Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
    Mensen, wie kan mij helpen. Ik film met een Canon EOS 1200D, en heb mijn ISO op 400 gezet. Ik vind echter dat er nog teveel ''flits'' is op het volgende filmpje: https://youtu.be/p7HeP9jnFWA

    Is het verstandig om mijn ISO nog lager te zetten? Welke waarde raden jullie aan? Heb de keuze uit:
    100-200-400-800-1600-3200-6400
    Dit zal niet aan je ISO liggen, op wat voor stand film je? Zet hem eens op A stand (ISO kan zelfs op auto). Dan hoef je alleen zelf het diafragma in te stellen en kan je daarmee bepalen hoe 'licht' je video's worden.

    Bij mijn camera (Sony A6000) zelfde formaat sensor ziet dit er dan zo uit:


    ISO staat zelfs op AUTO.
    https://youtube.com/@Pyroblom

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
      Ik geloof niet dat het met je ISO te maken heeft. Wat waren je overige instellingen?
      Hoi,

      mijn instellingen waren:
      ISO: 400
      Witbalans: Auto
      Diafragma: 5.6
      Sluitertijd: 1/125
      Filmmodus: Live-Modus
      Scherpstellen doe ik handmatig met de ring op mijn camera, ingezoomd op een lichtpunt. Hoe ik de instellingen nu heb staan (hoop dat dit beter ):

      Iso: 200
      Diafragma: 5 (laagste)
      Sluitertijd: 1/125
      Witbalans: 4000K (wit tl-licht stand)
      Filmmodus: Live-Modus
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door RaideR Bekijk bericht
        Dit zal niet aan je ISO liggen, op wat voor stand film je? Zet hem eens op A stand (ISO kan zelfs op auto). Dan hoef je alleen zelf het diafragma in te stellen en kan je daarmee bepalen hoe 'licht' je video's worden.

        Bij mijn camera (Sony A6000) zelfde formaat sensor ziet dit er dan zo uit:


        ISO staat zelfs op AUTO.
        Ik heb de Sony Dsc Hx-90, en ik heb pas een show gefilmd met dit als resultaat. Dus als ik het goed begrijp, alles op automatisch zetten, behalve de diafragma? Heb deze video volledig automatisch gefilmd.

        Comment


          Bij jou camera valt het mij op dat hij vaak de focus verliest, wellicht is het handig om naar manual focus te kijken.

          Mijn camera heeft een hele snelle autofocus dus uit gemak laat ik hem daarop staan (zoals je ziet is het filmpje ook in focus). Maar veel camera's gebruiken manual focus voor vuurwerk. ISO waarde is niet heel erg belangrijk. Ik film altijd op A stand (dus alleen diafragma) en vind dat fijn werken maar niet iedereen zal het daarmee eens zijn .
          https://youtube.com/@Pyroblom

          Comment


            Wat ik nog niet helemaal begrijp aan mijn camera is; ik heb middels het wieltje waarmee ik kan kiezen wat ik wil doen, 4 instelling ''menu's''; de M, AV, TV en P. Bij al deze menu's kan ik dus instellingen veranderen. Als ik wil filmen, draai ik mijn wieltje naar de videocamera. Nu is mijn vraag;

            Welke instellingen neemt de camera (canon eos 1200d) als instellingen voor het filmpje? De M, AV, TV of P?
            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
              Wat ik nog niet helemaal begrijp aan mijn camera is; ik heb middels het wieltje waarmee ik kan kiezen wat ik wil doen, 4 instelling ''menu's''; de M, AV, TV en P. Bij al deze menu's kan ik dus instellingen veranderen. Als ik wil filmen, draai ik mijn wieltje naar de videocamera. Nu is mijn vraag;

              Welke instellingen neemt de camera (canon eos 1200d) als instellingen voor het filmpje? De M, AV, TV of P?
              De instellingen die je onder het logo van een videocamera instelt. HEt is niet zo dat je iets onder AV instelt en dat je naar M gaat en de AV dan behouden blijft. Soms gebeurt dat wel als je naar de videocamera gaat. Maar eigenlijk moet je onder het label van de videocamera instellen wat je nodig hebt en voor dat moment de M, Av, Tv, etc. negeren.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
                De instellingen die je onder het logo van een videocamera instelt. HEt is niet zo dat je iets onder AV instelt en dat je naar M gaat en de AV dan behouden blijft. Soms gebeurt dat wel als je naar de videocamera gaat. Maar eigenlijk moet je onder het label van de videocamera instellen wat je nodig hebt en voor dat moment de M, Av, Tv, etc. negeren.
                Bedankt kerel. Alleen bij mijn videocamera ''pictogram'' kan ik vrij weinig instellen.. Hmm lastig dit haha
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede microfoon voor beter geluid want mijn huidige microfoon (Rode Videomic Pro) vind ik tegen vallen. Heeft er iemand een aanrader?

