Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk filmen in 4k 60 FPS met mobiel

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk filmen in 4k 60 FPS met mobiel

    Recent heb ik toch besloten om dit jaar eens een nieuwe telefoon te gaan kopen.
    En toen opeens viel mij op hoe goed de filmkwaliteit van de recentere iPhones is als het om siervuurwerk filmen gaat. Ondanks dat ik nog nooit Apple heb gehad kan dit mij zomaar over de streep trekken.

    Op dit moment film ik mijn vuurwerk met de Panasonic DMC FZ300. Deze camera kan in principe 4k filmen, zij het wel alleen in 30 fps. Ook merk ik dat het best lastig is om er siervuurwerk goed mee te filmen. De kleuren worden niet heel mooi gepakt, en het is lastig scherpstellen.

    Ik zit dus te overwegen om een nieuwe telefoon te kopen, waarschijnlijk een iPhone (of een andere telefoon die aan dezelfde eisen voldoet), waarmee ik dus ook siervuurwerk kan filmen. Zelf was mijn oog gevallen op de iPhone 8. Niet de allernieuwste, maar wel wat meer binnen mijn budget. Heeft iemand filmpjes van vuurwerk (in 4k en 60 FPS het liefst) die geschoten zijn met deze specifieke telefoon? Of heb je een andere iPhone of telefoon waar je ook mooie 4k (en het liefst 60 FPS) beelden mee kan maken, en heb je beelden van vuurwerk daarvan, deel die ook gerust.

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

    #2
    Apple houdt de prijzen van de Iphone kunstmatig hoog. Zelfs voor oudere telefoons blijf je te veel betalen. De concurrent, Samsung, heeft dat niet. Daar ligt de prijs kwaliteit verhouding veel beter en de camera is minstens zo goed.

    De kleuren hebben niks met 4K of aantal frames te maken. Vanaf Iphone 11 pro zijn de kleuren in de avond met siervuurwerk goed dus bespaar je een 'miskoop' wat de camera betreft. Ik heb nu de Samsung S21 en dat bevalt me echt prima qua kleuren en geluid, ik heb bijvoorbeeld geen externe mic meer nodig. Met zeer slechte belichting blijven kleuren in de avond soms flets, maar dat is bij iedere telefoon.


    Mijn vorige telefoon, de Samsung S10 beviel me ook goed. Vooral overdag filmpjes waren echt super. De avondfilmpjes waren wat flets maar ondanks dat kreeg ik veel complimenten er over. De S21 is wel overduidelijk een niveau hoger. De Iphone 8 is trouwens wel echt al een oud model, ik denk niet dat je daarmee echt een upgrade zal hebben met je camera nu. Alle A lijn telefoons van tegenwoordig ( 2019 t/m 2021 ) zijn in het algemeen wel overduidelijk beter in alle opzichten dan je camera die je nu gebruikt.

    Avond filmpje Samsung S10 zonder externe mic


    Overdag filmpje Samsung S10 met externe mic


    Avond filmpje S21
    Moet je even op mijn kanaal kijken

    Overdag filmpje S21 zonder externe mic



    Dit is allemaal direct geupload vanaf m'n telefoon dus zelfs zonder een bewerkings programma. Met bewerkingsprogramma kan je er denk ik nog meer uithalen.

    Comment


      #3
      knetters die sonora ! lekkahhh
      http://www.stefandrukker.nl

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
        Zelf was mijn oog gevallen op de iPhone 8. Niet de allernieuwste, maar wel wat meer binnen mijn budget. Heeft iemand filmpjes van vuurwerk (in 4k en 60 FPS het liefst) die geschoten zijn met deze specifieke telefoon? Of heb je een andere iPhone of telefoon waar je ook mooie 4k (en het liefst 60 FPS) beelden mee kan maken, en heb je beelden van vuurwerk daarvan, deel die ook gerust.

        Alvast bedankt voor de moeite!
        Vanaf iPhone 11 is het alleen maar beter geworden qua filmen (en foto's). Dus als je budget het toelaat zou ik daar voor sparen. Heb momenteel de iPhone 11. De filmkwaliteit is echt nog een paar klassen beter dan bij de iphone 8, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Met deze heb ik echter nog geen vuurwerkfilmpjes gemaakt. Ook zou je een externe mic voor smartphones kunnen halen, mocht je het geluid nét niet vinden.

