Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
    Budget niet echt maar vind 3000/3500 wel de max. Ps ik heb er geen verstand van dus alle tips zijn welkom
    Niet lullig bedoeld hoor...

    Maar, JIJ hoeft er ook geen verstand van te hebben als de camera voor je vriendin is. Waarom laat je je vriendin niet wat onderzoek doen? Voor 3000 euro kun je een professionele camera kopen met topkwaliteit glas. Even op een forumpje VWC roepen om een goede camera, vind ik redelijk vreemd als je budget zo hoog is. Gedegen onderzoek door de fotograaf zelf lijkt me wel een voor de hand liggende actie.
    Laten we lekker link gaan doen!

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
      Ik overweeg nu om te beginnen met de kitlens 12-60. Dan heb ik voor vuurwerk in elk geval een redelijke wide-angle lens. Niet zo lichtgevoelig, maar dat is voor vuurwerk niet nodig. De Laowa 7,5 mm heb ik ook langs zien komen. Een goede optie als ik nog wijder beeld wil schieten. Maar dat is niet iets voor de komende maanden. Eerst de kitlens proberen en kijken waarin die voor mij tekort schiet. Met memory card, stafief, microfoon etc. erbij, wordt het stiekem toch steeds prijziger.

      Een M43 in combinatie met een goede Canon/Nikon mount lens is zeker een optie. Als je dan ook nog een Metabones Speedbooster 0,7x erbij neemt, blijft de lichtsterkte behouden evenals de brandpuntsafstand, zodat de cropfactor geen issue meer is Maar die kost ook weer evenveel als een flinke lens... Als je die beelden echter ziet, is het echt ongelofelijk.
      een converter gaat vaak ten kosten van de snelheid van scherpstellen, grotere kans op storingen enz enz
      een canon body met dualpixel af dan ben je bijna verzekerd van een goede auto focus maar geen 4k, tenzij je heel duur gaat of een atomos er op plakt.

      ik heb sinds een paar dagen een fuij 10-24 f4 met stabilisatie nu alleen nog een verloop voor me microfoon en ik ben klaar.
      ik had hiervoor een 12 mm samyang lens top product alleen geen autofocus.
      naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
        Klopt het dat ik dan al aan 3000euro aan lenzen kom
        ik zou eerst eens beginnen met fotograferen maar ik zou in de huidige tijd noooooit meer gaan voor een spiegelreflex dat is een beetje als een vw golf 2 met de snufjes van nu
        een systeemcamera is veel meer van deze tijd en de toekomst.
        Zie het zo spiegelreflex is jaren '70 techniek.

        klein voorbeeld, spiegelreflex wordt allemaal geupgrade met snufjes die verkrijgbaar zijn op een systeemcamera en zeker niet andersom.



        dit is een video van 2 jaar geleden inmiddels blijven de sales van spiegelreflex maar dalen en systeem blijft maar stijgen..

        aan jou de keuze..

        ik heb gelukkig op tijd de switch gemaakt.
        naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
          Niet lullig bedoeld hoor...

          Maar, JIJ hoeft er ook geen verstand van te hebben als de camera voor je vriendin is. Waarom laat je je vriendin niet wat onderzoek doen? Voor 3000 euro kun je een professionele camera kopen met topkwaliteit glas. Even op een forumpje VWC roepen om een goede camera, vind ik redelijk vreemd als je budget zo hoog is. Gedegen onderzoek door de fotograaf zelf lijkt me wel een voor de hand liggende actie.
          Maar mijn vriendin begint ook net. Dus ik dacht vraag het hier want ik zou der ook graag mee naar shows willen gaan. En budget 3000 ik ben van als je wat koopt koop het dan goed

          Comment


            Hoi Bakero,

            Ik begrijp de opkomst van systeem camera's maar zou hier zelf pas voor kiezen als het aanbod van lenzen geprofessionaliseerd zou zijn. Vooral op het gebied van super zoom is er nu nog te weinig aanbod (en veelal prime objectieven). Fujifilm heeft 1 super zoom van 300mm maar met een diafragma die erg snel hoger wordt waardoor je op het hoogste bereik niet uit de hand kunt schieten. Gebruik je enkel groothoek of wideangle dan kun je zeker goed voor een systeem camera gaan. Daarnaast houd ik ervan om iets robuusters in mijn hand te hebben en nemen cliënten het nog steeds serieuzer als je met een flinke DSLR en profie objectief binnenstapt. Je zult dus altijd moeten kijken of de nadelen opwegen tegen de voordelen.

