Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkafval levensgevaarlijk. Opgeruimd en veilig het nieuwe jaar in?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerkafval levensgevaarlijk. Opgeruimd en veilig het nieuwe jaar in?

    ReinWijzer.

    Vuurwerkafval levensgevaarlijk.
    Opgeruimd en veilig het nieuwe jaar in?

    December is de maand van gezelligheid. Pakjesavond met de kinderen, sfeervolle kerstdagen en, niet te vergeten, een feestelijke jaarwisseling. Wat is een jaarwisseling zonder vuurwerk?

    Het afsteken van vuurpijlen, gillende keukenmeiden en rotjes in inmiddels een traditie, die niet meer weg te denken is. Een mooie traditie. Maar hij heeft ook een minder mooie keerzijde. Op Nieuwjaarsdag vinden we de resultaten letterlijk op straat. U kent het wel. De straat ligt helemaal vol met vuurwerkafval en het openbare groen ziet helemaal rood.

    Dit vuurwerkafval maakt de straat er niet mooier op. Erger is dat het vuurwerkafval gevaarlijk is en slecht voor het milieu. In veel vuurwerk zit zink, lood en koper. Als dit te lang op straat blijft liggen, kan het schadelijk zijn voor het milieu. Bovendien ligt tussen het vuurwerkafval ook vaak onafgestoken vuurwerk. Kinderen proberen dit vuurwerk nogmaals af te steken. Dit is natuurlijk gevaarlijk.

    Genoeg redenen om het vuurwerkafval op te ruimen. Natuurlijk helpen wij u herbij, maar wij kunnen niet overal te gelijk zijn. Daarom vragen wij uw hulp. U kunt het afgekoelde afval in een plastic zak doen en deze in uw grijze afvalcontainer of ondergrondse restafvalcontainer gooien.

    Wat word uw goede voornemen? Helpt u een handje door uw eigen vuurwerkafval op te ruimen? Op deze manier draagt u bij aan een schone en veilige straat.

    #2
    Kreeg net deze folder in de bus gegooid door de gemeente. Vooral de introductie vind ik mooi geschreven. Wat nou een anti vuurwerk campagne! Zelfs de gemeente schrijft dat vuurwerk een echte traditie is.

    Comment


      #3
      Opgeruimd staat inderdaad netjes en is wel zo sociaal.
      Waar ik O&N vier komen de jongelui altijd het afschoten vuurwerk ophalen om hun (kleine) vreugdevuurtje brandend te houden.
      Haal dan altijd wat extra klein vuurwerk om als beloning voor het opruimen te geven.
      Vraag uiteraard altijd wel aan de ouders of ze het goed vinden dat ik ze vuurwerk geef.
      Mvg Frans

      Comment


        #4
        Ik zorg er elk jaar ervoor dat alle zooi in mijn straat wordt opgeruimd Gaat altijd met kameraad met de kruiwagen even rondom ons blokje waarna we het gebruiken om het vuur weer aan te wakkeren (nadat is gekeken of de cakes wel helemaal leeg zijn uiterraad)
        Gerwin

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
          Ik zorg er elk jaar ervoor dat alle zooi in mijn straat wordt opgeruimd Gaat altijd met kameraad met de kruiwagen even rondom ons blokje waarna we het gebruiken om het vuur weer aan te wakkeren (nadat is gekeken of de cakes wel helemaal leeg zijn uiterraad)
          Hoe kijk jij of de cake's zijn leeg geschoten dan:?

          Ik ruim alle knallers en matten altijd al rond een uur of 11 op de 31ste op zodat ik om 12uur mijn sier op een stabiele ondergrond kan afsteken...

          Maar denk dat ik dat dit jaar niet ga doen... want wil toch wel eens day after foto's maken:P

          Comment


            #6
            Ik laat altijd het papier erop zitten als er dan een groot stuk nog erop zit weet je dat er een gedeelte niet is afgegaan. Of als de tubes schoon / geen zwarte roet aan binnenkant zit. Of evve met de lamp erin schijnen zie je de bombette nog wel zitten
            Gerwin

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
              1Ik laat altijd het papier erop zitten als er dan een groot stuk nog erop zit weet je dat er een gedeelte niet is afgegaan.
              2 Of als de tubes schoon / geen zwarte roet aan binnenkant zit.
              3 Of even met de lamp erin schijnen zie je de bombette nog wel zitten
              1. Oké maar door het schieten van andere bombette's kan het papier van de andere tube er toch ook afgeknalt worden...
              2. Oke ja dat is een goede optie.. maar kan je dat wel goed zien dan in het donker enzo..
              3. met de lamp erin schijnen en dan zie je de bombete zitten.. is dat niet een beetje dom, sta je toch met je kop boven vuurwerk:?

              Comment

              Working...
              X