        Mijn filmpjes van enkele jaren terug zijn allemaal gemaakt met de iPhone 8. Enkele voorbeelden:







        ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

        Comment


          #5
          Ik heb de Samsung A71 en ik moet zeggen dat de kwaliteit niet heel bijzonder is, dus ik zou niet in de A klasse van Samsung kijken kwa camera

          Comment


            #6
            Heb zelf de 8 gehad, en nu de 11. Zoals eerder benoemd, de 11 is een flinke stap vooruit m.b.t. de iphone 8. In de Iphone 11 zitten dan ook 2 camera’s en de 8 zit er 1(kleiner en goedkopere camera dan 1vd2 van de Iphone 11). Persoonlijk vind ik video’s (en dan met name vuurwerk) van de Iphone beter. Dit komt niet alleen door de camera’s die worden gebruikt (die van Samsung zullen vast ook top of the line zijn)maar ook door het besturingssysteem en de software die voor de camera’s gebuikt wordt door het merk. Software is tegenwoordig alles, en heeft een grote invloed op de kwaliteit van een product (zoals de camera) Iphone 11 is zeer sterk aan te raden, de 11 pro en 12 & 12 pro videokwaliteit is echt subliem, en nog een stap hoger.

            Comment


              #7
              Heb al jaren Samsung en ben er erg tevreden over, ook qua filmen.
              Onderstaande video gefilmd met de Galaxy S10, de Galaxy S21 is qua filmen momenteel wel de beste keuze als je het mij vraagt.

              Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

              Comment


                #8
                Sinds kort heb ik ook de S21. Hiervoor de S10, S7 en de S6

                Evolutie van Samsung:

                S6


                S7edge



                S10

                https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

                Comment


                  #9
                  Deze is gefilmd met Iphone 8+ :


                  En deze is gefilmd met Iphone 12 pro max:

                  Comment


                    #10


                    Hier heb ik gefilmd op 1080p met 60 fps met mijn iPhone 12 pro

                    Comment


                      #11
                      Bedankt allemaal voor de bijdragen, hier heb ik zeker wat aan!
                      Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                      Comment


                        #12
                        Inmiddels heb ik een model voor ogen wat ik ga kopen.
                        De iPhone 11 pro. Ik vraag mij alleen af hoeveel geheugen ik er bij moet nemen? 4k 60 FPS videobestanden nemen best wat ruimte in, dus ik zat te denken aan 256GB, of is dat ook niet genoeg en moet ik eerder denken aan 512GB? Op oudjaarsdag film ik best wat namelijk.
                        Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
                          Inmiddels heb ik een model voor ogen wat ik ga kopen.
                          De iPhone 11 pro. Ik vraag mij alleen af hoeveel geheugen ik er bij moet nemen? 4k 60 FPS videobestanden nemen best wat ruimte in, dus ik zat te denken aan 256GB, of is dat ook niet genoeg en moet ik eerder denken aan 512GB? Op oudjaarsdag film ik best wat namelijk.
                          Overdag beelden zijn zoon 400mb groot per minuut, avond beelden rond de 850mb. Oud en nieuw red je wel met de 256gb
                          https://youtube.com/c/EindjePyro

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
                            Inmiddels heb ik een model voor ogen wat ik ga kopen.
                            De iPhone 11 pro. Ik vraag mij alleen af hoeveel geheugen ik er bij moet nemen? 4k 60 FPS videobestanden nemen best wat ruimte in, dus ik zat te denken aan 256GB, of is dat ook niet genoeg en moet ik eerder denken aan 512GB? Op oudjaarsdag film ik best wat namelijk.
                            Het probleem is dat meer dan de helft vaak al weg gaat het het besturingssysteem. Dus van die 256GB blijft dan bijvoorbeeld 100GB over totaal voor al je apps en andere dingen. Dus ik zou wel een google drive oid er bij nemen als je van plan bent veel te filmen ( kost 3 euro per maand voor 1000+GB geloof ik ).

                            En nog een tip, Iphone heeft een slechte microfoon die knallen dempen wat je filmpjes behoorlijk verpest dus een externe mic is ook essentieel.

                            Comment


                              #15
                              Dat laatste weet ik inderdaad, externe mic bestel ik er sowieso bij. Nog even kijken welke dat wordt, maar ik ga denk ik voor de Rode VideoMic Me-L.
                              Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                              Comment

                              Working...
                              X