Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met mobiel + externe microfoon

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Filmen met mobiel + externe microfoon

    Hoi Pyro's,

    Ik wil graag een externe microfoon kopen voor het filmen. Alleen ik heb geen verstand welke nou echt goed is en welke de knal goed opneemt. Filmen jullie ook met een externe microfoon? En welke hebben jullie? Ik ga trouwens filmen met een Galaxy S8
    pyro is not a crime :-)

    #2
    Als je budget hebt kan je kiezen voor een stereo microfoon. Krijg je echt een goede brede soundstage, iets als een rode stereo videomic pro (let wel, kan niet direct in mobiel worden aangesloten, is als het goed is wel een verloopstekkertje voor).

    Een a dere goede optie is de rode videomicro, volgensmij rond de 50 euro, en plugt direct in je 3.5mm jack. Voordeel: klein, goedkoop en handig. Nadeel: geluid is niet stereo.

    Persoonlijk zou ik denk ik voor een externe recorder kiezen, denk hierbij aan een zoom H1. Voordeel: qua prijs in het midden (rond de 100 euro), zeer goed geluid, stereo mogelijkheid.
    Nadeel: geluid wordt extern ogenomen en niet direct met je video verbonden, je zult dus wat editing moeten toepassen. Er is ook software die video en geluid met elkaar kan linken als de video ook audio heeft (dus hij vergelijkt pieken en plakt dan de nieuwe audio samen met de video).
    Dit laatste kan tricky zijn, zeker tijdens oud en nieuw als je met de 'stress' en/of adrenaline zit en vergeet je externe recorder aan te zetten. De recorder heeft ook een 3. 5mm output, hier kan je eigenlijk oortjes of headphones inpluggen, maar is met een adapter als het goed is ook direct op de mobiel aan te sluiten waardoor het synchroniseer probleem is opgelost.

    Afhankelijk van je filmstijl kan je de recorder gewoon op een statiefje zetten en richten naar het vuurwerk en deze continu laten lopen. Batterij gaat lang mee, en audio files zijn niet zo groot (wordt 2gb micro sd meegeleverd). Dan film je gewoon wanneer je wilt en plakt alles achteraf aan mekaar.

    Dat zijn de opties denk ik wel

    Comment


      #3
      Top Baassie voor je antwoord. Hier heb ik zeker wat aan! Ik heb natuurlijk zelf ook al even gegoogled gisteren en ik kwam deze tegen: VideoMic Me. Deze plug and play volgens. Geen toeters en bellen voor instellen etc. Maar ik weet niet hoe die met knallen of iets om kan gaan. En hoe doet deze mic het als je wat afschiet en in de lucht ontploft?
      pyro is not a crime :-)

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door PyroTwente Bekijk bericht
        Top Baassie voor je antwoord. Hier heb ik zeker wat aan! Ik heb natuurlijk zelf ook al even gegoogled gisteren en ik kwam deze tegen: VideoMic Me. Deze plug and play volgens. Geen toeters en bellen voor instellen etc. Maar ik weet niet hoe die met knallen of iets om kan gaan. En hoe doet deze mic het als je wat afschiet en in de lucht ontploft?
        Jaa, die me bedoelde ik. Dat is de versie voor in je telefoon, de micro is dezelfde microfoon alleen dan bedoelt voor op een normale camera.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
          Jaa, die me bedoelde ik. Dat is de versie voor in je telefoon, de micro is dezelfde microfoon alleen dan bedoelt voor op een normale camera.
          Ah zo bedoel je. Thanks in ieder geval. Die lijkt mij inderdaad ook erg goed. Heb jij die ook gehad, dan wel op je camera? En hoe werkt deze als er iets knalt in de hoogte? Ik wacht nog even af of er nog meer reageren maar denk al wel dat ik er uit ben en die ga halen.
          pyro is not a crime :-)

          Comment


            #6
            Kijk aan, heb mijn oude account ook weer gevonden. En het werkt ook nog Voortaan post ik weer vanuit dit account.

            Comment

            Working...
            X