Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politie rolt illegale vuurwerkhandel op

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Politie rolt illegale vuurwerkhandel op

    do 22 dec 2011, 19:20
    Politie rolt illegale vuurwerkhandel op

    DEN HAAG - De politie heeft een grote handel in illegaal vuurwerk opgerold. Naast de hoofdverdachte, die aan meer dan honderd mensen illegaal vuurwerk zou hebben verkocht, zijn nog zes verdachten aangehouden. Ook nam de politie ruim 1500 kilo vuurwerk in beslag, evenals zeven voertuigen en een bedrag van ruim 14.000 euro. Dat meldde de VROM-Inspectie donderdag.

    De hoofdverdachte bood via internet illegaal, zwaar vuurwerk aan, waaronder lawinepijlen, mortierbommen en flowerbeds. De verdachten komen uit Zaandam, Nunspeet, Apeldoorn, Capelle aan den IJssel en Veenoord. Ook in Gelderland en Drenthe is vuurwerk in beslag genomen. De gegevens van een groot aantal kopers zijn in beslag genomen. Deze worden nader onderzocht.

    Bron: Telegraaf

    Verbandje, of gewoon toeval? Zullen wel meer aanhoudingen gaan volgen in elk geval denk ik zo.

    #2
    Ze rollen wat op tegenwoordig. Of zijn t zakkenrollers geworden

    Comment


      #3
      Mooizo, weer minder vuurwerk wat via de post gaat;)
      Groet, Sander

      Comment


        #4
        Dit is een beste handelaar geweest. Weer iets anders dan de 15-jarigen die 2 pakjes fenix hebben gekocht en waar een heel SWAT-team voor de deur staat.
        Knal goed, knal verantwoord!

        Comment


          #5
          Tjhaa, welke retard ben je dan ook, als je illegaal vuurwerk aanbied via internet, dat is zoiezo vragen om problemen. Maar 1500 kilo is niet mis in elk geval.

          Comment


            #6
            Geloof me je ziet momenteel steeds meer dat kleine joggies voor het karretje gespannen worden en de handel op schoolpleintjes verhandelen. Hoppekee oppakken die gasten. Deze gasten zorgen er voor dat er straks helemaal geen O&N met vuurwerk meer is he? onthoud dat goed.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
              Geloof me je ziet momenteel steeds meer dat kleine joggies voor het karretje gespannen worden en de handel op schoolpleintjes verhandelen. Hoppekee oppakken die gasten. Deze gasten zorgen er voor dat er straks helemaal geen O&N met vuurwerk meer is he? onthoud dat goed.
              Volgens mij is degene die het koopt nog altijd verantwoordelijk voor wat er uiteindelijk mee gebeurt.

              Comment


                #8
                Klopt deels, die is mede verantwoordelijk bedoel je. Maar de praktijk leert dat dat helaas niet zo werkt.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
                  Klopt deels, die is mede verantwoordelijk bedoel je. Maar de praktijk leert dat dat helaas niet zo werkt.
                  Nee dat bedoel ik niet, niemand dwingt jou om illegaal vuurwerk te kopen toch? Goed in dit geval werd het aangeboden via internet, dus kun je zeggen dat er een zekere sprake is van pushen, maar over het algemeen kopen de mensen die overlast en vandalisme veroorzaken met voorbedachte rade dit soort vuurwerk.

                  Comment


                    #10
                    Ja dan heb ik je wel goed begrepen, mensen kopen dit inderdaad... juist de mensen met de verkeerde intenties.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
                      Ja dan heb ik je wel goed begrepen, mensen kopen dit inderdaad... juist de mensen met de verkeerde intenties.
                      Ik snap je punt wel hoor, hoe minder aanbod hoe minder er in verkeerde handen kan vallen, maar ik vind dat de eindgebruiker toch verantwoordelijk is voor wat er mee gebeurd.

                      Comment

                      Working...
                      X