Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Blauw valt altijd minder op op een foto.

    Hier nog twee foto's van mij tijdens de Vuurwerkcrew Meeting in Lelystad.




    Met een Canon 350D, 18-55 kitlens, draaadontspanner van Black of Red- baron en een statief.

    Comment


      Ik maakte nooit echt foto's alleen van producten, aangezien de fotocamera van mijn zus weinig instellingen had. Tevens had ik er geen zin in om foto's te maken.

      Of ik nu zin heb om foto's te maken weet ik niet, maar ik zal binnenkort over een Canon ixus 85 IS beschikken.

      Niets speciaals maar volgens mij wel een leuk cameratje om zo wat foto's te maken. Hij wordt niet echt specifiek aangeschaft voor het vastleggen van vuurwerk hoor.

      Wellicht wil iemand met kennis van camera's mij de + en - van het toetsel vertellen?

      Comment


        Ik wil dit jaar een filmcamera kopen met minimaal 1megapixel en breedbeeld opname. Budget is rond de 500,- euro. Hebben jullie alvast tips/adviezen welke camera`s daarvoor in aanmerking komen en uiteraard goed geschikt zijn om savonds vuurwerk te filmen?

        Comment


          Ik heb gister een Canon powershot A580 gekocht en vandaag teruggebracht omdat ik er totaal niet tevreden mee was.
          Ik ga nu dus een digitale camera kopen van max. 200 euro, (of net erover).
          Ik loop behoorlijk te zoeken, maar misschien heeft hier iemand een cameratje voor dat geld of raden jullie me er 1 aan

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
            Ik maakte nooit echt foto's alleen van producten, aangezien de fotocamera van mijn zus weinig instellingen had. Tevens had ik er geen zin in om foto's te maken.

            Of ik nu zin heb om foto's te maken weet ik niet, maar ik zal binnenkort over een Canon ixus 85 IS beschikken.

            Niets speciaals maar volgens mij wel een leuk cameratje om zo wat foto's te maken. Hij wordt niet echt specifiek aangeschaft voor het vastleggen van vuurwerk hoor.

            Wellicht wil iemand met kennis van camera's mij de + en - van het toetsel vertellen?
            Ik zie deze net verschijnen, die had ik toevallig op het oog
            Heb je deze al of heb je deze al uitgeprobeerd?

            Comment


              Ik heb hem inmiddels al een weekje in bezit. Nog niet in de gelegenheid vuurwerk te fotograferen. De canon camera's hebben vrijwel allen een vuurwerk thema, of deze na behoren werkt zou ik niet dus nogniet durven zeggen. Wel weet ik dat de sluitertijd tot 15 seconden kan bedragen.

              Maar tot op heden heb ik echt een goede indruk over het toestel. Zeer snel, bij het scherp stellen en na inschakelen. Verder is hij vrij simpel en erg degelijk aangezien er weinig plastic gebruikt is. Lekker schermpje en de foto's die ik heb gemaakt tot nu toe bevallen me goed.

              Kan eens kijken om er enkele te plaatsen.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
                Ik heb hem inmiddels al een weekje in bezit. Nog niet in de gelegenheid vuurwerk te fotograferen. De canon camera's hebben vrijwel allen een vuurwerk thema, of deze na behoren werkt zou ik niet dus nogniet durven zeggen. Wel weet ik dat de sluitertijd tot 15 seconden kan bedragen.

                Maar tot op heden heb ik echt een goede indruk over het toestel. Zeer snel, bij het scherp stellen en na inschakelen. Verder is hij vrij simpel en erg degelijk aangezien er weinig plastic gebruikt is. Lekker schermpje en de foto's die ik heb gemaakt tot nu toe bevallen me goed.

                Kan eens kijken om er enkele te plaatsen.
                Zou fijn zijn als je wat foto's zou plaatsen inderdaad.
                En hoe zit het met de diafragma?
                En sluitertijd kan je instellen tot 15, dus ook 1,2,3,4,5 etc. etc.?

