Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stichting Doe een Wens -> Wereldhavendagen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Stichting Doe een Wens -> Wereldhavendagen

    Een ouder bericht, maar we kregen hem van Lesli incl. foto's toegestuurd, wil hem daarom toch even plaatsen. Ik had het al ergens gelezen, maar kan er helaas niets meer over terugvinden.

    P E R S B E R I C H T



    Yoricks liefste wens: Een vuurwerkshow bijwonen.

    ‘Kijk hem in zijn ogen en je weet voldoende. Dat hij geniet! ‘

    Thomas (14) uit Brunssum had een bijzondere wens: hij wilde zo graag een keer een vuurwerkshow bijwonen. Doe Een Wens zou Doe Een Wens niet zijn als niet alles op alles werd gezet om deze unieke wens in vervulling te laten gaan. Op zaterdag 6 september was het zo ver…

    Het lijkt wel of het jouw wensdag is, pap!
    Om half twaalf ’s morgens komt er een limousine voorrijden en mag Yorick met zijn ouders en beste vriend van de middelbare school Joey (15) instappen voor een rit die het begin is van zijn wensdag. ‘ Wat een lange verrassing!’ In de limo is er een heerlijke lunch voor het gezelschap, worden er tijdschriften gelezen en films bekeken . Yorick en zijn vriend krijgen een prachtig Bjorn-borg t-shirt, hun ‘ favo-merk’ . Yorick laat alles heel blij over zich heen komen. Terwijl het gezin naar het Scheepvaart- en Transportcollege rijdt zegt Yorick: ‘Ik wil niet dat jullie vragen wat we gaan doen. Het is een verrassing’.
    Aangekomen wordt het Yorick al snel duidelijk dat dit hij aan het begin staat van een unieke ervaring. Hij volgt hier een presentatie en mag op verscheidene simulatoren zitten. Als Yorick op de kraansimulator zit, zegt hij: “Het is net een machine op de kermis waarmee je knuffels kunt vangen’. Hij geeft vervolgens aan dat hij het liefste een schip zou laten crashen. Hij wil het schip laten zinken, maar zover gaat de simulator niet. Met pretoogjes zegt hij: ‘Na vandaag noemen ze mij misschien wel Yorick de sloper.’ Vader mag ook een keer en komt hier met zweet op zijn rug uit, door de inspanning en sensatie! Moeder vindt het geweldig om Yorick te zien genieten. ‘Kijk hem in zijn ogen en je weet voldoende; dat hij geniet!’
    Buiten de drukte van de wereldhavendagen om worden er door SMIT twee ‘vuurwerk’pontons ingezet. Deze worden door een duwboot voortbewogen.’ Ik mag op het ponton tussen vuurwerk lopen, cool!’ Onder professionele begeleiding van Lesli Vuurwerk kijkt Yorick hier zijn ogen uit naar alle stroomdraadjes en kastjes die met een computer verbonden zijn! Maar hij weet nog niet wat er verder komen gaat…
    De vader van Yorick wilt ook veel weten over het vuurwerk. ‘Het lijkt wel of het jouw wensdag is, pap!’
    Na deze indrukwekkende ervaring rijdt de Limo Yorick en zijn gezelschap naar een drijvend restaurant onder de euromast.
    Hier krijgt Yorick een prachtige boeddha bij het toetje.
    Zijn eten is nog maar net gezakt, of de volgende verrassing staat hem te wachten.
    Met een Rigide infloatable boot, rijdt hij met 90 km per uur over de Maas heen. Hij mag zelfs aan het roer! ‘Dit is echt kicken!
    Met deze boot wordt hij uiteindelijk afgezet aan de Erasmusbrug bij zijn allergrootste wens: het bijwonen van een vuurwerkshow!
    Samen met zijn vader mag hij in een kabine op een duwboot, onder strenge veiligheidsvoorschriften, deze vuurwerkshow bijwonen. De vuurpijlen vliegen hem om de oren. ‘Hier heb ik nog nooit zó dicht met mijn neus bovenop gestaan!’ en ‘Ik tril helemaal’ is het eerste dat Yorick zegt! Het is een unieke ervaring!

    Yorick, een chauffeur in wording
    Yorick is helemaal gek van alles wat met vuurwerk te maken heeft en vooral de techniek daarachter. Hij wilt weten hoe dat vuurwerk nou precies de lucht in gaat.
    Yorick heeft taaislijmvliesziekte. Tijdens zijn wensdag was hij dat even helemaal vergeten en liet hij zien dat hij genoot van het vuurwerk dat horizontaal over de Rotterdamse wateren te zien was.
    Wanneer Yorick de straddle carrier simulator mag bedienen antwoordt de docent: ‘Yorick, je bent een chauffeur in wording! ‘

    Het einde van een fantastische dag!
    Na de spectaculaire vuurwerkshow rijdt het gezelschap rond middernacht met een taxi van RTC naar het Westing Hotel in Rotterdam.
    Daar heeft Yorick rustig de tijd om zijn ervaringen met zijn ouders en Joey te delen. Tot zijn verbazing komt hij in een versierde kamer terecht, met snoep en een dvd van een vuurwerkshow! Yorick sluit af met: ‘Op nummer één kwam de vuurwerkshow, maar de ervaring met de RIB-boot komt zeker op nummer twee!’
    Yorick en zijn ouders zijn de Doe Een Wens Stichting erg dankbaar en vonden het een fantastische dag!
    Na een snoepjesgevecht en slecht slapen keerden het gezelschap en Yorick terug naar het Limburgse land.

    #2
    Dit had ik vlak voor de show nog gehoord van Vincent inderdaad. En op de demo weer, vind dit een hele goede wensvervulling voor zo'n jongen. Leuk dat dit wordt geregeld voor deze kinderen.

    Comment

    Working...
    X