Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prullenbak beschermd tegen vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Prullenbak beschermd tegen vuurwerk

    DELFT - Zeshonderd prullenbakken in Delft worden dichtgemaakt om te voorkomen dat er vuurwerk in wordt gegooid.
    Het is een van de (tijdelijke) maatregelen van de gemeente die ervoor moeten zorgen dat tijdens de jaarwisseling de schade aan het straatmeubilair beperkt blijft.

    Vorig jaar is in Delft al een proef genomen met het volledig afsluiten van de opening van tweehonderd prullenbakken. "Het resulteerde erin dat ze het hebben overleefd,'' zegt een woordvoerder van het stadhuis. "Daarom breiden we het aantal nu uit tot zeshonderd stuks.''

    In de periode rond Oud en Nieuw zijn prullenbakken vaak het kind van de rekening, omdat het een fluitje van een cent is om er strijkers, donderslagen, megaklappers of wat dan ook in te gooien. Niet alleen geeft dit een geweldige dreun, vaak knalt bovendien de complete bak uit elkaar. Ook zijn er volgens de woordvoerder 'veel prullenbakken' die de gemeente daarom in hun geheel verwijdert en ergens opslaat. "Ze staan op plaatsen waarvan we weten dat er elk jaar gedonder is.''


    #2
    Net goed. Het is alleen wel belachelijk dat er zoiets uberhaupt moet worden gedaan. Je weet toch van jezelf dat je niks mag slopen. Je bent toch geen kleuter meer!
    Vuurwerk is een passie!

    Comment


      #3
      Goede oplossing, ze konden dit het beste in heel nederland doen, door van die kleuters die het leuk vinden om vuurwerk in prullenbakken te gooien, zijn mensen die het met plezier op een normale manier vuurwerk afsteken de dupe van.

      Comment


        #4
        en het milieu, want diezelfde kleuters maar ook voorbijgangers zullen hier door sneller geneigd zijn hun afval op straat te gooien.
        Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

        Comment


          #5
          geen slecht idee want een nieuwe prullebak kost geldt
          voor een paar dagen geen prullebakken gaan we huis niet dood aan
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment

          Working...
          X