Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boete voor tijdelijk opslaan van vuurwerk in achtertuin

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Boete voor tijdelijk opslaan van vuurwerk in achtertuin

    Boete voor tijdelijk opslaan van vuurwerk in achtertuin
    vrijdag 10 september 2010 | 16:34 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 10 september 2010 | 16:36

    APELDOORN/ZUTPHEN - Een Apeldoorns bedrijf dat handelt in vuurwerk moet een boete van 750 euro betalen. De economische politierechter in Zutphen vindt dat een gepaste straf voor het feit dat het bedrijf honderden kilo's consumentenvuurwerk had opgeslagen in de tuin. Het vuurwerk lag onder een afdak in de tuin en was verder onbeschermd.

    Een bedrijf moet vuurwerk echter opslaan onder speciale (brand)veilige omstandigheden. De officiële bewaarplaatsen van de Apeldoornse onderneming waren echter al vol op 29 december 2008. Daarop besloot de 58-jarige eigenaar E.P. uit Apeldoon om de pas gebrachte lading van 76 dozen vuurwerk tijdelijk in de tuin te zetten. En dat mag dus niet. De officier van justitie eiste gisteren 900 euro boete tegen de eigenaar. De rechter trok daar in zijn vonnis 150 euro vanaf


    #2
    Ik denk dat deze meneer nog geeneens mag mopperen over de hoogte van de boete. Ik vind het nog al wat om enkele honderden kilo's zomaar onbeschermd op te slaan.

    Had ik eerder moeten weten
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    Comment


      #3
      750 euro???? Voor het illegaal opslaan van legaal consumentenvuurwerk. Legaal of niet, ik vind dit een erg laag bedrag voor 76 dozen. Er staat geen gewicht bij... maar 10-15kg voor een doos is toch minimaal denk ik, nou reken maar uit.

      Waarom staat hier nou geen reactie van omwonende.. "ja ik moest gelijk aan Enschede denken" Man man.. Ik snap hier nou weer niks van. Als dit in een woonwijk ontbrand heb je ook een flinke brand hoor!

      En dan nog maar onder een afdakje en geen eens in een schuur o.i.d. zal de beste man ook aan vocht gedacht hebben? Beetje jammer als het er mee in aanraking is gekomen en dan toch nog in de verkoop terecht komt...

      Maargoed als er straks iemand word gesnapt met 76 dozen vuurwerk van Zena België licht er wel een bom..
      H.C. Pyrotechnics

      Comment


        #4
        Het is gelukkig nog legaal en het is nog gelukkig niet fout gegaan...Want, als het wel zo was, dan zou t tekeer zijn geweest:O
        Website: https://www.rfgfireworks.nl

        Comment

        Working...
        X