Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-vuurwerkcampagne meldt eerste resultaten

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Anti-vuurwerkcampagne meldt eerste resultaten

    Volgens de politie heeft het online opsporen van vuurwerkbommenmakers tot resultaten geleid.

    Op internet werden bijna 500 filmpjes van bommenmakers gespot. 270 mensen hebben een e-mail ontvangen, waarin zij worden gewaarschuwd voor sancties. Verschillende mensen zijn aangehouden.

    Illegaal vuurwerk
    Een 14-jarige jongen uit Klundert werd aangehouden. Volgens de politie was hij in het bezit van gevaarlijk vuurwerk, zoals cobra's, een lawinepijl en Spain Crackers.

    In Drenthe is een jongen ondervraagd, die gevaarlijk vuurwerk thuis had. Verder zijn in Milheeze zes jongens door de politie ondervraagd. Drie van hen meldden zich na een uitzending van Opsporing Verzocht.

    Op dit moment worden er nog 25 zaken onderzocht. Volgens de politie kunnen deze mensen rekenen op verder onderzoek.

    Task Force
    Het opsporen van vuurwerkbommenmakers en afstekers van illegaal vuurwerk heeft dit jaar prioriteit bij justitie. Zij vormt in samenwerking met de politie en stichting Consument en Veiligheid een nieuwe Task Force.

    Deze organisatie is opgericht om makers van vuurwerkbommen via internet op te sporen. Op deze manier kan het aantal overtredingen met vuurwerkmakers worden teruggedrongen.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Het mag wel iets specifieker met die kop. Vuurwerk is iets anders dan vuurwerkbommenmakers...... Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren op nieuwsberichten want het komt toch allemaal op hetzelfde neer..
    ..

    Comment


      #3
      Politie jaagt via internet op vuurwerk

      Politie, Openbaar Ministerie en de stichting Consument en Veiligheid zijn bezig met het via internet opsporen van vuurwerkbommenmakers.
      De Task Force Vuurwerk Bommenmakers heeft tot nu toe bijna 500 filmpjes van bommenmakers in het hele land ontdekt, onder meer op YouTube. Bijna 300 mensen hebben een e-mail gekregen waarin ze worden gewaarschuwd voor de straf die op dat vergrijp staat. Ook moeten ze de filmpjes verwijderen. Inmiddels zijn al enkele jongeren aangehouden door de politie.

      Een woordvoerder van de Task Force laat weten dat ook Limburgse vuurwerkmakers zijn gewaarschuwd. Onduidelijk is nog of hier ook aanhoudingen zijn te verwachten.

      Bron
      Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

      Comment


        #4
        Bommenmakers opsporen. En vernietigen. Dan krijg je dit:

        Comment


          #5
          Ah ja je kan zeggen wat je wil..deze guppen verzieken het steeds meer voor de rest. Dus als ik heel eerlijk ben, blij dat het resultaat oplevert.

          Als ik nog wil stoken moet ik al een bivakmuts op, omdat de politie hier rondloopt/rijdt met camera's op hun hoofd/dak, en ik een verleden heb. En bij scholen en schoolpleinen en veldjes hier lopen bewakers.

          Dat doet er niks aan af dat het de afgelopen jaren alleen maar gekker is geworden. Dus laat ze alsjeblieft al die zwarte schapen pakken. Zodat O&N vervolgens weer wat normaler wordt. Een kleine groep die het verziekt voor de rest.

          Maargoed ik zat gister in de ArenA.. En de meesten weten wel wat daar is gebeurd, één zogenaamde supporter die misdraagt zich, en we konden met zijn allen weer naar huis!

          De taskforce is naar mijn idee absoluut niet zoals hoort, maargoed als het werkt en doorwerkt..
          Uiteindelijk kunnen anderen het voor je verzieken, dus laat ze maar lekker oppakken die knutselaars die alles zo nodig op internet gooien om erbij te horen en stoer te doen

          Comment

          Working...
          X