Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jongen verliest deel hand

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Herdervriend vind je opmerking echt te belachelijk voor woorden.
    Denk voortaan even na voor je dit soort uitspraken doet.
    Natuurlijk is het belachelijk om dit soort experimenten te doen, maar om iemand dan zulke dingen toe te wensen

    Is overigens niet de eerste keer dat je het doet. toen hebben mensen je ook al hier opgewezen. En nee ik wil geen moderator spelen. Wil gewoon dat je beseft waar je mee bezig bent.



    @ rembo

    Er circuleren al genoeg van deze fotos rond op internet.
    Helaas schrikt het veelal pubers niet af om gewoon door te gaan met experimenteren met alle gevolgen van dien
    En spijt er van hebben ze pas als ze wakker worden in het ziekenhuis of erger nog nooit meer wakker worden...
    Basically zeg je dus dat mensen als ik geen mening mogen hebben, terwijl feitelijk elke dag wel iemand helemaal kapot gemaakt wordt en dat die alles mag doen wat die wilt. Deze "sukkel" verdient niet meer dan ellende!

    Zal wel zien hoe jij of anderen reageert als dit de druppel zal zijn. Dan zullen jullie wel anders piepen!
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

    Comment


      #17
      En dit betekent dus dat andere geen mening over jou mening mogen hebben...


      Meningen mogen wel maar kom het wel goed brengen en niet zoals jij doet van ´hij mag creperen van de pijn´, en dat is trouwens geen mening dat is dat je hem iets ergs toewenst. En soort van dit is de druppel, geloof mij dat zo´n verhaaltje niet de druppel is, en dat je nog aardig wat van dit soort berichten gaat zien tot oud en nieuw van dit soort ongevallen. Die zijn er altijd al geweest en verkomen gaat denk niet, maar zeker wel een groot gedeelte ervan als het goed aangepakt word.


      Maarja vond jou bericht beetje een teken van zwakte, dat je zo over dit soort dingen praat.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
        En dit betekent dus dat andere geen mening over jou mening mogen hebben...


        Meningen mogen wel maar kom het wel goed brengen en niet zoals jij doet van ´hij mag creperen van de pijn´, en dat is trouwens geen mening dat is dat je hem iets ergs toewenst. En soort van dit is de druppel, geloof mij dat zo´n verhaaltje niet de druppel is, en dat je nog aardig wat van dit soort berichten gaat zien tot oud en nieuw van dit soort ongevallen. Die zijn er altijd al geweest en verkomen gaat denk niet, maar zeker wel een groot gedeelte ervan als het goed aangepakt word.


        Maarja vond jou bericht beetje een teken van zwakte, dat je zo over dit soort dingen praat.
        Natuurlijk mogen jullie een mening hebben. Waarom niet. Vrij land, mwah althans, nog, want over enkele jaren word de hele wereld een dictatuur als t zo door gaat.

        En, alles wat maar enigzins iets kan verzieken, als iemand t enigzins probeert, verdient in mijn ogen niks meer dan pijn. Want ze doen 20 keer zoveel mensen pijn als t wel de druppel zou zijn geweest.
        Website: https://www.rfgfireworks.nl

        Comment


          #19
          Herdervriend je maakt me flink boos met de uitspraken die je doet, ik denk dat dit bij meerdere mensen het geval is. Je geeft je mening over dingen met weinig of geen opbouw. Waarschijnlijk durf je je mening alleen over internet te verspreiden, vertel jij die jongen maar recht in zijn ogen dat je hem pijn gunt, want ik weet zeker dat je dat ook niet zou doen.

          De ze discussie kan nog oneindig doorgaan maar ik stop er nu mee.

          bah

          Comment


            #20
            Ik weet niet waar jij mee zit datje het opeens over dictatuur hebt maar volgens mij is er bij jou iets in het verleden gebeurt ofso dat je allemaal onzin uitkraamt.

            Ik hoop dat je weet waar je het over hebt, en mensen niet zulke dingen toewenst. Ik neem aan dat dit maar groot praat was en datje het niet meent want anders is er echt iets mis.

