Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Funke brochure 2024

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Mag buitenlands vuurwerk weer besproken worden op vuurwerkcrew?

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Siren Bekijk bericht
      Mag buitenlands vuurwerk weer besproken worden op vuurwerkcrew?
      Nog steeds actief hier? Dacht dat je al wel vertrokken was naar het andere forum
      Knaldrang

      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Heistek Bekijk bericht
        Ook in deze prachtbrochure staan weer schitterende nieuwe producten!
        Er zitten er een aantal tussen die ik hoop te kunnen toevoegen aan mn Funke vitrine.

        Knaletters wie koopt die nou nog.
        Knaletters met Funke uitstraling wie koopt die nou niet!

        En die junior fontanen prachtig
        Wat doen ze geen idee
        Maakt dat uit met deze uitstraling

        Wordt weer een leuk jaar speuren naar nieuwe aanvullingen.

        [ATTACH=CONFIG]80516[/ATTACH]

        [ATTACH=CONFIG]80517[/ATTACH]
        Mijn vrouw en zelfs ik raken vertederd door de afbeelding van dat kereltje met die knalerwten. Ik weet niet waarom, maar zo zie ik jochies van 6 jaar of zo met die knalerwtjes plezier hebben. Aandoenlijk. Verder is het teruggrijpen van Funke naar de jaren vijftig, sinds enkele jaren. op zich ook zo leuk. Heeft iets ouderwets en gezelligs. Nu hoeft vuurwerk voor mij nooit of te nimmer ouderwets te worden, maar gezellig...dat is wel waarmee we het moeten associeren toch? Ik vind de verpakking, de afbeeldingen en het thema echt grandioos. Hier is echt veel aandacht aan besteed en dat vertaalt zich bij Funke ook door naar de kwaliteit van de producten in het geheel.

        Even wat off topic (dus dit niet lezen als je het te langdradig etc vindt): Ik heb niks meer met rotjes maar ik zag kort geleden die Funke Böller C, D I en II en ze deden me ZO denken aan de "Super Japanse Kanonslagen" die ik in december 1984 kocht dat ik de oude advertentie in onze lokale krant heb opgezocht. Ik dacht dat zes stuks 5 gulden waren. Nou...het was f 0.75/6. Maar ik heb ze vrijwel zeker voor 1,25 aangeschaft. Het was dan 5 pakjes voor 5 gulden. Maar die zagen er qua kleur en omvang precies zo uit als ik denk de B of C boller van Funke. Puur vanwege de nostalgie zou ik die dus kopen en niet eens per se hoeven afsteken. Echt goede herinneringen.
        Ik las die advertentie en ik weet dat het lastig was om strijkers te kopen want illegaal. Nou...in die advertentie stond gewoon, in de krant: "piraat aanstrijker, harde knal, 0.25/stuk" en dat had ik prima onthouden want ik betaalde inderdaad 25 gulden/100.
        Ik mis die jaren, met name medio jaren 80, toch met enige regelmaat enorm. Mensen herinner ik me als veel liever, rustiger, beduidend minder met zichzelf bezig en er kon zoveel meer zonder hard oordeel...Nu merk ik toch hardvochtigheid, intolerantie..onverdraagzaamheid en een soort "zero tolerance" Wij kochten gewoon kaliumchloraat bij de drogist. 100 gram/5 gulden en maakten staafbommen (op volume deden we er poedersuiker bij voor het zuurstof dat nodig was). We waren 15 jaar. De kracht....echt enorm. We maakten die staven gewoon op school, in het handenarbeid lokaal! Staaf, dichtwikkelen aan een kant. Gaatje erin boren. Lont erin. Daarna thuis vullen en dichtwikkelen. Dat geknutsel was echt oliedom en levensgevaarlijk! We staken deze ook nog gewoon, een keer, op het schoolplein af...En werden we van school gestuurd? Welnee, een reprimande, nooit meer doen en dat deden we ook niet. Er kon zoveel meer waar meestal met de mantel der liefde bedekt werd...en begrip dat we jochies van 14/15 waren, die aan de ene kant slimr waren maar ook niet zo braaf. Ik heb wel eens gelezen dat HAVO-leerlingen voor leraren het lastigst zijn, want ze zijn slim, gewiekst maar vaak niet zo braaf. Mijn leraren, die ik later nog regelmatig sprak vonden onze geintjes vaak wel erg leuk en ook doordacht. Ze vertelden me dat ze vaak in de lerarenkamer erover spraken: "Hoe hebben ze die stunt in godsnaam geflikt!?" Niet zo bozig.

