Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

!HELP! mini dv probleem!

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    !HELP! mini dv probleem!

    wie oh wie kan mij helpen?

    het volgende is het geval.
    ik film al jaren zonder problemen met de sony DCR-HC23
    dus ook afgelopen oud en nieuw.
    nu wou ik dus 1 januari op de tv mijn film kijken, maar na 20 minuten begonnen er balken te komen in beeld, geluid vervorming en gekriegel.
    dit wordt steeds erger naarmate de minuten verder gaan.
    ook als ik op het lcd schermpje kijk zie ik dat de seconden sneller gaan, dus 1 seconde is anderhalve seconde. en dus ook op de tv.

    afijn, cleaning tape er in gedaan maar dat heeft niet geholpen...
    cassette 2 (want ik had 2x 60min opgenomen) er in gedaan, en precies hetzelfde geouwehoer als hierboven geschreven!!!
    tijdens het filmen met oud en nieuw heb ik niks gemerkt, dus ik vind dit heel vaag.
    het zijn nieuwe cassettes rechtstreeks uit folie trouwens, en ik heb altijd met sony cassettes gefilmt.
    op internet gezocht wat er aan de hand kon zijn, en ik kwam tot maar 1 conclussie: videokoppen kapot...
    omdat videokoppen vervangen nogal een duur grapje is, heb ik dagen op marktplaats gezocht voor een goeie 2e hands camera.
    afijn, eergisteren een deal gesloten en vandaag de camera (sony DCR-HC27E) gekregen.
    alles aangesloten op de tv, en wat blijkt? hetzelfde geouwehoer als met mijn oude camera....

    ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen!
    wie kan mij helpen?

    #2
    ligt het dan niet aan de tv?

    verder totaal geen verstand van
    Je bent een runt als je jezelf geen vuurwerk gund

    Comment


      #3
      Zie je op het lcd schermpje ook strepen tijdens het afspelen? Of alleen op de tv. Misschien even een ander kabeltje proberen.
      December Will Be Magic Again!!

      Comment


        #4
        Lijkt meer een geval van beschadigd tape. Bij het opnemen gaat het al fout denk ik.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
          Zie je op het lcd schermpje ook strepen tijdens het afspelen? Of alleen op de tv. Misschien even een ander kabeltje proberen.
          op het lcd schermpje precies hetzelfde als op de tv.
          ook qua geluid.
          maar tijdens het opnemen niks geen problemen gezien op het lcd schermpje.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door r-blue Bekijk bericht
            Lijkt meer een geval van beschadigd tape. Bij het opnemen gaat het al fout denk ik.
            als hij het nou bij 1 tape deed...
            maar het is bij alle 2 de tapes zo.
            en waren nieuw.

            Comment


              #7
              Als de koppen al stuk waren voor je ging opnemen zul je dat op zowel tape 1 als 2 zien. Geen oud bandje meer met beelden die goed zijn opgenomen en die afgespeeld ?
              Gerwin

              Comment


                #8
                Is het al gelukt?

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
                  Is het al gelukt?
                  ik weet niet wat ik moet doen, dus er is nog niks gelukt

                  Comment


                    #10
                    Heb je het ook met eerdere tapes waarvan je zeker weet dat ze goed zijn?

                    Comment

                    Working...
                    X