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
              Natuurlijk mogen jullie een mening hebben. Waarom niet. Vrij land, mwah althans, nog, want over enkele jaren word de hele wereld een dictatuur als t zo door gaat.

              En, alles wat maar enigzins iets kan verzieken, als iemand t enigzins probeert, verdient in mijn ogen niks meer dan pijn. Want ze doen 20 keer zoveel mensen pijn als t wel de druppel zou zijn geweest.
              doe is gewoon ff mak aan,met je razernij aan nutteloze opmerkingen
              Even a broken clock is right twice a day.

              Comment


                #22
                hopelijk voor hem geneest hij snel.
                en zal hij er erg veel spijt van hebben!
                https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

                Comment


                  #23
                  Als je met genezen bedoelt dat de wond ´dicht groeit´ dan hoop ik ook dat het snel geneest, maar ben bang dat sommige delen van de hand niet meer terug komen.

                  Spijt van hebben kan ik eigenlijk met 99,9% zeggen.

                  Comment


                    #24
                    Pijn heeft hij genoeg,en heeft daarbij een harde levensles geleerd. Is natuurlijk een stomme actie van hem,maar met vrijheid,een bepaald idee,en de middelen daarvoor,veroorzaak je al gauw een gevaarlijke situatie.
                    Light some fireworks, and see who answers.

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
                      @ rembo

                      Er circuleren al genoeg van deze fotos rond op internet.
                      Helaas schrikt het veelal pubers niet af om gewoon door te gaan met experimenteren met alle gevolgen van dien
                      En spijt er van hebben ze pas als ze wakker worden in het ziekenhuis of erger nog nooit meer wakker worden...
                      Jazeker! Maar je zal ze niet in de krant of op internet zien bij zo'n bericht. Het zijn altijd foto's van oeh kijk wat vuurwerk kan doen.. gevaarlijk.

                      Ik heb het over het publiceren van de foto van de wond van deze jongen bij dit bericht met een duidelijke omschrijving wat het nou heeft veroorzaakt i.p.v. "vuurwerk". Ja dat is heftig, maar je confronteer de mensen er wel sterker mee.

                      Ik vind het zowizo jammer dat ze vrijwel geen jacht doen achter pijpbommen en zelfmaak of publicaties daarvan. Want al het gevaarlijke vuurwerk komt uit België en met sterretjes en een stalen pijp valt natuurlijk niks gevaarlijks te maken

                      Zo zie je maar weer..
                      H.C. Pyrotechnics

                      Comment


                        #26
                        Ook ik begrijp al jullie standpunten.Deze gasten zijn jong en eigenwijs en hopelijk trekken ze hier een harde leer uit.Tientallen malen gaat het goed.Maar plots! Ojee,probleem.Ik ben mijn hand kwijt.Kennis van mij is het vroeger ook overkomen.Lees dit maar:
                        Het begon allemaal toen ik een jaar of 6/7 was.
                        Vuurwerk kijken achter het raam om 0.00,want buiten was het veelste gevaarlijk(zeiden mijn ouders).

                        S'morgens vroeg op de 1e dag van het nieuwe jaar,samen met een vriendje vuurwerk resten verzamelen.Vuilnis zakken vol pijlen,tollen,fontijnen en meer van dat spul uit die tijd,sleepte ik naar huis.Daarna alles onderzoeken of er nog iets bruikbaars bij zat.

                        Eindelijk was het dan zover ik ben nu een jaar of 10,en ik mag m'n eertste vuurwerk zelf aanstekken.
                        Het waren "piraatjes" rood met zwart,en 5 in een pakje.

                        De jaren erna werden de piraatjes vervangen door shi-sing crakers en kanonslagen.
                        Hele sloffen gingen er doorheen op de laatste 3 dagen van het jaar.
                        Bijna alle jongens uit de buurt deden mee,de straat was dan ook 1 grote papier bult,en de politie kwam vaak langs en dan was het weer rennen.

                        Toen kwam de middelbare schooltijd.
                        Via via werden er strijkers geregeld voor 20 gulden per doos.
                        Tsjonge jonge wat gingen die dingen hard in vergelijking met wat we gewend waren.
                        Ik was de held van de buurt met mn strijkers,want die had niemand toen bij ons.