                  Comment


                    Hallo Jongens ik ben afgelopen week even wezen filmen met mij G7 op de demo van coppelmans in oss.

                    ik heb de volgende instelling gebruikt iso 800 witbalans auto 4k/25p .

                    nu vind ik de peonies en blink effecten wat korreliger hoe kan ik dit scherper krijgen.

                    Groetjes.

                    Comment


                      Wat was je shutterspeed? Verder is de ISO op 800 prima, kan de camera makkelijk aan zonder noise te vertonen. De video lijkt ook net niet helemaal in focus te zijn, maar is lastig te beoordelen door de YouTube compressie.

                      Misschien is het een idee om 4k30fps en 1080p60fps te unlocken, ziet er weer net iets vloeiender uit. Hier een uitlegvideo hoe je dit kan doen: https://www.youtube.com/watch?v=WL37GkkMaRo

                      Comment


                        Schutter speed stond automatisch


                        Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
                        Wat was je shutterspeed? Verder is de ISO op 800 prima, kan de camera makkelijk aan zonder noise te vertonen. De video lijkt ook net niet helemaal in focus te zijn, maar is lastig te beoordelen door de YouTube compressie.

                        Misschien is het een idee om 4k30fps en 1080p60fps te unlocken, ziet er weer net iets vloeiender uit. Hier een uitlegvideo hoe je dit kan doen: https://www.youtube.com/watch?v=WL37GkkMaRo

                        Comment


                          Je kan het beste alles manueel instellen. Ik heb dezelfde camera en krijg op die manier de beste resultaten
                          Laatste keer dat ik vuurwerk filmde heb ik deze instellingen gebruikt:
                          Shutter: 1/60 (ik film 4k30fps, als je 25 fps filmt kan 1/50 ook)
                          Aperture: f3.5
                          WB: 3900K
                          ISO: ik geloof 1250 of 1600. Volgende keer ga ik niet verder dan 1000 ivm overbelichting op sommige momenten.
                          Hier het resultaat zoals het rechtstreeks uit de camera kwam, dus zonder nabewerking:

                          Comment


                            Alvast bedankt voor je reactie ik ga er mee aan de slag.

                            Betreft het scherp stellen gebruik jij de peaking modus of doe jij het anders.

                            en met welk kleurprofiel neem je op.

                            Groetjes fijne dag


                            Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
                            Je kan het beste alles manueel instellen. Ik heb dezelfde camera en krijg op die manier de beste resultaten
                            Laatste keer dat ik vuurwerk filmde heb ik deze instellingen gebruikt:
                            Shutter: 1/60 (ik film 4k30fps, als je 25 fps filmt kan 1/50 ook)
                            Aperture: f3.5
                            WB: 3900K
                            ISO: ik geloof 1250 of 1600. Volgende keer ga ik niet verder dan 1000 ivm overbelichting op sommige momenten.
                            Hier het resultaat zoals het rechtstreeks uit de camera kwam, dus zonder nabewerking:

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door Boosje Bekijk bericht
                              Alvast bedankt voor je reactie ik ga er mee aan de slag.

                              Betreft het scherp stellen gebruik jij de peaking modus of doe jij het anders.

                              en met welk kleurprofiel neem je op.

                              Groetjes fijne dag
                              Ik gebruik inderdaad peaking om te focussen. Bij de demo waar bovenstaand filmpje is gemaakt staken ze eerst een fontein af dus kon ik die gebruiken om goed op te focussen. Je kan ook, als je weet dat je 's avonds vuurwerk gaat filmen, als het nog licht is gewoon de autofocus gebruiken op verre objecten. Zo houdt de camera zelf alles in focus. Als je vervolgens de focus op handmatig zet staat de focus gewoon vast en zou 's avonds alles goed gefocust moeten zijn.

                              Kleurenprofiel stond gewoon op standaard.

                              Veel succes, ben benieuwd naar je beelden

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
                                Bedankt kerel. Alleen bij mijn videocamera ''pictogram'' kan ik vrij weinig instellen.. Hmm lastig dit haha
                                Is het nog gelukt? Heb precies dezelfde camera als jij, met hetzelfde probleem. Ben benieuwd naar de instellingen die je uiteindelijk gebruikt hebt. Wij hebben met de standaardinstelingen gefilmd, maar dqt was waardeloos.

                                Comment

                                Working...
                                X