Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrijven slaan vuurwerk illegaal op in vrachtwagen en opleggers

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Bedrijven slaan vuurwerk illegaal op in vrachtwagen en opleggers

    SNEEK/GROU - De politie heeft woensdagmorgen twee boetes uitgedeeld aan bedrijven die tientallen tonnen vuurwerk op hun terrein stalden, zonder daar toestemming voor te hebben. Het vuurwerk lag opgeslagen in een vrachtwagen en opleggers.

    Deze voertuigen stonden eerst op een bedrijventerrein aan de Zadelmakerstraat. Er was toestemming om het transport daar tijdelijk te stallen, maar die termijn was overtreden. Daarom werd dinsdag de directie bevolen per direct een wettelijk goedgekeurde vuurwerkopslag te regelen.

    De volgende dag werden de opleggers aangetroffen op een bedrijventerrein in Grou. Wederom geen goedgekeurde vuurwerkopslag. De directie uit Sneek heeft de hele partij daarop teruggezonden naar de leverancier.

    Beide bedrijven kregen een boete voor de illegale opslag. De hoogte van deze boete zal worden bepaald door de officier van justitie.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Ik ben benieuwd om welke bedrijven het gaat. Ik neem aan dat ze hier gebruik maken van de 3x 24 uurs regeling die geld op gevaarlijke transporten? (Het mogen vervoeren en stallen van bv. vuurwerk buiten een opslag om de doorstroom van goederen te bevorderen). Vraag me eigenlijk af hoe die regeling nu precies werkt. In theorie mag het maar doen ze er in de praktijk ook zo makkelijk over?
    ..

    Comment

    Working...
    X