Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met een mobiele telefoon

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Heb sinds kort een S21 FE en zie goede films langs komen van mede-filmers met een S21 FE. Heb zelf bij Ano demo wat gefilmd maar niet tevreden met de focus. Heb in UHD 60 gefilmd met 'normale' video-instellingen. Heb zowel auto-focus geprobeerd als de 'vastgezette' focus (gele cirkel met slotje).

    Zie dat ook de Professionele video beschikbaar is met focus midden/multi/handmatig. Iemand die kan vertellen of deze optie met bv multi beter is dan de standaard video-functie?

    hieronder beelden van Ano, ik zie gewoon gedurende de video dat er kwaliteitsverschil in zit, het einde vind ik bijvoorbeeld superstrak erop staan en begin zwaar tegenvallend. Telefoon staat hier gewoon statisch op een statief.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door NiekB Bekijk bericht
      Heb sinds kort een S21 FE en zie goede films langs komen van mede-filmers met een S21 FE. Heb zelf bij Ano demo wat gefilmd maar niet tevreden met de focus. Heb in UHD 60 gefilmd met 'normale' video-instellingen. Heb zowel auto-focus geprobeerd als de 'vastgezette' focus (gele cirkel met slotje).

      Zie dat ook de Professionele video beschikbaar is met focus midden/multi/handmatig. Iemand die kan vertellen of deze optie met bv multi beter is dan de standaard video-functie?

      hieronder beelden van Ano, ik zie gewoon gedurende de video dat er kwaliteitsverschil in zit, het einde vind ik bijvoorbeeld superstrak erop staan en begin zwaar tegenvallend. Telefoon staat hier gewoon statisch op een statief.

      Ik film in de professionele modus 4K inderdaad de laatste tijd. Mijn kanaal staat er inmiddels vol mee sinds de zomer als je wat wil bekijken.
      www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Works Bekijk bericht
        Ik film in de professionele modus 4K inderdaad de laatste tijd. Mijn kanaal staat er inmiddels vol mee sinds de zomer als je wat wil bekijken.
        Welke focus gebruik jij hiervoor? Gewoon midden of de multi?

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door NiekB Bekijk bericht
          Welke focus gebruik jij hiervoor? Gewoon midden of de multi?
          Midden inderdaad.
          www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

          Comment


            Filmen jullie Ultra-wide of gewoon op de standaard 1x zoom?

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door MelvinFR Bekijk bericht
              Filmen jullie Ultra-wide of gewoon op de standaard 1x zoom?
              Standaard, Ultra Wide komt de kleuren niet ten goede en je ziet er veel minder van. Liever een paar sterren die buiten beeld vallen dan een grotendeels zwart beeld
              www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

              Comment


                Duidelijk, thanks!

                Comment


                  Since deze week de s22 ultra heb hem al uhd 60fps gezet nog meer tips van mede s22 ultra gebruikers?

                  Comment


                    Heeft iemand enkele tips voor het filmen met een iphone8 ?
                    Ik heb de topics hier door gespit maar vind er niks over , terwijl ik jaren geleden enkele dingen gelezen heb ergens .
                    Kwa instellingen op de telefoon zelf zie ik nergens iets over “autofocus” aan/uit maar er zullen vast nog wel andere belangrijke instellingen zijn.

                    Ook staat me iets bij over een app , maar ik weet niet of ik die nodig heb voor het filmen of het achteraf bewerken ??

                    Voor het geluid heb ik deze week een rode micro me-L met windkap en daar lees ik van een persoon dat deze dicht slaat bij harde burst en bij iemand anders dat hij er blij mee is dus daar zou ik ook graag een mening over horen .
                    Natural Born Pyro

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
                      Since deze week de s22 ultra heb hem al uhd 60fps gezet nog meer tips van mede s22 ultra gebruikers?
                      Tot nu toe alles in 4k UHD 60 op de automatische stand gefilmd en dikke prima. Hier een voorbeeldje :



                      De rest op mijn kanaal in Adelfia zijn in dezelfde stand gefilmd.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Bizzle Bekijk bericht
                        Tot nu toe alles in 4k UHD 60 op de automatische stand gefilmd en dikke prima. Hier een voorbeeldje :



                        De rest op mijn kanaal in Adelfia zijn in dezelfde stand gefilmd.
                        Wow ziet er echt super uit ! Autofocus uit neem ik aan?

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
                          Wow ziet er echt super uit ! Autofocus uit neem ik aan?
                          Nee die staat gewoon aan.

                          Comment


                            Mag weg....
                            Attached Files
                            Laatst aangepast door BurstDuo; 2 January 2023, 05:22.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
                              Ik heb een vraag aan iPhone 14 Pro gebruikers namens een vriend zonder VWC account. In een ander topic vroeg ik ook om advies, maar misschien is dit topic beter geschikt.

                              Hij probeert vuurwerk te filmen met zijn iPhone 14 Pro. Maar het geluid is echt niet om aan te horen. Wat ie ook probeert, het geluid blijft zó slecht dat het eigenlijk niet bruikbaar is. Een simpel cakeje gaat nog wel, maar zodra het volume toeneemt bij een prof show, slaat de microfoon op tilt. De harde knallen worden zo ver gedempt dat de mic helemaal dichtslaat.
                              Het probleem blijft opspelen bij de standaard ingebouwde mic van de iPhone 14 pro, de iPhone 14 pro met de Rode Videomic pro+ en de iPhone 14 pro met de Rode Videomicro.
                              Ik ben zelf redelijk ervaren met filmen, maar ik heb nul ervaring met een iPhone. De Rode microfoons hebben heel erg weinig instelmogelijkheden (eigenlijk zelfs géén). Ik krijg persoonlijk prima geluid met mijn Rode Videomicro, maar dan op een systeemcamera. Heeft iemand enig idee waar het mis gaat? Kan het aan de softwarematige verwerking liggen van de audio? Misschien dat een andere app het probleem verhelpt?



                              Ik zie dat @Thresher ook met zijn iPhone 14 heeft gefilmd. Had jij daarbij een externe microfoon? Ik vind jouw geluid ook niet zo best, eerlijk gezegd. Al is het wel beter dan in het filmpje hierboven met de Rode Videomicro. Heb jij gewoon de standaard app gebruikt, of een speciale app?
                              Ik heb dezelfde ervaring met de "Rode Stereo Videomic Pro Rycote" (tennisbal uitvoering) op de Iphone. Vond het ook heel vreemd... En heb alles goed aangesloten. Dus de 3.5mm van de Rode mic op een SC4 kabel (van Rode) wat van de TRS aansluiting een TRSS aansluiting maakt en daarop weer de "Apple Lightning naar mini jack adapter".

                              Onderstaand dus de Iphone icm de "Rode Stereo Videomic Pro Rycote" (Niet aan beginnen dus)

                              Laatst aangepast door BurstDuo; 2 January 2023, 05:23.

                              Comment


                                Ik heb geen verstand van die connector namen maar ben wel online tegengekomen dat als je een rode met jack gaat omstekkeren naar lightning dat je het jackkabeltje met een zwarte en een grijze jack nodig hebt en niet die met 2 zwarte .
                                Natural Born Pyro

                                Comment

                                Working...
                                X