Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Feyenoord fans herdenken kameraden met vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Feyenoord fans herdenken kameraden met vuurwerk

    Herdenking overleden Feyenoord fans tijdens Feyenoord - VVV.

    Feyenoord – VVV Venlo (Da’s een afkorting voor: Venlose Voetbal Vereniging Venlo). Alle ogen waren na zondag jl. op De Kuip gericht. Onrustig, gespannen, toch ook weer hoopvol … een cocktail van gevoelens onder de supporters. En dat voor een thuiswedstrijd tegen het ‘kleine’ VVV.

    Een bijzondere avond dus. Maar zeer zeker niet alleen door de wedstrijd. Nee, vanavond stond vooral in het teken van de herdenking. Die prachtige herdenking van zij die ons ontvallen zijn. De wekenlange voorbereidingen kwamen vanavond samen:

    Bij de opkomst der beide elftallen werd vanaf de -door de politie voor de gelegenheid afgesloten- Marathongweg een groots vuurwerk afgestoken. Gefinancierd uit de opbrengst van een collecte rond Twente-thuis en door enkele bijzondere giften, waaronder van Mario Been … Feyenoorder voor het leven. Tegelijk met het vuurwerk ging op de Noordzijde een groot doek naar beneden: Feyenoord till we die!

    Op het doek de portretten van Dolf, Udo, Ravage, Tomson, Mitch, Co en Lange Ed. Maar vanavond was voor iedereen. Voor elke Feyenoorder. Ook voor de zondag jl. overleden Rellen Henk. Kippenvel, duimendik kippenvel.

    Ondertussen was de wedstrijd begonnen. De spelers leken -ondanks de steun van Het Legioen, bij de opkomst voor de warming up kwam bijvoorbeeld het grote doek ‘ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE, ONVOORWAARDELIJKE STEUN’ naar beneden- nog enigszins gespannen.

    En zo was het in de twaalfde minuut, bij een 0-0 stand tijd voor deel twee van de herdenking: een indrukwekkende minuut stilte. Sjaals de lucht in. En ten slotte een even indrukwekkend ‘You’ll never walk alone’.


    Terug naar de wedstrijd: de eerste helft was dramatisch. Van beide kanten. En dus gingen we met 0-0 de rust in. De tweede helft rechtte Feyenoord echter de rug: uitblinker Wijnaldum tekende tien minuten na rust voor de openingstreffer … ware het niet dat scheidsrechter en voormalig VVV-speler Ed Janssen niet wilde zien dat de bal pas ruim over de doellijn werd weggewerkt door een verdediger van VVV. Bij de logische protesten die daarop volgden kreeg De Cler geel. Hoe kinderachtig.

    Zoals wel vaker was het echte deze arbitrale dwaling die De Kuip deed ontploffen en Feyenoord toch iets onoverwinnelijks gaf. Tien minuten later was het wederom Wijnaldum die alsnog voor de 1-0 tekende. Met een marge van slechts een doelpunt bleef het echter toch nog lang spannend: totdat Bahia zes minuten voor tijd de verlossende 2-0 binnenkopte. De ontlading was groot. Niet alleen bij de supporters, ook bij de spelers: Bahia klom op een reclamebord, gesteund door zijn ploeggenoten. In de slotminuut bepaalde Wijnaldum de eindstand op 3-0.

    Opluchting. Vreugde. En dat bij een thuiswedstrijd tegen … VVV. Het zijn rare tijden. Tijden waarin meer dan ooit duidelijk wordt hoe een unieke club Feyenoord is. Onovertroffen.

    Kippenvel. Spanning. Verdriet. Opluchting. Vreugde. Feyenoord, onvoorwaardelijke liefde!











    Meer foto's vind je op: LunaticNews, onafhankelijk Feyenoord fanzine

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    #2
    Feyenoord heeft het tegen psv behoorlijk voor de kiezen gehad .
    en als ze winnen met 3-0 vind ik dat ze het dik verdient hebben
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

    Comment


      #3
      Mooie filmpjes hoor.
      Dik verdient die 3-0.

      Mooi sfeer verslag Jupilerfreak.
      Ook al gaat knap verrot met Feyenoord.
      Ik blijf voor Feyenoord!
      Kom zei de vis in de vissenkom.

      Comment


        #4
        Kippenvel. Spanning. Verdriet. Opluchting. Vreugde. Feyenoord, onvoorwaardelijke liefde!

        Ook van mijn kant!!
        Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

        Comment


          #5
          al is feyenoord niet mijn club, en intresseert voetbal mij niks meer, toch een prachtfilmpjes en foto's, kippenvel
          ffffffffff

          Comment


            #6
            Wat er ook gebeurd, Feyenoord is en zal altijd mijn club blijven. het zit in mijn bloed en hart en getattoeerd op mijn lichaam. En dit was weer een mooi stukkie vuurwerk wat de sfeer weergeeft bij deze club
            Vuurwerk doet de duivels dansen

            Comment


              #7
              wel vet dat de politie het vuurwerk heeft gedoogd, aangezien ze zelf ook wel zien dat het geen legale saluteblokken zijn die de lucht worden ingeschoten..

              Comment


                #8
                ja idd en op zo'n foto een vuurpijl waar de politie bij stond
                ffffffffff

                Comment


                  #9
                  Dit was een georganiseerd vuurwerk door een gecertificeerd bedrijf geschoten, dus de politie deed gewoon hun werk
                  Jammer vond ik wel dat ikzelf niks van dat vuurwerk heb gezien, omdat dat spandoek voor m'n hoofd zat.

                  Comment


                    #10
                    Dit soort dingen bevestigen voor mij weer waarom ik Feyenoorder ben.
                    De sfeer, de liefde, de steun, uiteraard het vuurwerk en de trouw.

                    KIPPEVEL toen ik het zag woensdag.

                    Comment


                      #11
                      Kippenvel.

                      You never walk alone ..

                      pyro-tristan

                      Comment


                        #12
                        En hier is alles wat je hoort, het vuurwerk van Feyenoord! Hand in Hand......

                        Comment


                          #13
                          Ja dat gaf echt kippenvel, de sweer en het vuurwerk zeggen genoeg over Feyenoord!
                          [B]Phantom[/B]

                          Comment


                            #14
                            Ik heb liever dat ze i.p.v. het geld dat nodig is om Feyenoord te redden, ze het aan de dierentuin besteden, de échte trots van Rotterdam. Kunnen ze het komende decennia mooi mee vooruit.
                            'War does not determine who is right, only who is left.'

                            Comment


                              #15
                              Het was geweldig,als het legioen you'll never walk alone zingt krijgen ik en de meest andere supporters kippenvel!
                              [B]We stelen de show daarom denk je dat we dieven zijn![/B]

                              Comment

                              Working...
                              X