Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronald laat het knallen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ronald laat het knallen

    Ronald laat het knallen

    BERINGEN - De overgang van oud op nieuw wordt in Paal bij Beringen elk jaar met een groot spektakel ingezet. Vuurwerkfanaat en bewoner Ronald Engler trakteert zijn buren elk jaar immers op een 12 minuten durende vuurwerkshow ter waarde van 2.000 euro. Ook dit jaar is hij al klaar met een knallend scenario.



    Roland Engler is ongetwijfeld één van de grootste vuurwerkfanaten van ons land. 'Elk jaar op 2 januari begin ik al te dokteren op mijn vuurwerkshow voor volgend jaar', vertelt hij. 'Ik schuim beurzen af en ik woon demonstraties bij in binnen- en buitenland. Alleen zo blijf je helemaal bij. Ook de vuurwerkwereld is immers onderhevig aan nieuwe trends en technieken. Opvallend is dat de meeste fabrikanten dit jaar bijvoorbeeld minder 'knallen' in elke batterij steken. Daardoor wordt vuurwerk gelukkig ook iets goedkoper. Toch is het spektakel zeker niet minder.'

    Zelf is Ronald sinds eind november klaar met het scenario voor zijn volgende vuurwerkshow op nieuwjaarsnacht. 'Vergis je niet: er komt heel wat bij kijken om er voor te zorgen dat het echt 'af' is. Niet alle effecten passen goed bij elkaar. Het geheel moet indrukwekkend blijven, en je moet langzaam opbouwen tot een finale.'

    'Ik heb nog al mijn vingers'

    Alles samen schiet Engler straks voor zo'n 2.000 euro de lucht in. 'Dat is natuurlijk best veel geld. Maar elke hobby vraagt nu eenmaal een budget. Iemand die elke week naar de discotheek of het voetbal gaat, is waarschijnlijk nog meer geld kwijt dan ik. Ik beleef trouwens niet alleen plezier aan die twaalf minuten op nieuwjaarsnacht. Het is het hele jaar door prettig om hier naartoe te werken.'

    'Of de buren na afloop dan niet eens met de klak rondgaan? Dat vind ik absoluut niet nodig. Het is mijn hobby, en is het is leuk dat er andere mensen komen meegenieten.'

    Toch heeft vuurwerk ook een gevaarlijke reputatie. 'Ik heb nog al mijn vingers', laat Ronald Engler zien. 'Vuurwerk is trouwens niet gevaarlijk, als je er tenminste verstandig mee omspringt. Het is belangrijk dat je de lont steeds met gestrekte arm aansteekt, en dat je uiteraard niet in de buurt van de vuurwerkpijlen blijft. Een brandblusser bij de hand houden kan ook geen kwaad. En voor de rest: van op een veilige afstand heerlijk genieten.'


    #2
    Leuk artikel in de belgische krant. Kan de Nederlandse media nog wat van leren
    Stoken tot we er bij neervallen!!

    Comment


      #3
      Dat is toch ronaaron of ben ik nou zo gek>?

      Idd een leuk artikel

      Comment


        #4
        Inderdaad, Nederland zal van dit positieve bericht zeker wat kunnen leren
        Website: https://www.rfgfireworks.nl

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fred 810 Bekijk bericht
          Dat is toch ronaaron of ben ik nou zo gek>?

          Idd een leuk artikel
          Yeap, dit is Ronaaron en inderdaad een heel leuk en positief artikel

          Comment


            #6
            Erg leuk stuk! Er komt geen onzin in voor en alles klopt gewoon. Ook leuk dat ze even belichten dat wij, verhoudingsgewijs niet eens zoveel uitgeven aan onze hobby. Ik ben bang dat je zo'n stuk in de Nederlandse krant niet snel tegen gaat komen, maar gelukkig zijn die Belgen nog niet zo gek geworden sommige Nederlanders....

            Veel succes met je show Ronald (als je dit leest tenminste..)

            grtz

            Comment


              #7
              Dank je wel voor de leuke reacties...ik ga mijn best doen er weer een mooi showtje van te maken hoor! ;)
              Moderator op www.vuurwerkbelgie.com/forum

              Comment

              Working...
              X