                Misschiend at ik doorspaar voor de Sony DSC-H50: http://www.kieskeurig.nl/product/BE6...0A0043A1F3.htm

                Comment


                  Sow naar wat geklooi iets gevonden waar ik mijn fototjes op kon dumpen.





                  Ik vind ze zelf erg mooi, ze zijn geschoten op de beste instellingen.



                  Even een vraag. Kan ik niet beter een kleinere resolutie nemen, of hoe zit dat?

                  Comment


                    Goede kwaliteit, ik ga misschien dalijk bellen voor een 2ehandse canon EOS 300D
                    Het is wel een oudje maar het is wel een goede, zo niet? zeg het me aub op tijd

                    Comment


                      Goede cam hoor die 300D, me vader heeft er ook een en die gebruik ik ook wel eens.
                      Kijk maar naar de foto's van Bussieres les Belmont in het VWC-Album allemaal geschoten met een 300D met 18-55 lens.

                      Comment


                        Iemand in mijn familie heeft een videocamera gekocht, kan je met deze vuurwerk filmen? http://www.kieskeurig.nl/product/A0C...E80045DD1A.htm

                        Comment


                          Een hele goede keuze Stefan! De Canon camera's zijn allemaal van zeer goede kwalteit. Eenmaal een Canon altijd een Canon? De EOS 300D is bij iedereen de basis van de spiegelreflexfotografie, de opvolgers van deze camera (350D, 400D en 450D) behoren ook tot dit niveau alleen zijn ze iets uitgebreider.

                          Maar de overstap van een compact/ hybride naar een spiegelreflex is groot, en zeker in de wereld van vuurwerkfotografie erg handig.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door AFCA_4_life Bekijk bericht
                            Iemand in mijn familie heeft een videocamera gekocht, kan je met deze vuurwerk filmen? http://www.kieskeurig.nl/product/A0C...E80045DD1A.htm
                            lichtgevoeligheid is 8 lux en dat is best aan de hoge kant.
                            Hoe minder lux , hoe beter het is om ín het donker te filmen ,
                            de kans bestaat nu dat je camera gaat zoeken als er op dat moment geen vuurwerk in je beeld scherm is, en als er dan weer vuurwerk in je beeld komt ,
                            is een vuurwerk ster geen rondje , maar een 8 kantige vorm.

                            Kijk hier op wikipedia voor uit leg wat LUX in houd.
                            [email][email protected][/email] [url]www.vimeo.com/vinnievuurwerk[/url] [url]www.youtube.nl/vinmoxan[/url]

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnievuurwerk Bekijk bericht
                              lichtgevoeligheid is 8 lux en dat is best aan de hoge kant.
                              Hoe minder lux , hoe beter het is om ín het donker te filmen ,
                              de kans bestaat nu dat je camera gaat zoeken als er op dat moment geen vuurwerk in je beeld scherm is, en als er dan weer vuurwerk in je beeld komt ,
                              is een vuurwerk ster geen rondje , maar een 8 kantige vorm.

                              Kijk hier op wikipedia voor uit leg wat LUX in houd.
                              Bedankt voor je uitleg Vincent, dus eigenlijk is die niet goed voor vuurwerk?
                              Ik hou het toch bij fotograferen maar ik dacht misschien kon ik dan met demo's filmen.

                              Comment


                                Voor aankomend Oud & Nieuw ben ik op zoek naar een goede camera om mee te filmen.
                                Omdat ik de camera enkel voor (kleine) demo's en O&N wil gebruiken, heb ik een maximaal budget van € 400,-.
                                Ik steek vooral knalvuurwerk af, dus de kwaliteit van de microfoon is voor mij van hoge prioriteit.

                                Mijn eerste keuze ging uit naar JVC grd320e, maar aangezien de chip van mijn FireWire chip niet goed overweg kan met de cam,
                                is het niet mogelijk de filmpjes over te zetten. Het liefst heb ik dan ook USB 2.0 als interface.

                                Eventuele voorbeeldfilmpjes zouden een goede impressie geven


                                Alvast bedankt !

                                Comment

                                Working...
                                X