Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaar cel voor gooien bom.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Jaar cel voor gooien bom.

    Een 33-jarige man uit Almelo moet een jaar de cel in wegens het afsteken van een vuurwerkbom tijdens de wedstrijd Heracles - NEC op 17 oktober 2010. Hij kreeg bovendien een stadionverbod opgelegd. Dat heeft de rechtbank in Almelo vandaag bepaald.

    De straf is gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie (OM) twee weken geleden. Een tweede verdachte werd vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Voor de rechters staat echter wel vast dat de veroordeelde niet alleen heeft gehandeld.

    De vuurwerkbom bracht een trilling in het hele stadion teweeg. Eén supporter liep zware verwondingen op aan zijn been. Volgens het OM was het een wonder dat er niet meer gewonden zijn gevallen.

    bron

    #2
    niet lang genoeg

    Comment


      #3
      Dat moet een grote bom zijn geweest als het hele Polmanstadion trilde. Een jaar celstraf valt nog mee. Gelukkig vielen er geen slachtoffers.
      https://www.youtube.com/user/Originallover

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
        niet lang genoeg
        Niet hard genoeg ? ..... Ik ben zeker voor harde straffen ! Maar als je tegenwoordig ziet dat je hooguit 2maanden krijgt als je iemand doelbewust een paar goede klappen geeft krijgt, vraag ik me af waarom deze man een jaar mag gaan zitten. Natuurlijk is hij fout ! Maar ik neem aan dat hij niet met opzet omstanders wou verwonden. Maar als opzettelijk iemand slaat is er niks aan het handje
        http://www.stefandrukker.nl

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
          Niet hard genoeg ? ..... Ik ben zeker voor harde straffen ! Maar als je tegenwoordig ziet dat je hooguit 2maanden krijgt als je iemand doelbewust een paar goede klappen geeft krijgt, vraag ik me af waarom deze man een jaar mag gaan zitten. Natuurlijk is hij fout ! Maar ik neem aan dat hij niet met opzet omstanders wou verwonden. Maar als opzettelijk iemand slaat is er niks aan het handje
          Ik vind je post verwarrend over komen Steef.

          Bedoel je nou dat je het eigenlijk wel een zware straf vindt, omdat straffen steeds disproportioneler worden?

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
            Ik vind je post verwarrend over komen Steef.

            Bedoel je nou dat je het eigenlijk wel een zware straf vindt, omdat straffen steeds disproportioneler worden?
            400 euro voor een blikje op de straat is het tegenwoordig al terwijl de overheid zelf de grootste milieu vervuiler is !

            Ik vind dat stefantvs een goed punt heeft.
            75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

            Comment


              #7
              wat een raar gedoe weer ja ik ben voor zware straffen en ja ik vind de straf niet lang genoeg,kan ik bewijzen dat hij doelbewust iemand wilden verwonden nee.maar laten we elkaar nou niet in de maling nemen hij pleurde die bom niet in het stadion om de doelman uit te nodigen voor een kop koffie.als je een bom gooit in een stadion neem je bewust een risico en weet je heus wel dat er gewonden kunnen vallen dus mag je van mij op de blaren zitten .dus daarom niet lang genoeg

              Comment


                #8
                Nogmaals ik ben het met je eens ! Maar waar zijn de verhoudingen nog te vinden.
                bewust iemand slaan, en als je mazzel hebt krijg je een taak straf.
                Onbewust iemand verwonden= 1 jaar cel

                Dat begrijp ik dus niet ! Nogmaals ik ben ook voor forse straffen geen enkel probleem !
                http://www.stefandrukker.nl

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkkoning Bekijk bericht
                  Dat moet een grote bom zijn geweest als het hele Polmanstadion trilde. Een jaar celstraf valt nog mee. Gelukkig vielen er geen slachtoffers.
                  Het was echt schrikken kan ik je zeggen. Toendertijd had ik nog een seizoenskaart bij Heracles en dus was ik er bij. Straf is wel wat laag overigens.
                  [b]Niet actief[/b]

                  Comment

                  Working...
                  X