Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk op Flickr

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk op Flickr

    Flickr
    is een fotodeelsite waar ruim 2 miljoen foto's per dag geupload worden. De website is internationaal bekend en er zijn mensen van Chinese tot Nederlandse afkomst.

    Met 2 miljoen nieuwe foto per dag zijn er ook genoeg vuurwerkfoto's tussen.
    De ene van een professional en de ander van een 'normaal' individu.

    Op Flickr heb je net als op Youtube ook Groups.
    Ik dacht orgineel te zijn met een Vuurwerk / Fireworks group, maar helaas, die bestond al. Deze groep heeft 4,292 Members en al ruim 15,939 foto's in het groep album. Een behoorlijke groep dus.

    Een kleine impressie van vuurwerkfoto's van Flickr.com:


    Het mooie aan deze foto is dat je al die wolkjes van salutes oid. kan zien die net afgegaan zijn.


    Je vind er ook foto's met apparte/bijzondere effecten die je niet veel ziet.


    Deze foto is leuk, als titel heeft hij "Watching the fireworks"


    En een nog meer bijzondere foto, hoewel ik betwijfel of dit echt is.


    En tot slot. Ook hele abstracte foto's... vind ik persoonlijk wel mooi

    Flickr.com is een onderdeel van yahoo. Aanmelden is vrij eenvoudig.
    Je moet een acount hebben op yahoo.com. Heb je deze al? Dan kun je zo inloggen op Flickr.com
    Nog geen yahoo ID? Maak hem dan hier.

    Over Flickr en de members;
    Elke foto die je toevoegd kan op gereageerd worden, ze kunnen door anderen toegevoegd worden als favorite
    (favoriete foto) en je kunt ze toevoegen aan een groep mits je lid bent van een groep.
    Als je reacties krijgt zijn deze altijd positief of met opbouwende kritiek.

    Ter informatie:
    Flickr is een amerikaans/engelse term binnen de fotografie wereld.
    Op zijn Nederlands klinkt het als flikker en zal je snel denken aan h omo's enz.
    hier gaat het absoluut niet over!

    Preloadr
    Als je niet beschikt over photoshop of een ander foto-nabewerkings-programma kun je gebruik maken van Preloadr.com
    Hier kun je online je foto's bewerken en vervolgens automatisch toevoegen aan je Flickr album. Geuploade foto's kun je ook openen in Preloadr en alsnog nabewerken.

    Oke, een afsluitertje van Flickr.com:

    Een appart gezicht vind ik zelf.

    - - - - -

    Ik zelf ben ook lid van Flickr maar heb zo goed als geen vuurwerk foto's op mijn fotostream. Daarvoor heb ik jekovuurwerk

    Maargoed, omdat het een kwalitatief hoge website is wilde ik hem jullie niet onthouden. Het is sowieso een makkelijke site, ook als je gebruikt voor je normale foto's. Je kunt gemakkelijk en redelijk snel uploaden, je foto's een titel geven en taggen. Best handig voor als je geen webhosting hebt!

    Ik weet niet of dit topic in de goeie categorie staat maar deze leek me het meest geschikt. Ook omdat je dan ev. foto's kan posten in dit topic die je gevonden had op flickr en hier graag wilt delen.
    Laatst aangepast door Jeko; 14 July 2008, 14:44.

    #2
    Ik heb eens van deze site gehoort, maar ik dacht dat het een nationale site was. Nooit gewete dan hij zó bekend stond.
    Trouwens mooie foto's, en die 'watching the fireworks' is trouwens erg orgineel.
    Bedankt jeko

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
      Ik heb eens van deze site gehoort, maar ik dacht dat het een nationale site was. Nooit gewete dan hij zó bekend stond.
      Trouwens mooie foto's, en die 'watching the fireworks' is trouwens erg orgineel.
      Bedankt jeko
      Geen dank! Ja flickr is populairder als ik dacht. Maar wat me gelijk opvalt is dat als je reacties krijgt ze veelal in het engels geplaatst worden. Er zijn voornamelijk veel chinesen en jappanners vandaar ook de vele vuurwerkfoto's die er nog te vinden zijn.

