Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe microfoon

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oke er wordt bij ons eigenlijk door verschillende iPhone's gefilmd maar het geluid is vreselijk bij die apparaten zoals bekend, nou heb ik al een externe mic (rode videomic Me-L) maar blijf het gewoon een bak popcorn vinden.. nu had ik op aanraden een app gedownload "Rodereporter" (zodat je ook kon zien of de mic er nu goed inzit/aangesloten is, hoe weet je anders of hij het doet..?) nu kan je in die app in instellingen kiezen voor 2 optie's voor QUALTY
    - standaard (hier stond hij op ingesteld)
    48.0kHz 24-bit WAV
    - Compressed
    48.0kHz 256kbps MP3

    en als je de Compressed aanvinkt als instelling kan je die ook nog veranderen in 128kbps - 256kbps - 320kbps..

    dit is mij allemaal teveel van het goeie om er wijs van te worden en google wordt ik ook niet wijs van..
    hopelijk iemand hier die ons op weg wilt helpen hiermee of weet waar je hem het beste op kan zetten? ?
    https://www.youtube.com/@vuurpijl

    Comment


      #32
      Tip: De Zoom IQ7 voor de Iphone. Wij hebben deze vergeleken met de Rode Stero Videomic Pro Rycote en de verschil is zeer klein! Als je geïntereseerd bent kun je altijd een pb'tje sturen.

      Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
      Straatfilmpje Geweldige box dit! ..........


      Aangesloten de Zoom IQ7 Stereo Microfoon (op een Iphone). Echt een aanrader! Stand 4 op 120 graden i.c.m. de Zoom WSU-1 deadkitten.
      En een vergelijking mocht je interesse hebben:



      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
        Tip: De Zoom IQ7 voor de Iphone. Wij hebben deze vergeleken met de Rode Stero Videomic Pro Rycote en de verschil is zeer klein! Als je geïntereseerd bent kun je altijd een pb'tje sturen.



        En een vergelijking mocht je interesse hebben:



        Ik heb hiervan de Android / USB C Versie de Zoom AM7 met WSU-1 windkap.
        Alles op mijn kanaal sinds de Huisman Demo is ermee opgenomen. Hieronder wat verschillende soorten met gelijke instellingen.











        Laatst aangepast door Stefan Works; 26 December 2023, 08:31.
        www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

        Comment


          #34
          Hier een filmpje met een S22 zonder externe microfoon.
          Burst pakt hij niet echt lekker op.
          Heb vorig jaar geouwehoer gehad met mijn externe Rode Stereo Videomic Pro Rycote.
          Zit nu te twijfelen of ik een ander aanschaf....

          Welke instellingen hebben jullie de Rode Stereo Videomic Pro Rycote staan?

          https://store.steampowered.com/curator/43922535

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
            Hier een filmpje met een S22 zonder externe microfoon.
            Burst pakt hij niet echt lekker op.
            Heb vorig jaar geouwehoer gehad met mijn externe Rode Stereo Videomic Pro Rycote.
            Zit nu te twijfelen of ik een ander aanschaf....

            Welke instellingen hebben jullie de Rode Stereo Videomic Pro Rycote staan?
            Wat voor geouwehoer had je? Ik hield hem altijd op de 2 middelste standen.

            De Rycote werkte bij mij alleen helemaal niet i.c.m. een Iphone (zie topic Komodo Dragon). Ben daarom opzoek gegaan naar het beste alternatief en zodoende op de Zoom IQ7 uitgekomen (Zoom AM7 voor Android toestellen)

            Was graag bij de Rycote gebleven, maar om de kwaliteit van een Iphone te evenaren (4K 60 FPS) in een camera/camcorder moet je gauw €1000+ uitgeven. Maar gelukkig is het verschil tussen de Zoom en Rode (Rycote) echt minimaal. De Zoom klinkt iets oppervlakkiger en de Rode Rycote iets dieper met een heel klein beetje meer bass in zich. De Rycote komt daardoor echt een ietsiepietsie beetje beter over als in het echt. Maar de verschillen zijn zoals gezegd minimaal.

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
              Wat voor geouwehoer had je? Ik hield hem altijd op de 2 middelste standen.

              De Rycote werkte bij mij alleen helemaal niet i.c.m. een Iphone (zie topic Komodo Dragon). Ben daarom opzoek gegaan naar het beste alternatief en zodoende op de Zoom IQ7 uitgekomen (Zoom AM7 voor Android toestellen)

              Was graag bij de Rycote gebleven, maar om de kwaliteit van een Iphone te evenaren (4K 60 FPS) in een camera/camcorder moet je gauw €1000+ uitgeven. Maar gelukkig is het verschil tussen de Zoom en Rode (Rycote) echt minimaal. De Zoom klinkt iets oppervlakkiger en de Rode Rycote iets dieper met een heel klein beetje meer bass in zich. De Rycote komt daardoor echt een ietsiepietsie beetje beter over als in het echt. Maar de verschillen zijn zoals gezegd minimaal.
              Dit had ik dus, zie video onder bericht.
              Het leek alsof hij hardere geluiden niet kon opnemen, dus boven limit zat.
              Wat ik denk is dat ik hem toen op +20 db had staan. Maar ik weet het niet meer zeker.
              Ik heb dus ook nog maar weinig vertrouwen in deze microfoon.

              https://store.steampowered.com/curator/43922535

              Comment


                #37
                Die Zoom iQ7 is wel schaars zeg, of voor de hoofdprijs, of lange levertijd.

