Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwolle : Verkoop en opslag vuurwerk in bunker

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Zwolle : Verkoop en opslag vuurwerk in bunker

    door Janske Mollen. woensdag 15 september 2010 | 07:00

    ZWOLLE - Westenholtenaren én Stadshagenaren kunnen voortaan onbekommerd en dichtbij vuurwerk kopen: drogisterij Joop Schrijver bouwt aan de Voorsterweg in die wijk een nieuwe bedrijfshal, mét vuurwerkbunker.

    In december moet die 'verkoopklaar' zijn.

    Nu Joop Schrijver alle bouw- en milieuvergunningen binnen heeft, is hij gestart met de bouw van een vuurwerkbunker én verkooppunt aan de Voorsterweg in Westenholte. "Naast de houthandel heeft de gemeente een stukje grond als bedrijventerrein aangewezen", zegt Schrijver. Daar bouwt de drogist een bedrijfshal die uit drie 'units' bestaat. "In een daarvan komt een klusbedrijf, voor een tweede deel ben ik nog in gesprek met een aantal partijen en in het derde deel komt mijn vuurwerkbunker en verkoophal." Daarvoor zijn de fundamenten al gelegd. "Er ligt ondergronds een watertank voor 20.000 liter water, er komt een speciale sprinklerinstallatie en extra dikke muren." Schrijver verkoopt al dertig jaar vuurwerk vanuit zijn drogisterij aan het Petuniaplein, maar wil al jaren een grotere opslagruimte en verkooppunt. "De klanten stonden tussen de lipstick hun vuurwerk uit te zoeken", vetelt hij. "En vanwege de kleine opslagmogelijkheid hadden moest ik dagelijks wel drie keer opnieuw bevoorraden." Dat hoeft straks niet meer, Schrijver gaat van een opslagcapaciteit van 1000 kilo naar 10.000 kilo. "Dat is de maximumhoeveelheid die in Zwolle is toegestaan", zegt Schrijver. Overigens ligt het vuurwerk niet het hele jaar daar. "Van half november tot half januari ligt het in de bunker. Daarna gaat het terug naar de leverancier. In de overige tien maanden staat het leeg of verhuur ik het voor inboedelopslag."

    Er zijn in totaal 11 opslag- en verkooppunten in Zwolle, volgens Adrie-Jan Rigter, voorzitter van Vuurwerkvereniging Zwolle. Schrijver richt zich op zowel Westenholte als Stadshagen.



    Bron : http://www.destentor.nl/regio/zwolle...-in-bunker.ece
    Laatst aangepast door ylke; 15 September 2010, 17:06. Reden: Foto toegevoegd
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    #2
    dagelijks kom ik er met de bus langs en zie ik al staan "Hier komt vuurwerkhal Schrijver Fireworks". Leuk pandje wordt het wel. Als het klaar is maar eens langs.

    Comment

    Working...
    X