        De beste vakantie voor een puber van15/16 nu: een tijdreisje naar 1984/85. 2Maar dat is misschien maar mijn smaak...

        Comment


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
          Verhaal
          Tip.
          Zet de radio eens op radio 2.
          Daar wordt nu de top 800 van de jaren 80 gedraaid.

          En mooi verhaal.
          Mijmeren over vroegah is altijd leuk.
          Kom zei de vis in de vissenkom.

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
            Tip.
            Zet de radio eens op radio 2.
            Daar wordt nu de top 800 van de jaren 80 gedraaid.

            En mooi verhaal.
            Mijmeren over vroegah is altijd leuk.

            Joe

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240206_124914_Samsung Internet.jpg
Vertoningen:1
Grootte:78,0 KB
ID:	1609315

            Comment


              #36
              In de auto staat Joe inderdaad op, dank voor de tip! Ook omdat mijn vrouw (meer iemand van de jaren 90) het goed vindt. Op mijn werk staat radio10 60/70 op en die vind ik muzikaal dan ook veel beter. Niet alles, maar begin jaren zeventig...Dan met name Roxy Music en iets minder David Bowie. Bryan Ferry schreef teksten die nu echt niet meer zouden kunnen, met Brian Eno als muzikale motor. Maar ook Andy Mackay en Phil Manzanera zijn absolute topmuzikanten. Ik vind deze, met name de tekst en de performance erbij, fantastisch. Dat had je in de jaren 80 ook al niet meer.
              https://www.youtube.com/watch?v=XCzhAeukF1A

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Knettermans Bekijk bericht
                Tripje naar Polen of zo?

                Geweldig dat iemand dit soort dingen maakt en ondanks dat ik alleen nog maar een filmpje van de rode variant heb gezien weet ik nu al dat ik de compound wil hebben!
                Ik ook en is volgens mij gewoon F2, daarvoor hoef je niet naar Polen. Zal in Belgie zelfs wel te krijgen zijn. Maar Funke laat NL terecht linksliggen, dus dat wordt dan elders halen. Maar als de kans er is, komt deze er zeker!

                Comment


                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Knettermans Bekijk bericht
                  Bij deze foto's van de 2024 brochure van Funke.
                  Hoe kom je aan die folder? Die folder op zich is al een must-have vind ik!

                  Comment


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
                    Hoe kom je aan die folder? Die folder op zich is al een must-have vind ik!
                    Deze folders waren op de Spielwarenmesse beschikbaar op de Funke stand. Ik was er helaas niet zelf bij en heb zelf de brochure ook niet. Je komt ze eigenlijk verder ook nergens tegen, ik althans niet, anders zou het wel een hebbedingetje zijn.
                    Het mooiste werk is vuurwerk!

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                      Ik vind die van Albert echt leeeeeelijk lol
                      Smaken verschillen, ik vind het wel creatief.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Knettermans Bekijk bericht
                      Deze folders waren op de Spielwarenmesse beschikbaar op de Funke stand. Ik was er helaas niet zelf bij en heb zelf de brochure ook niet. Je komt ze eigenlijk verder ook nergens tegen, ik althans niet, anders zou het wel een hebbedingetje zijn.
                      Stand was tijdelijk en deze folders zijn zeker allang weg?


                      Jammer dat Funke vertrokken is uit NL, maar begrijpelijk. Aan de andere kant weet Broekhoff de laatste jaren toch behoorlijke kwaliteit neer te zetten en dat onder de NL regel- en wetgeving.

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht

                        Stand was tijdelijk en deze folders zijn zeker allang weg?
                        De stand was op de Spielwarenmesse, een speelgoed- en vuurwerkbeurs in Duitsland.
                        Het mooiste werk is vuurwerk!

                        Comment


                          #42
                          Ga sowieso voor de Crossette lijn van Argento dit jaar mooi effect.

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
                            Geen idee waarom, maar deze set intrigeert mij na het zien van de afbeelding.

                            [ATTACH=CONFIG]80510[/ATTACH]
                            voor de gene die de prijs willen weten deze ligt rond de 45euro per cake

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door jopoh Bekijk bericht
                              voor de gene die de prijs willen weten deze ligt rond de 45euro per cake
                              Ik heb de gele variant idd al gespot voor 45 Euro. Als dat betekent dat de compound versie rond de 180 komt te liggen dan komt die zeker op het lijstje.

                              De waaier varianten (Rising Python) zijn al wel in verschillende kleuren te koop voor 28 Euro.
                              Het mooiste werk is vuurwerk!

                              Comment


                                #45
                                Zijn voor de handarbeid en uniciteit heeeel prima prijzen

                                Comment

                                Working...
                                X