Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blind Soester stel aan huis gekluisterd door vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Blind Soester stel aan huis gekluisterd door vuurwerk

    Blind Soester stel aan huis gekluisterd door vuurwerk
    Gepubliceerd op 26 december 2008, 22:12
    soest -

    De blinde Ruud van Zomeren houdt zijn hart vast. ,,Het gedonder begint weer.'' De Soester doelt op het illegaal afsteken van vuurwerk in de aanloop naar Oud en Nieuw.


    ,,Net weer twee ongelooflijk harde klappen. Ik zie het niet aankomen, verstijf van schrik. Probleem is dat mijn geleidehond van angst blokkeert. Hij kan zijn werk niet meer doen, wil weg.'' Einde van het liedje is dat Van Zomeren en zijn visueel gehandicapte vrouw aan huis zijn gekluisterd. ,,Zodra het donker wordt, verergert het geknal en kunnen we de straat niet meer op.'' De Soester heeft geen fiducie in verscherpt toezicht door de overheid. ,,Het normbesef verdwijnt. Ik ken gevallen waarbij jochies expres vuurwerk naar geleidehonden gooien. Vinden ze leuk. Gevolg is dat honden van 35.000 euro zijn afgekeurd.'' Van Zomeren ziet één oplossing. ,,Een totaalverbod op vuurwerk afsteken door particulieren. Ik begrijp sowieso de lol niet van vuurwerk, met al die schade, milieuvervuiling en slachtoffers.''



    #2
    Ja, het is heel sneu inderdaad, maar lijkt mij dat ze die honden daar ook gewoon op trainen voordat ze bij iemand geplaatst worden?

    Comment


      #3
      Hij ziet niks (weinig), maar dat wil natuurlijk n iet zeggen dat er een verbod moet komen. Sta je ook s'avonds laat buiten met je hond? dat denk ik niet, waarom dan wel tijdens oud en nieuw?
      2011, denk!

      Comment


        #4
        Ik vind het erg vervelend voor die mensen, dat op zeker
        Maar het zijn de mensen die de publiciteit opzoeken en de krant is uiterst gewillig om het artikel te plaatsen.
        Wanneer zijn ze nu gewillig als het om een positief verhaal gaat?

        Comment


          #5
          ik vind dat deze man wel een punt aan kaart
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #6
            Ik snap best dat blinde mensen een hekel hebben aan vuurwerk en vooral als er kinderen vuurwerk expres gaan gooien, maar om dan gelijk een vuurwerkverbod te laten gelden. Nee.

            Comment


              #7
              zou de toekomstige stichting hier wat aan kunnen doen ?
              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

              Comment


                #8
                BG Honden worden sowieso hierop getrained, netzoals politie paarden.
                Jammer voor ze (klinkt gemeen).
                Maar het is hetzelfde als een tsunami, bij iemand die niet kan zwemmen.

                Comment


                  #9
                  Ik zie de knallen ook niet aankomen en die honden zouden beter getraind horen te zijn.
                  Maar ik heb begrip voor hun situatie hoor. Ook veel niet-blinden durven Oudjaarsdag niet de straat op. Een dag binnen...doen ze anders ook wel 'ns uit vrije wil, als het om een externe situatie is wordt er om geklaagd. Laat ze anderen ook eens een dag lol gunnen!

                  Comment

                  Working...
                  X