Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Controles Duitse grens 2016/2017

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Controles Duitse grens 2016/2017

    Het lijkt mij een goed idee als er hier gemeld wordt wanneer er 29, 30 of 31 December een controle gezien wordt op de Duitse grens. Vorig jaar was er niet zo'n topic, en ik had toen mijn eerste controle. Toch handig dat we elkaar hier dan kunnen waarschuwen. Dan blijft het folder-topic ook wat meer on-topic

    Edit: Ik ben ervan op de hoogte dat Duits vuurwerk gedoogd wordt, maar het gaat voornamelijk om de regel dat er slechts 25kg aan vuurwerk mee mag worden genomen. Ik kan me zo voorstellen dat veel pyro's hier al snel overheen zitten.
    Laatst aangepast door jaspercool6; 21 December 2016, 22:35.

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jaspercool6 Bekijk bericht
    Het lijkt mij een goed idee als er hier gemeld wordt wanneer er 29, 30 of 31 December een controle gezien wordt op de Duitse grens. Vorig jaar was er niet zo'n topic, en ik had toen mijn eerste controle. Toch handig dat we elkaar hier dan kunnen waarschuwen. Dan blijft het folder-topic ook wat meer on-topic
    goed initiatief, waar was dat vorig jaar en nog moeten inleveren ofzo?

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door teunvb Bekijk bericht
      goed initiatief, waar was dat vorig jaar en nog moeten inleveren ofzo?
      Super! Slim.idee

      Comment


        #4
        Wat maken jullie je uberhaupt druk over de controle
        Ook al word je aangehouden word gewoon gedoogd ......
        Ik woon aan de duitse grens ben zat vaak aangehouden en ff kofferbakkie open oh supermarkt spul
        Geen probleem rij maar verder

        Topic van niks weer

        Comment


          #5
          Idd... Tot 25 kg word toegestaan.
          Let wel op Romeinse kaarsen, babypijltjes en strijkers.
          Dit blijft verboden.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door pyro_11 Bekijk bericht
            Wat maken jullie je uberhaupt druk over de controle
            Ook al word je aangehouden word gewoon gedoogd ......
            Ik woon aan de duitse grens ben zat vaak aangehouden en ff kofferbakkie open oh supermarkt spul
            Geen probleem rij maar verder

            Topic van niks weer
            Vorig jaar controleerden ze voor het eerst serieus. Er werden nog waarschuwingen uitgedeeld (zoals bij mij het geval was), maar er waren wel degelijk mensen die wel de pineut waren. En dan gaat het inderdaad voornamelijk over de 25 kilo. Ik zat zelf op +/- 40 kilo vorig jaar, en dat was volgens de agent toch wel echt op het randje voor een boete.

            Mocht je toch de boete krijgen, dan gaat het ook hard hoor. Je zit zo op een flinke boete. En er zullen vast meerdere mensen op dit forum zitten die meer dan 40 kilo uit Duitsland meenemen. Het kan geen kwaad om elkaar te waarschuwen.

            Ik ben ervan op de hoogte dat Duits vuurwerk gedoogd wordt, maar het gaat nogmaals voornamelijk om de regel dat er slechts 25kg aan vuurwerk mee mag worden genomen. Ik kan me zo voorstellen dat veel pyro's hier al snel overheen zitten.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door teunvb Bekijk bericht
              goed initiatief, waar was dat vorig jaar en nog moeten inleveren ofzo?
              Nee gelukkig niet. Het was op de grens bij Nijmegen. Ga normaal altijd via de A12 bij Zevenaar terug, maar vorig jaar dus via Nijmegen binnendoor gegaan. Was meteen raak. Als je er nog meer over wilt weten, had hier mijn verhaal gedaan:

              Comment


                #8
                Vorig jaar stonden er een paar mannen kofferbakken van auto's te controleren bij het eerste benzinepomp over de grens in NL. Ik ben gauw doorgereden. Niet stoppen daar is mijn advies.

                Comment


                  #9
                  Ik heb ooit zo'n draadje geopend ivm België dat werd toen resoluut geslotterd door een mod omdat vwc niet meewerkt aan overtreding van vuurwerk wetten.

                  Comment


                    #10
                    Vuurwerk uit Duitsland halen is geen overtreding. Uit België wel (Niet alles natuurlijk)

                    Comment


                      #11
                      Motivatie was hulp bij uitvoeren van illegale praktijken dat wlde ze niet.

                      Comment


                        #12
                        Geweldig topic, als we elkaar up to date houden de 29e komt alles goed!

                        Comment


                          #13
                          Dit topic tog even in de gaten gaanhouden

                          Comment


                            #14
                            Als het mag is het mij goedalle kleine beetjes helpen

                            Comment


                              #15
                              zag net de eerste al weer langs de kant staan.

                              kofferbak uitladen en werden foto's gemaakt.


                              grens overgang van emlichheim naar schoonebeek

                              Comment

                              Working...
                              X