Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Man dood door vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Man dood door vuurwerk

    Man dood door vuurwerk
    Uitgegeven: 27 december 2007 23:23
    Laatst gewijzigd: 27 december 2007 23:24


    WAALWIJK - Een 31-jarige man uit Waalwijk is donderdagavond
    om het leven gekomen door een ongeval met vuurwerk. Volgens
    de politie was de man bezig met vuurwerk in een schuurtje achter
    zijn woning toen het vuurwerk ontplofte.

    Het slachtoffer raakte ernstig gewond, maar hulp mocht niet meer
    baten. Hij overleed ter plekke.

    De toedracht van het ongeval en om wat voor vuurwerk het ging,
    is nog niet bekend.

    bron
    Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

    #2
    Zo de eerste is er al weer zie de berichten alweer voor me na oud en nieuw de pers houd van zulk zoort berichten
    Gerwin

    Comment


      #3
      Zo dan, schokkend bericht, nog voor O&N.
      Ben benieuwd naar de toedracht, zal sowieso niet klein geweest zijn, maar wat moet iemand doen in een schuur, de dag voor de verkoop...

      We kunnen gissen naar shells, naar zelfmaak, maar laten we dat even afwachten.

      Comment


        #4
        Vuurwerk eist dode in Waalwijk

        27 dec 2007, 23:55 - WAALWIJK - Een 31-jarige Waalwijker is hedenavond omstreeks 21.30 uur om het leven gekomen bij een ongeluk met vuurwerk.


        Het fatale ongeval vond plaats in een schuurtje achter de woning Erve 4. De overleden man is de bewoner van dat pand.

        Hoe het ongeluk precies kon gebeuren, is niet bekend; er waren geen getuigen bij aanwezig. Het sporenonderzoek van de politie is nog gaande. Omwonenden hoorden rond genoemd tijdstip in ieder geval een erg harde knal.

        De politie kan tot nu toe alleen meedelen dat de man bij het ongeval ernstig gewond raakte en ter plekke aan zijn letsel is bezweken.

        De hulpdiensten - politie, brandweer en ambulancepersoneel - waren met veel medewerkers ter plaatse in de Erve. Ook trok de nasleep van het fatale vuurwerkincident veel toeschouwers.

        Comment


          #5
          Hoorde t net op de radio. Heavy. Zal wel niet door rotjes geweest zijn...

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
            Hoorde t net op de radio. Heavy. Zal wel niet door rotjes geweest zijn...
            daar kan je je toch vies in vergissen hoor hou een rotje maar eens in je hand als je hem afsteekt ( niet doen natuurlijk )

            je kan daardoor delen van je hand kwijtraken en misschien is die stoot van dat rotje zodanig dat je er een hartaanval van krijgt of iets dergelijks en daar kan je ook dood van blijven

            dus vergis je niet in vuurwerk hoor
            Counting Down The Days

            Comment


              #7
              Ik hoorde het van me moeder,Denk dat het om illegaal ging.

              Comment


                #8
                Waalwijker knutselde zelf met kruit

                Waalwijker knutselde zelf met kruit

                28 dec 2007, 14:45 - WAALWIJK - De 31-jarige Waalwijker die gisteravond na een explosie in een schuurtje overleed, was waarschijnlijk met kruit aan het experimenteren om zelf vuurwerk te maken.

                Hulpdiensten waren snel ter plaatse na het vuurwerkongeval in Waalwijk.

                Foto Reality Photo




                Dat blijkt uit voorlopig politieonderzoek. De explosie sloeg een gat van een meter bij een meter in het schuurdakje en zorgde voor een flinke toeloop van mensen. De technische recherche heeft de hele nacht onderzoek gedaan en trof kruitsporen aan, maar geen resten van bestaand vuurwerk zoals karton of rood


                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door skyline[NL] Bekijk bericht
                  daar kan je je toch vies in vergissen hoor hou een rotje maar eens in je hand als je hem afsteekt ( niet doen natuurlijk )

                  je kan daardoor delen van je hand kwijtraken en misschien is die stoot van dat rotje zodanig dat je er een hartaanval van krijgt of iets dergelijks en daar kan je ook dood van blijven

                  dus vergis je niet in vuurwerk hoor
                  lol Inderdaad niet in vuurwerk vergissen, maar een gat van een meter bij een meter in een dak slaat het niet denk ik. En iemand vermoorden zal het ook niet gauw doen.
                  Wel eens gehad trouwens, jaar of 10 geleden, dat een kanonslag in mn hand afging; beetje doof, tintelend gevoel, dat was het...