                        Al snel had ik in de gaten dat er veel mogelijk was met dat poeder in die groene buisjes.(van flash haden we nog nooit gehoord)
                        Dus de 1ste kogel hulzen waren snel gevult met dit poeder,en in de huls paste prezies een doorgeknipte stijker.
                        Top dus maar de knallen vielen tegen.
                        Na veel proberen had ik eindelijk de "perfecte" knalbom uitgevonden.Deze heb ik in die tijd veel gemaakt en de knallen waren Perfect.

                        Tot het jaar 1992 heb ik met Geluk deze bommen gemaakt.
                        Het was 11 dec 1992 en tijd voor wat knallen.
                        Bij het produceren van mijn geliefde knaller ging er iets mis.
                        BoemPiiiiiiiiieeeeeeep what the F*uck dacht ik wat is er gebeurd.
                        Ik keek naar mn hand en had toen door wat er gebeurd was.
                        Het bloede haast niet dus kon de schade aan mijn hand goed zien.Mijn vingers waren net als dat van een skelet,alleen maar botjes zonder vlees,dat hing in stukken op de rug van mijn hand.Mijn duim was afgescheurt en hing aan wat pezen bij mijn pols.

                        Dat was niet best!!
                        Per ziekenwagen naar het ziekenhuis gebracht waar een operatie volgde van 12 uur.
                        Heb een week in het ziekenhuis doorgebracht waar ik constand morfine kreeg toegediend tegen de pijn,en dat deed het ook (Gruwelijk).Ook mijn oren waren niet meer zoals van te voren,na een week lang alleen maar een piep te hebben gehoord werdt het langzaam beter,maar heeft zich nooit meer 100% hersteld ben nu voor 40% doof.

                        De dag voor kerst volgde een 2e operatie van 8 uur.
                        Die dag zag ik ook voor het eerst mijn hand weer terug,of tewel wat er nog van over was.
                        Het stonk was helemaal zwart en er zaten over de 300 hechtingen in.

                        Die nieuwjaars nacht heb ik toch nog vuurwerk afgestoken,kanonslagen met een kaars want dat kon met 1 hand.(iedereen verklaarde mij voor gek,raar he)

                        Na een jaar revalidatie was het weer december,maar mijn vuurwerk verlangen bleef uit !,het was er niet meer.

                        Het jaar daarop woonde ik op me zelf en begon het in december toch wel weer te jeuken.Toen toch maar weer een meter paketje aangeschaft,en kreeg er weer zin in.

                        Toen een paar jaar maar wat spul in belgie gehaald,lawine pijlen en 100k's en wat ander knaltuig.

                        Toen de regelgeving in belgie veranderde ben ik over gestapt op het vuurwerk van de boerenbond en wel "Next Generation" alles wat zij verkocht van deze lijn schafte ik aan.
                        Vulde verschillende lijsten in om zo meer gratis vuurwerk te krijgen.

                        Met de jaren werdt mijn passie voor vuurwerk steeds groter en ontdekte FPM op het internet.
                        Mijn voorliefde voor knalwerk in mijn jongere jaren is ingeruild voor siervuurwerk.
                        Ook ben ik mij gaan verdiepen op het techniek van het vuurwerk,wat ook zeer interesant is en ongevaarlijk!

                        Tevens bezoek ik nu regelmatig vuurwerkshows in binnen en buitenland met mijn maat en als hij niet kan ga ik alleen.

                        Tot zover een stukje uit mijn leven.


                        Zoals jullie zien leert men er niet veel van.
                        Stunten met vuurwerk zal altijd blijven bestaan.Evenals stunten met drank,drugs,auto's,wapens enz.enz.
                        Helaas maar waar.
                        Word lid van de [B]LVC.[/B]

                        Comment


                          #27
                          Uiteraard een gevalletje van "eigen schuld, dikke bult". Maar om nou meteen medeleven met deze jongen te hebben is ook weer een groot woord. Stel je voor deze idioot had dit tot ontploffing gebracht en er waren omstanders de dupe geweest, dat was veel erger geweest. Hopelijk is deze post een afschrikmiddel voor al de dwazen die experimenteren met kruit.
                          Pyroterror is verledentijd.