                Comment


                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
                  Dit had ik dus, zie video onder bericht.
                  Het leek alsof hij hardere geluiden niet kon opnemen, dus boven limit zat.
                  Wat ik denk is dat ik hem toen op +20 db had staan. Maar ik weet het niet meer zeker.
                  Ik heb dus ook nog maar weinig vertrouwen in deze microfoon.

                  Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
                  Ik heb dezelfde ervaring met de "Rode Stereo Videomic Pro Rycote" (tennisbal uitvoering) op de Iphone. Vond het ook heel vreemd... En heb alles goed aangesloten. Dus de 3.5mm van de Rode mic op een SC4 kabel (van Rode) wat van de TRS aansluiting een TRSS aansluiting maakt en daarop weer de "Apple Lightning naar mini jack adapter".

                  Onderstaand dus de Iphone icm de "Rode Stereo Videomic Pro Rycote" (Niet aan beginnen dus)

                  Ik heb dus precies hetzelfde gehad. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Heb mij vooraf wel goed geïnformeerd en de juiste kabels gebruikt.

                  Maar een lang verhaal kort: het is wat het is. Gelukkig kunnen we elkaar op dit forum opweg helpen. Vanwege de beeldkwaliteit kies ik voor de Iphone i.c.m. de Zoom IQ7. Voor Android gebruikers is er een Zoom AM7. Beter ga je niet vinden… ja de Rode videomic pro Rycote maar die werkt dus niet naar behoren i.c.m. een mobiele telefoon (in ieder geval Iphone’s).

                  Comment


                    #39
                    Zojuist de Zoom AM7 MS besteld, 95 euro
                    Op welke instellingen hebben jullie hem staan?
                    https://store.steampowered.com/curator/43922535

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo Bekijk bericht
                      Ik heb dus precies hetzelfde gehad. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Heb mij vooraf wel goed geïnformeerd en de juiste kabels gebruikt.

                      Maar een lang verhaal kort: het is wat het is. Gelukkig kunnen we elkaar op dit forum opweg helpen. Vanwege de beeldkwaliteit kies ik voor de Iphone i.c.m. de Zoom IQ7. Voor Android gebruikers is er een Zoom AM7. Beter ga je niet vinden… ja de Rode videomic pro Rycote maar die werkt dus niet naar behoren i.c.m. een mobiele telefoon (in ieder geval Iphone’s).
                      Blijf het apart vinden, hiervoor deed het het prima.
                      Ook als ik hem nu test doet hij het gewoon goed.

                      Dit was na de show met slecht geluid, deed het gewoon weer zoals ie moest doen.

                      https://store.steampowered.com/curator/43922535

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
                        Zojuist de Zoom AM7 MS besteld, 95 euro
                        Op welke instellingen hebben jullie hem staan?
                        120 4

                        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20231226_141811.jpg
Vertoningen:1
Grootte:140,4 KB
ID:	1603721
                        www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

                        Comment


                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
                          Zojuist de Zoom AM7 MS besteld, 95 euro
                          Op welke instellingen hebben jullie hem staan?
                          Stand 4, 120 graden.

                          Maar let op: het kleine wiel draait heel makkelijk weg. Een stukje doorzichtige plakband hier overheen plaatsen lost dit probleem heel goed op. Ik zal thuis ook even een foto maken straks.

                          Tip: de Zoom WSU-1 Deadkitten mee bestellen tegen windruis. Hij past als gegoten Maakt de microfoon wel 3x zo groot, maar onmisbaar wanneer de wind iets harder waait. Zie dat Stefan Works ook de deadkitten heeft

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Vwsiempre Bekijk bericht
                            Die Zoom iQ7 is wel schaars zeg, of voor de hoofdprijs, of lange levertijd.
                            Baxshop 6 op voorraad momenteel voor €99 ps. Dit is de normale prijs die ik er ook voor betaald heb. De Rode videomic Pro Rycote kost bijvoorbeeld al gauw het dubbele. Dus op zich valt het mee en je krijgt er nagenoeg dezelfde geluidskwaliteit voor terug.
                            Ik heb geen belangen bij het promoten van deze microfoon, behalve dat ik er enthousiast over ben toen ik ook zoekkende was naar de beste opnamekwaliteit voor een Iphone. Help graag waar dat kan als mede liefhebber

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
                              Zojuist de Zoom AM7 MS besteld, 95 euro
                              Op welke instellingen hebben jullie hem staan?
                              Zojuist een mail gekregen dat hij niet meer op voorraad is.
                              Jammer, hopelijk kan ik hem nog wel ergens anders krijgen.
                              https://store.steampowered.com/curator/43922535

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
                                Zojuist een mail gekregen dat hij niet meer op voorraad is.
                                Jammer, hopelijk kan ik hem nog wel ergens anders krijgen.
                                Ik had zeer snelle verzending via reporterstore.nl
                                Niet om hier nu reclame voor te maken maar die hebben 'm volgens de site op voorraad nog en voor 17h besteld zelfde dag verzonden.
                                www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

                                Comment

                                Working...
                                X