                  Geknutsel met kruit...domdomdom

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door skyline[NL] Bekijk bericht
                    daar kan je je toch vies in vergissen hoor hou een rotje maar eens in je hand als je hem afsteekt ( niet doen natuurlijk )
                    Pff.. Onzin, ik heb een vriend van me wel eens zo'n ding vast zien houden. Gewoon aan het uiteinde vastpakken en pang en er is niets aan de hand. Er is er vaker per ongeluk ook een in mijn hand ontploft.
                    Omdat het koud is doet het even pijn, maar het is echt niet gevaarlijk ofzo..
                    Misschien als je tegen de 85 aanloopt dat je van de schok een hartaanval kan krijgen, maargoed.

                    Ja tragisch nieuws, vooral dat het al zo vroeg is gebeurt. Als zo'n berichten na nieuwjaar komen is dat niet schadelijk voor de omzet zegmaar, ik hoor nu van veel kanten geluid dat er al iemand aan dood is.. Dat men het er daarom maar bij laat.

                    Comment


                      #11
                      Debat vuurwerk op site krant

                      Debat vuurwerk op site krant

                      29 dec 2007, 03:49 - WAALWIJK - Tientallen en nog eens tientallen mensen hebben gisteren via de site van het Brabants Dagblad gereageerd op het ongeval in Waalwijk, waarbij een man overleed na een vuurwerk-explosie.

                      De voor- en tegenstanders van de oudejaarstraditie kruisten de degens, slechts een enkeling onder de eigen, volledige naam.

                      Voor menigeen was het ongeluk het bewijs dat vuurwerk verboden zou moeten worden. Maar vuurwerkliefhebbers van het knal- en sierspul vinden vuurwerk ongevaarlijk, mits je het volgens de regels gebruikt. Zo schreef ene Timo op de site: "Vuurwerk is gevaarlijk als je er mee gaat klooien, ja! Als je het normaal afsteekt en afstand houdt, kan er altijd nog wel wat gebeuren, maar de kans is klein."

                      Gisteren even na 17 uur hadden al ruim 120 mensen gereageerd op het bericht van de overleden Waalwijker. En dat aantal is zeer hoog voor een bericht op internet. Dat geeft aan dat het onderwerp 'vuurwerk' leeft en dat het een discussie waard is.
                      De man overleed donderdagavond na een explosie in een schuurtje. Volgens de politie probeerde hij waarschijnlijk zelf met kruit vuurwerk te maken. Officieel mag vuurwerk pas sinds gisterochtend verkocht worden.

                      Een aantal site-bezoekers roept op de man niet te veroordelen, omdat niet duidelijk is wat er precies is gebeurd. "De mensen zouden niet zo snel moeten oordelen! Het is erg voor deze meneer en voor de nabestaanden. Ik wens iedereen (....) heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijden", schrijft ene Olga op de site.

                      Een enkeling wijst op het gevaar van het steeds zwaarder wordende legale vuurwerk. Vorig jaar werden de regels omtrent de zwaarte van vuurwerk versoepeld. 'Finie' schrijft: "Het vuurwerk is niet leuk meer, het zijn tegenwoordig alleen maar bommen."


                      Bron:

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
                        [B]. 'Finie' schrijft: "Het vuurwerk is niet leuk meer, het zijn tegenwoordig alleen maar bommen."

                        wat praat zij/hij!!
                        vroeger waren er alleen maar fonteintjes en de kleuren groen en rood en nog een paar fontijntjes?
                        ik begrpijp niet hoe die erop komt. nu zijn er veel meer dingen,''oneindig veel''!
                        ...alleen maar...
                        dan heeft ze het vast over de knallers, maar van sierpotten kan ik moeilijk zeggen dat het bommen zijn!
                        Het omhoog schieten misschien?
                        nee, dat is geen bom
                        de burst?
                        nee, dat is geen bom
                        wat ***t ze dan?
                        2011, denk!

                        Comment


                          #13
                          Het probleem is dat de mensen die dit zeggen niet het onderscheid kunnen maken tussen legaal en illegaal.
                          Illegaal zijn ook bommen tegenwoordig, als je ziet wat er aan explods, italiaanse bommen, cobra's en titanova's op de markt is.
                          Ook die pro blokken zijn geen kattepis, velen denken dan dat het de grotere nederlandse cakes zijn.

                          Comment


                            #14
                            en misschien is die stoot van dat rotje zodanig dat je er een hartaanval van krijgt of iets dergelijks en daar kan je ook dood van blijven
                            Meen je dit serieus?
                            Stoken tot we er bij neervallen!!

                            Comment

                            Working...
                            X