Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk ontsiert voetbalderby

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk ontsiert voetbalderby

    almere/abel iwema -
    De stadsderby tussen FC Almere en Waterwijk werd vanmiddag ontsierd door vuurwerk. Het duel, dat rijk was aan doelpunten, strafschoppen en emotie, werd vijf minuten voor tijd door scheidsrechter Karakaya zelfs korte tijd gestaakt vanwege het aanhoudende vuurwerk.


    Al bij de bekerwedstrijd van twee weken geleden tussen beide teams waren supporters druk in de weer met vuurwerk. Ook bij de entree van beide teams vanmiddag op het veld van de club uit Haven gloeiden het Bengaals vuur en klonken de vuurwerkbommen.

    Tijdens de wedstrijd bleef het door het vuurwerk onrustig langs de lijn. ,,Ik heb de aanvoerder van FC Almere in de eerste helft diverse keren gewaarschuwd. Ook in de rust heb ik nog eens gemeld dat ik de wedstrijd zou staken bij aanhouden van het vuurwerk. Blijkbaar is daar verder geen actie uit voort gekomen”, sprak de leidsman na afloop.

    De scheidsrechter floot af op het moment dat Erwin Haselbekke uit een strafschop de Havenaren voor het eerst aan de leiding hielp. Dit tot onvrede van voorzitter Herman Jansen van FC Almere. ,,Zulke idioten met vuurwerk kennen wij niet eens. We hebben de politie gebeld, maar toen waren ze al gevlogen.”

    Scheidsrechter Karakaya was evenwel onverbiddelijk. ,,Ik maak een rapport op voor de bond. De club heeft voor mij niet zichtbaar ingegrepen”, was de mening van de leidsman. De scheidsrechter had het bij het rechte eind dat er inderdaad geen zichtbare actie werd ondernomen om de groep met vuurwerk te verwijderen van het sportpark. Pas tijdens de onderbreking kon aanvoerder Haselbekke de onruststokers van de tribune krijgen.

    Ondanks alle commotie werd er ook nog gevoetbald op sportmark De Marken. Omdat Waterwijk na de hervatting nog één keer scoorde eindigde de wedstrijd in 3-3.

    Bron: almerevandaag.nl
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Ik dacht altijd dat "het kan in Almere"...hehehe
    De stouterds...foei!

    Vuvuzela's dan toch maar weer wel toelaten?

    Comment


      #3
      FD, ik heb nog zoo gezegd geen bommetje(s)
      Wel weer jammer dat het zo weer moet lopen en dat het hippe woord, vuurwerkbommen weer in de media verschijnd.

      Comment

      Working...
      X