            Comment


              Voor vuurwerk en vogels zou ik ook een goed schommelstatief aanschaffen.

              Comment


                @anihalas ik heb ff gebeld met camera express. En ik ga daar over 2a3 weekjes ff langs om ff te kijke. En info in te Winne.

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
                  Maar mijn vriendin begint ook net. Dus ik dacht vraag het hier want ik zou der ook graag mee naar shows willen gaan. En budget 3000 ik ben van als je wat koopt koop het dan goed
                  Ken je de uitspraak: Je moet eerst leren kruipen voordat je kunt rennen?

                  Als je net begint met fotografie, is direct een camera van 3000 euro aanschaffen een vreemde zet. Vuurwerk fotograferen en wat natuurfoto's maken, kan ook uitstekend met een instapmodel DSLR van 600 euro. Waarom die keuze voor 3000 euro? Heb je geld teveel? Iedereen moet zelf weten waar hij/zij het geld aan uitgeeft, maar als je toeten noch blazen van fotografie weet, vind ik het heel vreemd om direct een peperdure camera aan te schaffen. Een goede fotograaf maakt betere foto's met een point-en-shoot camera, dan een amateur met een professionele DSLR. Het is nog steeds de fotograaf die de foto maakt; de camera is slechts een hulpmiddel.
                  Laten we lekker link gaan doen!

                  Comment


                    Ik wil tijdens demo's en tijdens O&N ook eens een poging wagen om wat te filmen. Ik zoek hiervoor een instapcamera die gewoon goede beeld en audiokwaliteit heeft. Nu kan ik een Canon Legria R48 overnemen, zijn er hier mensen die ervaring met deze camera hebben?

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
                      Ken je de uitspraak: Je moet eerst leren kruipen voordat je kunt rennen?

                      Als je net begint met fotografie, is direct een camera van 3000 euro aanschaffen een vreemde zet. Vuurwerk fotograferen en wat natuurfoto's maken, kan ook uitstekend met een instapmodel DSLR van 600 euro. Waarom die keuze voor 3000 euro? Heb je geld teveel? Iedereen moet zelf weten waar hij/zij het geld aan uitgeeft, maar als je toeten noch blazen van fotografie weet, vind ik het heel vreemd om direct een peperdure camera aan te schaffen. Een goede fotograaf maakt betere foto's met een point-en-shoot camera, dan een amateur met een professionele DSLR. Het is nog steeds de fotograaf die de foto maakt; de camera is slechts een hulpmiddel.
                      Hehe... Ik hoor deze argumentatie wel vaker, maar volgens mij kun je ook heel goed leren autorijden in een Lambourgini of Ferrari hoor!

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door RafQue Bekijk bericht
                        Hehe... Ik hoor deze argumentatie wel vaker, maar volgens mij kun je ook heel goed leren autorijden in een Lambourgini of Ferrari hoor!
                        Daarnaast is de herverkoopwaarde van premium glas objectieven percentueel gezien veel hoger dan van kitlenzen. En voor het fotograferen van dieren heb je echt een supersnelle autofocus en burstsnelheid nodig. Dat gaat gewoon veel makkelijker met de modernere en duurdere body's. Maar ik denk dat mark dalton er wel uit komt met de winkelier en zijn vriendin.

                        Comment


                          En als ik wat heb gekocht dan horen jullie het

                          Comment


                            Iemand die weet wat een goeie camera voor vuurwerk rond de 200-300 is

                            Comment


                              Ik wil gaan beginnen met het filmen van vuurwerk. Heb bijna geen ervaring met het filmen van vuurwerk. Ik heb een lumix fz150 camera. Heeft hier iemand een aantal tips of wat settings die ik kan gebruiken om mijn vuurwerk zo goed mogelijk op beeld te krijgen? Ik ga trouwens geen shows filmen, alleen mijn eigen vuurwerk.

                              Comment


                                Ik ken de FZ150 niet specifiek, maar ik gebruik al jaren een voorloper ervan.
                                Witbalans op bewolkt, filmen in "M" stand. Dan speel ik zelf wat met de diafragma en soms ook sluitertijd. Meestal zit ik rond de F4-F6 en 1/60 sec. Op zich geen schokkende instellingen...handmatig scherpstellen is het belangrijkste.
                                Laten we lekker link gaan doen!

                                Comment

                                Working...
                                X