Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1100 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    1100 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen

    IJsselstein, Nieuwegein, Diemen, 26-10-2011 • Maandagavond 24 oktober zijn vier mannen aangehouden op verdenking van handel in illegaal vuurwerk.

    Naar aanleiding van recherche onderzoek door het Interregionaal Vuurwerkteam Midden Nederland werd omstreeks 19.20 uur een 26-jarige verdachte aangehouden in een woning in IJsselstein. Tegelijkertijd vond er een aanhouding op heterdaad plaats, toen een handlanger van de IJsselsteiner (29 jaar uit Nieuwegein) een koop sloot met twee mannen (26 uit Diemen en 38 uit Amsterdam) aan het St. Janskruid te Diemen. Ook deze drie mannen werden aangehouden. Het onderzoek staat onder leiding van het Functioneel Parket.

    Er is gezocht in Nieuwegein, Houten, IJsselstein en Diemen. Hierbij werd in totaal 1100 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. De zoekingen werden gedaan in huizen, loodsen, auto’s en garageboxen die allemaal in woonwijken lagen. Een van de opslaglocaties was zelfs dicht bij een school. Illegaal vuurwerk is een van de oorzaken van ernstige brandschade en vele ongelukken. Het vervoer over de weg en de opslag ervan in de woonomgeving creëert bovendien grote veiligheidsrisico's.
    Naast het vuurwerk zijn er meerdere voertuigen en contant geld in beslag genomen.

    Donderdag 27 oktober worden meerdere verdachten voorgeleid aan de Rechter Commissaris van de rechtbank Utrecht. De politie heeft de zaak in onderzoek.



    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Zonde van de shells, maar aan de hoeveelheid te zien waren het hooguit 2 kartonnetjes.

    Comment


      #3
      welk merk is dat?

      Comment


        #4
        Dat weegt dan aardig veel als het 2 kartonnen waren..



        Zeer zonde van de shells. Maarja dat is het risico.

        Comment


          #5
          Zonde... Maarja zo gaat dat!

          Morgen word het "vuurwerk verkopertje" hier op gepakt als het goed is die man verkoopt aan eerste klassers en groep 8 slechte strijkers.. En ander spul en nu hopen dat die flink wat op voorraad heeft.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wonkobonko Bekijk bericht
            welk merk is dat?
            De met rode kapjes = lidu

            De met zwarte kapjes weet ik zo 1,2,3 niet
            Op andere fora: bloodwake / mollyman

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door mollyman Bekijk bericht
              De met rode kapjes = lidu

              De met zwarte kapjes weet ik zo 1,2,3 niet
              Is geen zwart maar donkerblauw. Crescom import maar zullen proformance shells zijn.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door slofRotjes Bekijk bericht
                Zonde... Maarja zo gaat dat!

                Morgen word het "vuurwerk verkopertje" hier op gepakt als het goed is die man verkoopt aan eerste klassers en groep 8 slechte strijkers.. En ander spul en nu hopen dat die flink wat op voorraad heeft.
                Dat het niet goed is dat hij aan kinderen op die leeftijd verkoopt staat vast!
                Maar als ik je zo hoor dan denk ik gelijk aan verraad. Dat is wat mij betreft een NSB streek eerste klas

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
                  Zonde van de shells, maar aan de hoeveelheid te zien waren het hooguit 2 kartonnetjes.
                  Het was wel wat meer want deze foto schijnt er volgens RTV utrecht ook bij te horen...



                  Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/396634
                  www.huismanvuurwerk.nl

                  Comment


                    #10
                    De cake van de doos die rechts verticaal staat
                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    Rubrofan!!!! Kruitvlinders in mn buik :p

                    Comment


                      #11
                      Dat is weer een beste partij die ze in beslag hebben genomen.
                      Toch heeft het wel wat die foto's van dat vuurwerk bij elkaar.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Ik vind het ook altijd mooi om dit soort foto's te zien! Het zou je eigen vuurwerk maar wezen...

                        Comment


                          #13
                          Ik vind het ook mooi dat vuurwerk bij elkaar en dan zeggen ze dat het onveilig ligt op geslagen, maar zelf kijken ze er met alle vreugd naar!
                          Ze maken er zelfs foto's van!
                          Maar moet je niet van dit soort ATOOMBOMMEN een hele grote afstand nemen?
                          Is het dan wel veilig om er doodsimpel wat foto's van te maken?

                          Zucht...
                          Het leven is een feest!

                          Comment


                            #14
                            gemaakt met een megatelelens

                            Comment


                              #15
                              De dapp're plisiemannen ruimen met gevaar voor eigen leven weer een honderden kilo's aan zwaar illigaal vuurwerk op, en dat allemaal om u en mij te beschermen! Waar zouden we toch zijn zonder onze vrienden in het blauw?
                              Youtube: http://www.youtube.com/MovieTJ

                              Comment

                              Working...
                              X