijk veel meer werk om schoon te maken, als cakes die je zo oppakt en wegbrengt naar bijvoorbeeld de vuilstort.

            Comment


              #7
              Goede actie dit,maar vind het wel zo netjes om het gewoon zelf op te ruimen.
              Meestal zijn mensen dan ook erg positief en hoeven ze zich niet te ergeren aan de rommel.
              Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

              Comment


                #8
                Deze man probeert het opruimen klaarblijkelijk te stimuleren. Goede zet op zich.

                Comment


                  #9
                  Goed plan van de man! Alleen jammer dat de vuurwerkbrance niet zelf met dit soort dingen aankomen zoals gratis brillen en stoffer met blikjes.

                  Verder vind ik het niet de schuld van het vuurwerk dat het niet opgeruimd wordt. Dit is ook een maatschappelijk probleem. Kijk maar eens hoeveel troep de Mc Donalds overal achter laat. (Ik zeg het nu ook verkeerd: De bezoekers daarvan)

                  Comment


                    #10
                    Goed idee, echter vind ik dat de mensen hier zelf al aan kunnen/moeten denken. Lijkt me niet meer dan normaal om je troep op te ruimen.

                    Comment


                      #11
                      De actie heeft aandacht gekregen van hart van Nederland, met een video erbij:

                      Comment

                      Working...
                      X