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
                            Natuurlijk mogen jullie een mening hebben. Waarom niet. Vrij land, mwah althans, nog, want over enkele jaren word de hele wereld een dictatuur als t zo door gaat.

                            En, alles wat maar enigzins iets kan verzieken, als iemand t enigzins probeert, verdient in mijn ogen niks meer dan pijn. Want ze doen 20 keer zoveel mensen pijn als t wel de druppel zou zijn geweest.
                            Je bent een ziek persoon. Deze jongens zijn vaak 15-16 jaar onwetend en in de bloei van hun leven. Die zijn echt niet bezig met jou of iemand anders oudjaar. Nee ze mogen van jou lekker lijden omdat ze je oudjaar misschien verknallen. en niks meer dan alleen dat.

                            Het enige waar jij aan denkt op dit moment is jezelf. Maar de ellende die de jongen voor de rest van ze leven heeft. OF de familie op dit moment kan je geen moer schelen.
                            Daar zou je ook is aan kunnen denken, Nee ga lekker over dictatuur praten of over een vrij land.

                            Sorry maar ik walg van je uitspraken. En dat is het laatste wat er nog over zeg!
                            Stoken tot we er bij neervallen!!

                            Comment


                              #29
                              Hmm .. Dennis heeft die jongen dat ook niet een beetje op zich zelf afgeroepen deze ellende..? Als je 15 of 16 jaar bent dan weet je echt wel wat goed, fout of slecht is.. Dat je een pijp vult met kruit dat doe je ook niet om er een leuk fonteintje van te maken, lijkt me. Het is heel erg dat deze jongen nu (een deel) van zijn hand moet missen. Maar ik vind het ook wel dom dat je zo iets gaat lopen uitspoken.


                              @ Herdervriend: Minder films kijken, en strips lezen..dictatuur?? Je reactie is verder erg stuitend en weerzinwekkend. Ja het is hun eigen schuld.. en Ja ze hadden beter moeten nadenken.. Maar maakt het die gasten dan slechte personen?? Lijkt me niet he.. het lijkt me niet dat ze er een aanslag mee wilde plegen, of wel soms?

                              Feit dat jij nu zegt dat je ze alle ellende van de wereld toewenst om dat ze kennelijk "jou" oud en nieuw dreigen af te pakken. Is rond uit walgelijk en arrogant dat je zo denkt. Ik vind het zelf meer dan erg dat er ongelukken gebeuren met vuurwerk. Aan de andere kant vind ik het ook dom. Maar zo zijn de meeste op deze leeftijd nog, En ja ik was zo soms ook.

                              Een mening mag je hebben.. maar zo zelf ingenomen en arrogant reageren is stuitend, walgelijk en onsmakelijk
                              [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                              Comment


                                #30
                                Helaas is dit weer iets wat je (vrees ik) steeds meer zult lezen, mede door (juist!) die strenge regelgeving in Nederland en de daarbij behorende heksenjacht op vuurwerk wat i.t.t. in ons land in landen als België en vele andere Europeze landen gewoon legaal (en bovendien het hele jaar door vaak) te krijgen is voor de consument. Het is misschien wel iemand geweest die moeilijk of niet meer aan harde knallers kon komen en dacht bij zichzelf; Dan maak ik het maar zelf. En zie wat de dramatische gevolgen hiervan weer zijn.

                                En daarom vind ik uitspraken (van een enkeling) dat zo'n iemand maar moet creperen van de pijn misselijk makend! Zoiets gun je iemand niet!
                                Ik vind het onnodig grievend. Stel dat hij dat soort reacties zou lezen op dit forum. Ik denk (weet zeker) dat hij nu wel genoeg ellende heeft.

                                Maar goed dat even terzijde.

                                Al met al jammer om dat soort berichten te lezen, maar nogmaals dat komt hoofdzakelijk door de Nederlandse wetgeving.

                                Comment

                                Working...
                                X