Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    dat is een FOTO camera.. geen video camera
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    Comment


      Ooh, weet ik veel.. Ik heb hier bijna geen verstand van, dus xD
      Er zit alleen wel een filmoptie op, maar dat zit op bijna elke camera.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
        Ik heb een vraagje over een lens.
        Ik heb in de zomer van 2008, een Nikon D80 gekocht.
        Speciaal om vuurwerkfoto's me te maken.
        Even buiten beschouwing gelaten, dat ik van een vuurwerkshow foto gemaakt heb.
        Maar gelukkig gebruik ik deze top camera niet alleen voor vuurwerk om foto's te nemen.

        Nu wil ik van me verjaardagsgeld een extra lens er bij kopen.
        Mede omdat ik in juni/juli naar Canada ga en ik mooi ingezoomde foto's kan nemen van bergen, natuur, enz.

        Nu is me oog op deze lens gevallen.


        Is deze lens wat.
        Of is deze te duur, voor die prijs.

        Of kan ik me verjaardagsgeld beter gebruiken voor een vaatwasser?
        Is een hele goede lens. Maar als je echt hele goede foto's wil zonder vertekening en vignetering in de hoeken moet je een professionele telezoom nemen. Maar het probleem hiervan is dat deze zeer prijzig zijn. En dan heb ik het niet over 1000 euro maar 4 tot 6 keer zoveel. Dus voor een vakantie in de bergen enzo is deze perfect. Dus laat die vaatwasser maar zitten;)

        Comment


          Kan iemand mij misschien wat uitleggen over cassettes met digitale videocamera's enzo? Is dat bij elke camera? Ik heb weinig verstand van camera's

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Sjorsovic Bekijk bericht
            Kan iemand mij misschien wat uitleggen over cassettes met digitale videocamera's enzo? Is dat bij elke camera? Ik heb weinig verstand van camera's
            Wat wil je precies weten over de tapes die in camera's gebruikt worden?
            [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

            Comment


              Hoe dat werkt met opnemen en op je pc zetten. En of ze duur zijn. hoeveel ik er nodig heb en of alle videocamera's tapes hebben

              Ik ga der vanmiddag waarschijnlijk een halen...

              Comment


                Sjors, die van jou werkt dacht ik niet op bandjes. Maar gewoon op een geheugenkaart. Dan moet je zo'n kaartlezer kopen en dan kan je de film op je computer zetten. Zo werkt het bij mij. Maar je mag hem altijd lenen dus hoef je zelf geen kaartlezer meer te kopen.

                Comment


                  Oke, maar ik had op zo'n site een aanbieding gezien waarbij de camera inclusief de tapes stonden. Maar hoe werkt dat dan precies met een kaartlezer?

                  Comment


                    Als dat erbij stond dan is het niet via een geheugenkaart maar via tapes. Dan heb je soort bandjes die je erin doet totdat ze vol zijn. Hoe je ze laat afspelen of op je computer zet weet ik ook niet. Had die camera van Samsung dan bandjes? Of was dat geen Samsung, ik bedoel die van die aktie die jij wilde gaan kopen.
                    Laatst aangepast door teun48; 14 March 2009, 10:20.

                    Comment


                      Dat stond wel bij de aanbieding. Maarja, ik ga na 't voetbal gewoon naar die winkel en dan vraag ik t daar wel...

                      Comment


                        Ja, als dat zo is dat je bandjes moet kopen moet je even kijken hoe duur die zijn. Als ze niet zo duur zijn en je nog goedkoop uit bent (camera+bandjes) dan zou ik hem kopen. Anders zal ik even verder kijken in de winkel naar een goedkope op geheugenkaart.

                        Comment


                          Om de beelden vanaf tape/camera op je PC te zetten heb je een firewire ingang op je PC nodig.
                          Als je die niet hebt moet je die erin laten bouwen of mocht je een laptop hebben dan heb je een speciale kaart nodig die je bij Conrad.nl voor 25,- kunt kopen.

                          Dan heb je nog software nodig om te capturen, voorbeelden hier van zijn Pinnacle, Adobe Premiere, Sony Vegas geloof ik.

                          Overigens zijn er ook camera's waarbij je via USB kan capturen, maar volgensmij gaat de kwaliteit dan achteruit.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Pyro-rola Bekijk bericht

                            Overigens zijn er ook camera's waarbij je via USB kan capturen, maar volgensmij gaat de kwaliteit dan achteruit.
                            Nee hoor.. dat zit hem er meer in dat USB ten opzichte van Firewire niet zo stabiel is kwa connectie snelheid.
                            [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                            Comment


                              Hmm, heb de camera nog niet gehaald vandaag.. t Druk met voetbal enzo. het probleem is dat de aanbieding nu is afgelopen Maarja, ik heb nog genoeg tijd, er zijn genoeg aanbiedingen in deze tijd

                              Maar ehh, FireWire.. zit dat op de meeste computers? En hoe kan ik zien of ik dat heb?

                              Comment


                                Firewire zit wel op de meeste computers tegenwoordig.

                                en ziet er ongeveer zo uit:

                                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                                Comment

                                Working...
                                X