      Ook leuk als je een keertje niks te doen hebt, typ een leuke tagg in en ga foto's loeren, er staan er zo ontzettend veel opje raakt serieus niet uitgekeken!

      Comment


        #4
        Bedankt, foto's zien er prachtig uit. Had eigelijk nog nooit van die site gehoord mischien eens maar schijnbaar niet onthouden.

        Inderdaad Jeko heb je eens een keer niks tedoen kan je daar lekker foto's bekijken.

        Comment


          #5
          Bedankt man! Daar ben je weer een hele tijd zoet mee! Zelf vind ik deze echt heel mooi:

          Laatst aangepast door alexy; 3 October 2007, 22:26. Reden: tag fout
          Gr. Alex:bye:

          Comment


            #6
            ook ik heb even rondgekeken en kwam dit tegen, echt prachtige foto's

            Ik kan ze hier helaas niet laten zien, ze zijn beveligd, je kan zelfs geen link krijgen.. toch raad ik jullie aan om te kijken, en misschien een screenshotje te maken

            Vincent.

            Comment


              #7
              Komt omdat het gif bestanden zijn
              Maar daar zitten inderdaad ook echt indrukwekkende foto's bij!
              Bedankt voor het delen jongens!

              Comment


                #8
                Ik ben ook wat mooie foto's tegengekomen op Flickr:


                Erg mooi, die pad en dan dat rood met roze.


                Deze foto is genomen tijdens oud en nieuw in Sydney, het mooie is je zie op veel plaatsen vuurwerk, op de brug is helemaal mooie en je ziet Happy New Year dat vind ik ook wel wat hebben!


                Hele groene thema


                Deze is gewoon gaaf.

                Comment


                  #9
                  Mooie fotos !!!!!
                  Taliban en vuurwerk laaf.info
                  [COLOR="Red"]STOOK VERSTANDIG[/COLOR]
                  Slopen is niet stoer

                  Comment


                    #10
                    Nice bump Maar het is inderdaad heel erg leuk om gewoon eens door de foto's daar te kijken, soms kom je echt hele vette platen tegen daar.

                    Comment


                      #11
                      Ik ben er ook een paar tegengekomen hieronder een paar foto's


                      als je goed kijkt zie het rode gedeelte in een vorm van een hartje


                      Ik vind het altijd mooi om een vuurwerkfoto te zien met een gebouw erbij zo bij deze de Capitol


                      Deze is gewoon vet

                      Er zijn genoeg mooie foto's om te zien ben je een liefhebber van vuurwerkfoto's ?
                      dan zal ik zeker ff een kijkje nemen

                      Gr. Jean-Paul
                      Knaap!

                      Comment


                        #12
                        @jeko

                        Die eerste foto is van de coney island, is ook te zien in de film ''The warriors''

                        Filmpje van deze geweldige film...
                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                        Comment


                          #13
                          ook een erg mooie foto: http://www.flickr.com/photos/roeland...rg/2636340904/
                          NO³

                          Comment


                            #14
                            Die had ik al eens eerder ergens gespot geloof ik, Maar hij is zeker een speciale.

                            Oja Jeko, die foto waarvan jij denkt dat hij niet echt is. In het Licht van die bloemen zie je stalen buizen ofzo. Dus het zou wel kunnen ;)
                            ..

                            Comment


                              #15
                              Mooie foto's te vinden inderdaad! Zelf gebruik ik flickr ook, vooral voor foto's van treinen die ik graag fotografeer

                              In de vuurwerk periode maak ik (sinds vorig jaar) ook foto's van vuurwerk. Er zijn nu 3 foto's van mij te vinden op flickr van vuurwerk. Dat worden er dit jaar meer!

                              Klik hier voor mijn profiel ;)

                              Comment

                              Working...
                              X