Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgemeester: pak relschoppers uitkering af

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Burgemeester: pak relschoppers uitkering af

    ,,Als je niet aan je plichten te houden bent, wordt het tijd dat je ook maar eens wat rechten inlevert.'' Burgemeester Arjen Gerritsen van De Bilt stelt voor dat relschoppers die zich hebben misdragen tijdens de jaarwisseling gekort worden op hun uitkering. Ook zouden ze zelf moeten betalen als ze door hun gedrag gewond raken en medische hulp nodig hebben.

    Gerritsen maakte zich in zijn nieuwjaarstoespraak erg boos over degenen die brandweer en politie in De Bilt bekogelden met bierflesjes en ,,vuurwerk van het zwaarste en ik neem aan ook nog illegale soort.'' Door het incident raakten een brandweerman en een agent gewond. Een andere brandweerman liep gehoorschade op doordat een zware vuurwerkbom pal naast zijn hoofd ontplofte.

    De politie hield vijf verdachten aan. ,,Personen die we sowieso al niet van hun beste kant kennen'', aldus Gerritsen. ,,Het is hoog tijd dat we in Nederland onze verontwaardiging over het gedrag van deze mensen omzetten in daden. Als je je zó opstelt naar de fundamentele taakuitvoering van de gemeenschap waarvan je deel uitmaakt en waar je medeverantwoordelijkheid voor dient te dragen, verdien je het niet langer daarbij te horen.'' Gerritsen noemt het geweld tegen hulpverleners - ,,vrijwilligers vaak'' - meedogenloos.

    Gerritsen snapt, zegt hij, dat hij als burgemeester wel een gebiedsverbod kan opleggen voor de volgende jaarwisseling, maar niet alleen kan beslissen om in te grijpen in uitkeringen of zorg. Hij wil daarover gaan praten met betrokken instanties. ,,We regeren met elkaar niet het heden, we moeten leidinggeven aan de toekomst'', aldus de Biltse burgemeester.

    Bron
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    #2
    Enige aanvulling die ik heb : het zijn natuurlijk niet alleen de mensen met een uitkering die dit veroorzaken, dus pak de werkenden relschoppers aan door ze onder curatele te zetten !
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    Comment


      #3
      En dat durft zich dan BURGERvader te noemen? Mensen als beesten behandelen, om zelf de financiën op orde te krijgen?

      Arend Jan (Arjen) Gerritsen (Enter, 13 februari 1970) is een Nederlands politicus voor de VVD.

      In januari 1998 werd hij wethouder te Wierden en vanaf december 2002 was hij burgemeester van Haren. Sinds 1 februari 2007 is hij burgemeester van De Bilt.


      Gewoon een gore rechtse populistische maatregel om de sociale zekerheid in Nederland verder kapot te maken. Regeltjes, cijfers en scoren. Alles behalve menswaardigheid.

      En wat wilt meneer overigens gaan doen aan doen aan die korpsballen met VVD pappies die hier prullenbakken met cobra's opblazen? Die mogen er straffeloos mee weg komen? Vast wel ja...

      Of het nou links populisme is of rechts populisme, het lijkt er tegenwoordig op dat cijfers belangrijker zijn dan het menselijk bestaan.

      Ja ik ben voor straffen, maar niet ten kosten van een menswaardig bestaand. Wat mij betreft is Nederland politiek gezien één groot walgelijk soepzooitje.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
        En dat durft zich dan BURGERvader te noemen? Mensen als beesten behandelen, om zelf de financiën op orde te krijgen?

        Arend Jan (Arjen) Gerritsen (Enter, 13 februari 1970) is een Nederlands politicus voor de VVD.

        In januari 1998 werd hij wethouder te Wierden en vanaf december 2002 was hij burgemeester van Haren. Sinds 1 februari 2007 is hij burgemeester van De Bilt.


        Gewoon een gore rechtse populistische maatregel om de sociale zekerheid in NEderland verder kapot te maken. Regeltjes, cijfers en scoren. Alles behalve menswaardigheid. En wat wilt meneer gaan doen aan doe korpsballen met VVD pappies die hier prullenbakken opblazen? Die mogen er straffeloos mee weg komen?

        Of het nou links populisme is of rechts populisme, het lijkt er tegenwoordig op dat cijfers belangrijker zijn dan het menselijk bestaan.

        Ja ik ben voor straffen, maar niet ten kosten van een menswaardig bestaand. Wat mij betreft is Nederland politiek gezien één groot walgelijk soepzooitje.

        Ben het er juist wel mee eens !
        Niks tegen mensen met een uitkering hoor ! , maar op het moment dat er iets gesloopt wordt... dan mogen ze van mij die mensen gewoon korten op de uitkering. Daarmee pak je ze juist het hardst, en dan leren ze het hopelijk wel af.
        http://www.stefandrukker.nl

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
          Ben het er juist wel mee eens !
          Niks tegen mensen met een uitkering hoor ! , maar op het moment dat er iets gesloopt wordt... dan mogen ze van mij die mensen gewoon korten op de uitkering. Daarmee pak je ze juist het hardst, en dan leren ze het hopelijk wel af.
          Als ze een uitkering hebben, dan zitten ze met hun reet thuis.
          Zet ze flink aan het werk, daar pak je ze harder mee, want dan moeten ze moeite doen om de schade te vergoeden.

          Het draait nu alleen om het incasseren van gemaakte schadekosten, niet om het aanpakken van het wangedrag!

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
            Als ze een uitkering hebben, dan zitten ze met hun reet thuis.
            Zet ze flink aan het werk, daar pak je ze harder mee, want dan moeten ze moeite doen om de schade te vergoeden.

            Het draait nu alleen om het incasseren van gemaakte schadekosten, niet om het aanpakken van het wangedrag!
            Dan maken ze daar maar een combinatie van
            Vuurwerk doet de duivels dansen

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
              Dan maken ze daar maar een combinatie van
              edit......
              Laatst aangepast door Jupilerfreak; 6 January 2012, 13:23.

              Comment

              Working...
              X