Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Project voor rustig verloop jaarwisseling

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Project voor rustig verloop jaarwisseling

    OOST-SOUBURG – Politie, brandweer en verschillende Zeeuwse gemeenten zijn een project gestart om de komende jaarwisseling rustig te laten verlopen. Daarbij krijgen ze hulp van het Openbaar Ministerie, de provincie en Bureau Halt.
    Onderdeel van het project is jongeren voorlichting te geven over de gevaren van vuurwerk en het veilig gebruik ervan. Daarnaast wordt geprobeerd om de overlast en het aantal vernielingen tijdens de jaarwisseling te beperken.

    Schade
    Jaarlijks wordt er tijdens Oud en Nieuw miljoenen euro’s schade aangericht door brandstichtingen, opgeblazen prullenbakken en omgebogen verkeersborden
    ffffffffff

    #2
    Het laatste word neergezet als dat allemaal daar gebeurd. Miljoenen euro's schade in een dorpje lijkt me wel heeeeeeeeeel erg sterk aangezien ik net las dat er in de gemeente Breda 110.000 euro schade was gemaakt afgelopen jaarwisseling.

    Comment


      #3
      Dit viel mij net ook al op en ik denk dat er in dit bericht wordt bedoeld dat het bedrag landelijk is. Dat hoop ik tenminste wel, want het dorpje is volgens mij niet zo groot
      Vuurwerk doet de duivels dansen

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
        Dit viel mij net ook al op en ik denk dat er in dit bericht wordt bedoeld dat het bedrag landelijk is. Dat hoop ik tenminste wel, want het dorpje is volgens mij niet zo groot
        nee het dorpje is zeker niet groot, ik woon naast dat dorp en hij in het dorp zelf,Word wel af en toe zwaar vuurwerk afgestoken,zeker met de jaarwisseling maar de schade is lang niet zo hoog:o
        ffffffffff

        Comment


          #5
          Toch zal je je verbazen over de schade die er wordt aangericht, al is het dorp nog zo klein. Waar ik woon werd tot 2 jaar terug, het gehele centrum afgebroken. er was geen verkeersbord meer dat aan de palen hing, geen brievenbus meer heel. zelfs de ondergrondse glasbak lag midden op straat! dat is voor een dorp van een paar duizend inwoners toch een lastige situatie, want de schade bedroeg naar schatting 35.000 euro.

          En politie? ja die kwam even kijken, maar wie ga je aanhouden als er 50-60 man op dat plein staan? die auto ging dus weer terug naar de grote stad..

          Afgelopen jaar is alles een stuk rustiger verlopen dankzij enkele maatregelen die getroffen zijn. zoals het afkondigen van een vuurwerk-vrije zone in het centrum. Nu werd er wel gestookt in het centrum, maar de vernielingen zijn volgens mij een stuk minder geworden. Ik heb eerlijk gezegd niet meer meegekregen hoeveel de schade dit jaar bedroeg, maar het straat meubilair was in het centrum allemaal nog heel. goede zaak dus!

          Comment


            #6
            Dit dorp telt ongeveer 10.000 inwoners en is nooit als een slagveld achter gelaten. Tuurlijk worden er helaas dingen vernield, maar niet alle bakken en borden zijn kapot hoor. En de jongeren van 14 t/m 16 vernielen het meest denk ik, die lopen overdag met hun tasje over straat en hitsen elkaar op.

            Waar komt het artikel vandaan btw?

            Comment


              #7
              Gemeenten bestrijden overlast vuurwerk

              donderdag 09 december 2010 | 07:08 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 09 december 2010 | 07:21

              MIDDELBURG - Een meerderheid van de Zeeuwse gemeenten heeft de handen ineen geslagen in een poging iets te doen aan (vuurwerk)overlast voor en tijdens de jaarwisseling.

              Het gaat om de gemeenten Borsele, Goes, Kapelle, Middelburg, Noord-Beveland, Reimerswaal, Schouwen-Duiveland, Veere en Vlissingen, de Provincie Zeeland, Politie Zeeland, Openbaar Ministerie, Halt Zuid-West Nederland en de Zeeuwse brandweerkorpsen.

              Het doel van het project is tweeledig. Ten eerste het voorlichten van jongeren over de gevaren van vuurwerk en het veilig gebruik ervan. Het tweede doel is het melden en reduceren van vernielingen en overlast. Ze gaan jongeren oproepen zo min mogelijk overlast te veroorzaken en doen dat met onder meer workshops en het verspreiden van informatie op plekken waar veel jongeren samen komen. Daarnaast nemen verschillende gemeenten hun eigen verantwoording. Aan de workshops doen het bureau Halt en de brandweer mee. Een ander onderdeel van de campagne is dat mensen van te voren meldingen over overlast door kunnen geven. Dat kan op het e-mailadres:

              Bron : http://www.pzc.nl/regio/zeeland/7767...t-vuurwerk.ece
              Vuurwerk doet de duivels dansen

              Comment

              Working...
              X